Sökresultat: koparens innehallsresa

Kom igång-kurs i content marketing hos Kntnt

Steg för steg: Så tar du fram en strategi för content marketing

Japp. Jag avslö­jar allt. Allt om att ta fram en stra­te­gi för con­tent mar­ke­ting. Från att iden­ti­fi­e­ra affärsnyt­tan. Till att bestäm­ma hur ofta du ska pub­li­ce­ra och i vil­ka kana­ler. Och…

Läs artikeln »
Förstå content marketing – introduktionskurs

Content Meetup: Så tar du fram en content marketing strategi – från affärsmål till kanal

Bara 1 av 10 som hål­ler på med con­tent mar­ke­ting har en stra­te­gi för det. Inte kons­tigt att bara 4 av dem säger sig vara fram­gångs­ri­ka. Con­tent mar­ke­ting är inte lätt. Det krävs målmedvetet…

Läs artikeln »
Glass Chess 2 By Chrisgj6 Via Flickr

Hur gör du en innehållsstrategi för content marketing?

I en tidi­ga­re arti­kel frå­ga­de vi oss: Vad är en inne­hålls­stra­te­gi? Och hur gör man en sådan? Sva­ret på den förs­ta frå­gan gavs i sam­ma arti­kel. Sva­ret på den and­ra kom­mer här.…

Läs artikeln »
Compass Study By Calsidyrose Via Flickr

Innehåll längs köparens resa

Du vet att inne­håll – bra inne­håll som din mål­grupp vill ta del av – är abso­lut vitalt för att lyc­kas med digi­tal mark­nads­fö­ring. Men vad för inne­håll vill de…

Läs artikeln »
The Anxious Type By Jd Hancock Via Flickr

Målgrupper och vad som påverkar dem – kartlägg för framgångsrikt innehåll

Vil­ka är mål­grup­per­na för ditt inne­håll? Och vad påver­kar dem? Det är två cen­tra­la frå­gor i var­je inne­hålls­stra­te­gi för con­tent mar­ke­ting. Dina kundseg­ment är säl­lan sam­ma sak som dina mål­grup­per. Och…

Läs artikeln »
Brightly Coloured Lights Forming A Funnel Shape

Generera leads med content marketing

Hör du till de 10% som vet att con­tent mar­ke­ting är effek­tivt för att gene­re­ra nyför­sälj­ning? Bra! Då kan du slu­ta läsa nu. 🙂 Eller hör du till de 90%…

Läs artikeln »
Strange Things Are Happening These Days By Koshyk Via Flickr

Vad är en innehållsstrategi?

Inne­hålls­stra­te­gi (con­tent stra­te­gy på eng­els­ka) är en hörn­sten för lyc­kad mark­nads­fö­ring på web­ben och i soci­a­la medi­er. Och det är ett abso­lut mås­te för con­tent mar­ke­ting. Men vad är egent­li­gen en…

Läs artikeln »
Redaktionell Process Och Artikel Med Artikeldelar

Detta är en redaktionell process

Änt­li­gen. Idag ska vi bör­ja grot­ta ned oss i de mer prak­tis­ka sidor­na av lean och agil con­tent mar­ke­ting. Det ska bli skoj. Katt runt het gröt Du minns kanske att jag liknande…

Läs artikeln »
Seamless Rainbow Music Background Illustration By Enjoynz Via Istockphoto

Vilken tonalitet har ditt varumärke?

När ditt före­tag kom­mu­ni­ce­rar på web­ben eller i soci­a­la medi­er så påver­kas läsar­nas upp­fatt­ning om före­ta­get av hur du skri­ver – vil­ka ord du väl­jer och hur du for­mu­le­rar dig. Det…

Läs artikeln »