Sökresultat: content product
Så tjänar byråerna pengar på förvirringen kring content marketing
…om din content product’s innehåll ”betalar” (inom citationstecken) för det med sin uppmärksamhet. Genom att konsekvent och uthålligt leverera din content product, så bygger du upp ett uppmärksamhetskapital, som Sara…
Läs artikeln »Bygg din content marketing
Det är dags att bygga basen för Content Inc. I den fjärde artikeln i serien om Content Inc. tittar vi närmare på vad du behöver göra för att komma igång…
Läs artikeln »Så överlever du ”content shock”
…visar sin mänskliga sida och vad man står för. Content products Doug Kesslers och Mark Schaefers råd kokar ned till ett enkelt men kraftfullt sätt att överleva content shock. Se den…
Läs artikeln »Fyller du bara kanaler – eller försöker du åstadkomma något?
…Kntnt Åsikt presenterar Thomas en enkel mognadsmodell för content marketing – från att fylla kanaler till content product. Detta är en återutsändning av avsnitt 33 av Åsikt från den 3…
Läs artikeln »Content tilt – hitta unik vinkel
…3.0) Content product Så vad har Porters modeller med content marketing att göra? Jag ska strax förklara. Men låt mig först introducera en sista modell: innehållsprodukt – eller content product…
Läs artikeln »Har du en distributions- och konverteringsplan?
…ett system för distribution och konvertering. Content produkt Innan jag beskriver bilden så ska jag påminna om vad en content produkt är. Så här beskrev jag det i förra avsnittet av…
Läs artikeln »Super Content Marketing och andra spännande konferenser – med Agneta Olsson och Erik Modig
…om våra intryck och tankar. Många spännande stickspår blir det. Vi pratar också om andra content- konferenser som är på gång, och som du bör gå på. [kntnt_radio 58] Super Content Marketing…
Läs artikeln »Intervju med Joe Pulizzi
Joe Pulizzi, content marketings fader, störste guru och främste evangelist, är huvudtalare på Content Meetup som Kntnt arrangerar den 22 maj i Göteborgs konserthus. Inför hans besök har jag intervjuat…
Läs artikeln »Forskning visar: content marketing bygger ditt kommunikationskapital
…därigenom ackumulerade innehållet bildar över tid en totalitet. Det är detta som bygger kommunikationskapitalet. Content product Totaliteten av innehåll bildar en produkt jämförbar med en tidning, ett radio- eller tv-program,…
Läs artikeln »Operation Crush och marknadsföringens strategiska princip
Det amerikanska företaget Intel känner du säkert till. Världens 173:e största företag, som omsatte svindlande 380 miljarder kronor under 2012. Det anrika företaget, grundat 1968, är världens ledande producent av…
Läs artikeln »Dags att diversifiera ditt innehåll – eller?
…fler format och nya kanaler. Men ha inte för bråttom. Jag ska förklara varför. Content marketing fungerar Content marketing har inget eget värde. Vi gör det för att påverka personer…
Läs artikeln »Content shock förklarad
För snart fyra år sedan slog blixten ned i den idylliska content marketing-världen. Mark W. Schaefer skrev på sin webbplats att ”content marketing is not a sustainable strategy”. Hela content…
Läs artikeln »