Content marketing

Detta är en skattgömma för dig som har ansvar för content marketing (och alla andra intresserade). Här hittar du artklar om kommunikation och marknadsföring i allmänhet och content och content marketing i synnerhet.

Content är innehåll skapad med ambition att upplevas relevant, intressant och värdefullt av en definierad målgrupp.

Content marketing innebär att content tillhandahålls pågående, igenkänningsbart och regelbundet, på en plats och ett sätt som avsändaren fritt förfogar över, i syfte att förtjäna förtroendekapital för framtida kommunikation, inklusive sådan kommunikation som syftar till att påverka attityd eller beteende hos målgruppen.

The Three Musketeers

Öppen källkod – en strategisk fördel

Jag vet! Du job­bar med kom­mu­ni­ka­tion, mark­nads­fö­ring eller för­sälj­ning. Inte IT. Trots det bör du läsa den­na text som kort för­kla­rar var­för du all­tid ska väl­ja fri pro­gram­va­ra med öppen käll­kod om du kan.

Läs artikeln »
Lead Generation Andlead Nurturing

Inbound marketing ≈ content + automation

Exakt vad är inbound mar­ke­ting? Och var kom­mer con­tent mar­ke­ting och mar­ke­ting auto­ma­tion in i bil­den? Det besva­rar den­na artikel.

Läs artikeln »

Kan offentliga verksamheter göra reklam?

Även icke kom­mer­si­el­la orga­ni­sa­tio­ner kan anses göra reklam enligt ett nyli­gen avgjort rätts­fall i Högs­ta Dom­sto­len. Men var går grän­ser­na? När tar de kom­mer­si­el­la reg­ler­na vid? Läs dagens krö­ni­ka av advo­kat Ceci­lia Torelm Torn­berg för svar!

Läs artikeln »
Zwei Mnner Reichen Sich Die Hnde

Glöm inte bort avtalet

En munt­lig över­ens­kom­mel­se är bin­dan­de men svår att bevi­sa när ord står mot ord. Läs advo­kat Ceci­lia Torelm Torn­bergs arti­kel om avta­lets bety­del­se för ett lyc­ko­samt sam­ar­be­te. Och få tips på vad det bör innehålla!

Läs artikeln »
109494372 By Trueffelpix Via Adobestock

Hitta målgrupper för content marketing

Tred­je lek­tio­nen i Knt­nts stra­te­gi­sko­la lär dig att iden­ti­fi­e­ra mål­grup­per som ska påver­ka med con­tent mar­ke­ting för upp­nå affärsnytta.

Läs artikeln »
Adobestock 121878091

Hårdare krav för personuppgifter i marknadsföring

Den 25 maj 2018 kom­mer en ny EU-för­ord­ning om data­skydd att ersät­ta den svens­ka per­son­upp­giftsla­gen. Det­ta inne­bär sto­ra för­änd­ring­ar för hur före­tag han­te­rar per­son­lig infor­ma­tion i sin mark­nads­fö­ring. Sam­ti­digt höjs belop­pen för över­trä­del­ser rejält. I dagens arti­kel berät­tar advo­kat Alex­an­der Jute på Mar­Law vad du skall tän­ka på för att vara väl rustad när för­ord­ning­en trä­der i kraft!

Läs artikeln »
Image Of Clown Fish In Aquarium Water

Riktiga trender 2017: contextual marketing, digital transformation & big data

Con­tex­tu­al mar­ke­ting, digi­tal trans­for­ma­tion & big data är tre genom­gri­pan­de tren­der som du behö­ver för­hål­la dig till. Den här arti­keln för­kla­rar tren­der­na och sät­ter in dem i ett mark­nads­fö­rings­sam­man­hang. Läs nu!

Läs artikeln »
Happy Boy Buying Christmas Gifts In Eshop With Santa Claus.

#Julkalender #tävling #kampanj #socialamedier #regler #juridik #begränsningar

Reklam­täv­ling­ar är ett ofta före­kom­man­de inslag i julens kam­pan­jer. Men har du som står bakom koll på såväl juri­dik som använd­ar­be­stäm­mel­ser i soci­a­la medi­er? Vid mins­ta tve­kan bör du läsa dagens arti­kel av advo­kat Ceci­lia Torelm Tornberg!

Läs artikeln »
95609951 By Trueffelpix Via Adobestock Ai

Formulera beteendemål för content marketing

Affärsnyt­tan upp­kom­mer inte av sig självt. Det krävs bete­en­de­för­änd­ring. Vil­ka lär du dig att bestäm­ma i en and­ra lek­tio­nen i Knt­nts strategiskola.

Läs artikeln »
72303510 By Trueffelpix Via Adobestock

Visa affärsnytta med content marketing

Con­tent mar­ke­ting ska leda till affärsnyt­ta. Men vil­ken? Det är frå­gan du lär dig att besva­ra i den förs­ta lek­tio­nen i Knt­nts strategiskola.

Läs artikeln »
Fish 1026089

Vad säger juridiken om barnreklam?

Att göra reklam rik­tat till barn är tillå­tet men det finns rejä­la begräns­ning­ar bero­en­de på bar­nets ålder, pro­dukt, medium och inne­håll. Där­ut­ö­ver finns den svå­ra gräns­drag­ning­en mel­lan mark­nads­kom­mu­ni­ka­tion och redak­tio­nellt inne­hå­lI att han­te­ra. I dagens arti­kel reder vår krö­ni­kör advo­kat Ceci­lia Torelm Torn­berg ut vad som gäl­ler på den juri­dis­ka spelplanen.

Läs artikeln »
Strategi By Trueffelpix Via Adobe

12 steg till en användbar strategi för content marketing

I den­na intro­duk­tion till Knt­nts stra­te­gi­sko­la får du över­blick på de 12 ste­gen i Knt­nts ram­verk för en con­tent mar­ke­ting-stra­te­gi – vår ”sec­ret sauce”.

Läs artikeln »