Content marketing är i kris (eller?) Kntnt radio 157 med content-spanarna

Content marketing är i kris!

Det drakoniska påståendet gjorde Marsha Lindsay när hon för några veckor sedan talade på Effectiveness Week i London. Så här presenteras hennes tal på deras webbplats:

There is a content marketing crisis happening right now. Marsha Lindsay, of BrandWorks University, visited EffWeek 2017 from the States. She presented the findings of a new study, and strategies that marketers can use to mitigate the problems.

En studie utförd vid BrandWorks University låter vederhäftigt. Så när hjärnan bakom den slår fast att content marketing är i kris så darrar vi.

Men hur vederhäftig är studien egentligen? Och är det sant att content marketing har hamnat i kris? Det diskuterar content-spanarna – Malin Sjöman, Thomas Barregren och jag (Pia Tegborg) i dagens avsnitt av Kntnt radio. Lyssna!

Länkar till mer läsning och lyssning

Musik

Musik: All Alone © Ivan Chew (CC BY 3.0)
Musik: The Strom © The Woods (CC BY 3.0)

Pia Tegborg

Författare: Pia Tegborg

Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing.

Läs mer av Pia Tegborg

Lämna en kommentar





487a54e4b0f202a6aafbad6521e94f54eeeeeeeeeeeee
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Missa inte nästa artikel!

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest