B2B-köparen vill inte ha med säljare att göra Kntnt radio 159 med content-spanarna

B2B-marknadsföringen genomgår en transformation som ställer helt nya krav på marknadsavdelningen. Är du redo?

I en publikation från Boston Consulting Group slås fast att den nya B2B-köparen föredrar att konsumera innehåll på webben, framför att prata med en säljare längs sin köpresa. För att inte tidigt väljs bort som leverantör måste du därför erbjuda att innehåll som engagerar, är relevant och koncist. Men det räcker inte! De företag som här går i bräschen är de som lyckas transformera sina marknadsfunktioner från att vara säljstödjande till att vara proaktiva i affären. Och de gör det med hjälp av digitalisering och diverse datadrivna metoder.

Lyssna på dagens spännande samtal med content-spanarna – Malin Sjöman, Thomas Barregren och jag (Pia Tegborg). Och gör det nu!

Tips på länkar till mer läsning och lyssning i samma anda

Musik

Musik: All Alone © Ivan Chew (CC BY 3.0)
Musik: Walk-On © Jamie Rumley (CC BY-ND 3.0)

Pia Tegborg

Författare: Pia Tegborg

Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing.

Läs mer av Pia Tegborg

c0e2c628a8d96a831c4b6e91982c4274dddddddddddddddddddddddddd
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Missa inte nästa artikel!

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest