Det skiljer framgångsrik content marketing från massan Kntnt Radio 151

Premiär för Content spaning! Varannan vecka fram till doppardagen får du en spaning om ett aktuellt ämne. Spanarna är Malin Sjöman (från Hägvall & Sjöman) samt Thomas Barregren och Pia Tegborg (från Kntnt).

Den allra första spaningen handlar om det som skiljer framgångsrik content marketing från massan. De tre spanarna har finkammat den årliga rapporten från Content Marketing Institute och Maketing Profs om ”benchmarks, budgets, and trends” bland B2B-företag i Nordamerika efter spår på vad som skiljer de bästa från mängden.

Lyssna och gör bättre content marketing!

Om rapporten

För åttonde året i rad har Content Marketing Institute i samarbete med Marketing Profs tagit tempen på B2B-företagen i Nordamerika. Resultatet presenteras i rapporten B2B Content Marketing 2018 Benchmarks, Budgets, and Trends—North America. som är baserad på svar från 870 B2B-marknadsförare i Nordamerika.

Musik: All Alone © Ivan Chew (CC BY 3.0)
Musik: Off The Shore © Valérie Martinez & Yvan Bing (CC BY-NC-SA 3.0)

Pia Tegborg

Författare: Pia Tegborg

Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing.

Läs mer av Pia Tegborg

Lämna en kommentar





9a3b9a9f339812b124f7d68c81083425MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Missa inte nästa artikel!

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest