Boktips, Konzilo, skriva för webben och Kntnt frukost i januari Kntnt nyhetsbrev vecka 51, 2016

Årets sista nyhetsbrev!

Jag ska inte vara långrandig: bara tipsa om par artiklar, slå ett slag för vårens första Kntnt Frukost och ge dig en vansinnigt bra rabatt på Konzilo. Låt mig börja från början.

Skriva för webben – idag och i framtiden

Först ut i veckan var Annika Dacke med sin tionde och sista artikel om att skriva på webben. Den handlar om att skriva för webben – idag och i framtiden.

Många med oss har uppskattat Annikas jordnära och rättframma tips på hur vi kan bli bättre webbskribenter. Och många med oss kommer sakna hennes artiklar. Men hav förtröstan. Annika har förslagit oss en ”frågespalt”, och det tycker vi är en strålande idé. Så mejla dina frågor till  så återkommer vi med hennes svar.

Boktips för marknadsförare

Pontus Staunstrup och jag ger tips på böcker för marknadsförare och marknadskommunikatörer i avsnitt 80 av Kntnt Radio. Bland andra pratar vi om Good Strategy Bad Strategy: The Difference and Why It Matters och Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die.

Efter inspelningen fortsatte Pontus och jag att tjôta en stund. (För er som inte känner er helt hemma i göteborskan ska jag förklara att tjôta betyder att ”ha ett gott samtal”.) Under samtalet föreslog Pontus att vi skulle efterlysa ämnen som du vill att vi ska prata om. Bra idé! Så skicka mig gärna förslag på .

Anmäl dig till Kntnt frukost den 26 januari med Christopher Engman

Vi gör ett nytt försök med Christopher Engman. Han skulle ha talat på Kntnt Frukost i november, men fastnade i snödrivorna när Stockholm förlamades av den rikliga snö som föll i höst. Då arbetade han fortfarande på Vendemore – företaget som han grundade för att utveckla ett datorsystem som stödjer Account Based Marketing (ABM). Nu är han marknads- och kundservicechef på Climeon, där han driver marknadsföring och storkundsförsäljning mot nyckelkunder runt om världen.

I detta frukostföredrag berättar Christopher vad ABM är, förutom ännu ett nytt buzzword, om hur det kan användas för att optimera säljresultat och om hur ditt B2B-företag kan komma igång med det.

Med oss är också Pamela Davidsson från Internetstiftelsen (IIS). Hon kommer att prata om några mindre uppmärksammande, men minst lika intressanta, resultat från den årliga undersökningen Svenskarna och internet.

Missa inte årets första frukost med innehåll. Anmäl dig nu!

Kolla in Konzilo

Gert Fylking må vara portad från Svenska Akademiens högtidliga offentliggörande av nobelpristagaren i litteratur (de uppskattar inte hans entusiastiska ”Äntligen!” oavsett vem som vann), men hos oss är han välkommen att ropa ”Äntligen!”. För äntligen har vi släppt Konzilo – verktyget som ger dig koll på allt ni har gjort och planerar att göra på webben, i sociala medier och off-line.

Du kan testa Konzilo utan att det kostar dig en spänn. I 30 dagar kan du göra vad du vill. Om du gillar det du ser och vill fortsätta att använda Konzilo så ska du passa på innan vi dansar julen ut den tjugonde Knut. Fram till och med den 13 januari 2017 får du 12 månader till priset av 1. Tag 12, betala 1! skulle en krämare säga. Det enda du behöver göra är att teckna ett helårsabonnemang och ange denna rabattkod: 233cc803.

Två roliga videoklipp

Så här dagen före dopparedagen vill jag bjuda på lite julhumor:

Om du blev lite deppad av att se döden så kan du trösta dig med en bit choklad:

God jul och gott nytt år
önskar alla på Kntnt genom Thomas

Thomas Barregren

Författare: Thomas Barregren

Thomas är en av Sveriges främsta tänkare inom marknadskommunikation i allmänhet och content marketing i synnerhet. Han är en av grundarna till kommunikations- och mjukvarubyrån KNTNT som bland annat har utvecklat planerings, publicerings och rapporteringsverktyget Konzilo. Thomas har arbetat med strategi och content management sedan 2004. Under nio år var han vd för en digitalbyrå som var Sveriges mest snabbväxande bolag och numera ingår i Wunder Group. Thomas har anlitats som talare på IDG:s Webbdagarna, Sveriges Mediebyråers Stockholm Media Week, Content Marketing Norges Epic Content MarketingWednesday Relations Content Marketing Day, DI:s Gasellträff med flera konferenser. Han har förläst vid bland andra IHM och Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, hållit föredrag på uppdrag av bland andra Sveriges Kommunikationsbyråer (Komm!), Väst Svenska Handelskammaren och Business Region Göteborg. Han är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.

Läs mer av Thomas Barregren

at Sed odio felis libero. leo id adipiscing consectetur
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest