Inlägg taggade ‘content marketing’

Content marketing är i kris (eller?) Kntnt radio 157 med content-spanarna

Content marketing är i kris! Det påstod Marsha Lindsay när hon talade på Effectiveness Week i London. Hon hänvisar till en studie utförd vid BrandWorks University. Men hur vederhäftig är studien egentligen? Och är det sant att content marketing har hamnat i kris? Det diskuterar content-spanarna – Malin Sjöman, Thomas Barregren och jag (Pia Tegborg) i dagens avsnitt av Kntnt radio. Lyssna!

Läs mer

Förtjänad marknadsföring Kntnt radio 141 med Åsikt

Har du sett Volvos nya reklamfilm med Zlatan? En nästan tre och halv minut lång film. Ja, den börjar som en storfilm med ”Volvo Cars presents […] Prologue […] featuring Zlatan Ibrahimovic”. Det är ett fantastisk stycke content, signerat Forsman & Bodenfors, och med musik av den världsberömde kompositören Hans Zimmer. Namnet, Prologue, antyder att detta är bara början… Wow! Men är det content marketing? Detta är en återutsändning av avsnitt 37 av Åsikt från den 1 juni 2016.

Läs mer

Joe Pulizzi om skillnaden mellan content och content marketing Kntnt radio 140 med Åsikt

I veckan som gick intervjuade Pia och jag Joe Pulizzi. Det var ett riktigt bra samtal, som gick bortanför de vanliga artiga frågorna och självklara svaren. Efter drygt tjugo minuter av givandes samtal så såg jag den. Lampan på inspelningsapparaten. Den som lyser rött när man spelar in. Nu gjorde den inte det… Detta är en återutsändning av avsnitt 36 av Åsikt från den 24 maj 2016.

Läs mer

Fyller du bara kanaler – eller försöker du åstadkomma något? Kntnt radio 137 med Åsikt

Varför gör du content marketing? För att fylla en kanal? Eller för att åstadkomma något? Svaret beror på hur content marketing-mogen du och ditt företag är. I avsnitt 33 av Kntnt Åsikt presenterar Thomas en enkel mognadsmodell för content marketing – från att fylla kanaler till content product. Detta är en återutsändning av avsnitt 33 av Åsikt från den 3 maj 2016.

Läs mer

Skyll inte på content marketing Kntnt Radio 76 med Pontus vs Thomas

I veckans avsnitt av Kntnt Radio hör du Pontus Staunstrup och Thomas Barregren diskutera Jason Millers artikel ”It’s time to stop blaming content for your content marketing problems”.

Artikeln tar avstamp i en undersökning från dataanalysföretaget Beckon som visar att användningen av content har ökat med 300% samtidigt som 95% av det innehåll som produceras saknar effekt. Då är det lätt att dra slutsatsen att content marketing inte funkar. Men är det verkligen rätt tänkt? Ja, du får väl lyssna för svar! 🙂

Läs mer
Sida 1 av 912345...Sista »
b6b09533a41e0c5fa1169eb4a41eb42cGG
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest