Inlägg taggade ‘content marketing’

Annonsdrottningen Sofia Gumaelius – pionjär inom content marketing Kntnt Radio 167 med Margarita Feldman

Content marketing är lika gammal som marknadsföring som disciplin. Båda uppstod i mitten av 1800-talet. Men vem var först i Sverige? Vi har grävt i arkiven (med god hjälp av arkivarie Margarita Feldman på Centrum för Näringslivshistoria) och tror oss ha funnit, om inte den allra första så åtminstone, en av pionjärerna. I dagens avsnitt berättar Margarita Feldman mer om denna spännande kvinna som verkligen var en ”self-made woman”.

Läs mer

Gör du skitinnehåll? Kntnt Radio 166 med content-spanarna

För fem år sedan publicerade Doug Kessler vid Londonbyrån Velocity Partners vad som med sina nära fem miljoner visningar måste vara en av världens bästa presentationer: Crap. The Content Marketing Deluge.

I presentationen varnade Doug Kessler för att content marketing kommer att leda till en syndaflod av skitinnehåll. Han gav också tips på hur du ska överleva.

Nu, fem år senare, har han återkommit till ämnet. I en lång och mycket läsvärd artikel frågar han sig om han fick rätt.

Content-spanarna kan inte vara sämre. Vi följer Doug Kessler i hans fotspår och plockar upp hans frågor och resonerar på egen hand. Det blev ett riktigt bra samtal, tycker i vart fall vi själva. Lyssna och döm själv.

Läs mer

Så undviker du fallgroparna vid content marketing

Alla har snappat upp att ”content” är det nya svarta. Nästan alla förstår också poängen med att skapa innehåll som mottagaren efterfrågar. Och några nybyggare har givit sig av västerut, till content marketing-land, och fler är i startgroparna. Du finns säkert bland dessa nybyggare. Men livet som nybyggare är svårt och farligt. Och det finns många hinder att övervinna. I dagens artikel berättar Thomas Barregren om de tre vanligaste hindren, och vad du kan göra för att undvika dem. Läs på!

Läs mer

Content marketing är i kris (eller?) Kntnt radio 157 med content-spanarna

Content marketing är i kris! Det påstod Marsha Lindsay när hon talade på Effectiveness Week i London. Hon hänvisar till en studie utförd vid BrandWorks University. Men hur vederhäftig är studien egentligen? Och är det sant att content marketing har hamnat i kris? Det diskuterar content-spanarna – Malin Sjöman, Thomas Barregren och jag (Pia Tegborg) i dagens avsnitt av Kntnt radio. Lyssna!

Läs mer

Förtjänad marknadsföring Kntnt radio 141 med Åsikt

Har du sett Volvos nya reklamfilm med Zlatan? En nästan tre och halv minut lång film. Ja, den börjar som en storfilm med ”Volvo Cars presents […] Prologue […] featuring Zlatan Ibrahimovic”. Det är ett fantastisk stycke content, signerat Forsman & Bodenfors, och med musik av den världsberömde kompositören Hans Zimmer. Namnet, Prologue, antyder att detta är bara början… Wow! Men är det content marketing? Detta är en återutsändning av avsnitt 37 av Åsikt från den 1 juni 2016.

Läs mer

Joe Pulizzi om skillnaden mellan content och content marketing Kntnt radio 140 med Åsikt

I veckan som gick intervjuade Pia och jag Joe Pulizzi. Det var ett riktigt bra samtal, som gick bortanför de vanliga artiga frågorna och självklara svaren. Efter drygt tjugo minuter av givandes samtal så såg jag den. Lampan på inspelningsapparaten. Den som lyser rött när man spelar in. Nu gjorde den inte det… Detta är en återutsändning av avsnitt 36 av Åsikt från den 24 maj 2016.

Läs mer

Fyller du bara kanaler – eller försöker du åstadkomma något? Kntnt radio 137 med Åsikt

Varför gör du content marketing? För att fylla en kanal? Eller för att åstadkomma något? Svaret beror på hur content marketing-mogen du och ditt företag är. I avsnitt 33 av Kntnt Åsikt presenterar Thomas en enkel mognadsmodell för content marketing – från att fylla kanaler till content product. Detta är en återutsändning av avsnitt 33 av Åsikt från den 3 maj 2016.

Läs mer
Sida 1 av 1012345...10...Sista »
consectetur velit, facilisis dapibus efficitur. accumsan tristique quis, tempus

Pin It on Pinterest