Sökresultat: koparens innehallsresa
Steg för steg: Så tar du fram en strategi för content marketing
Japp. Jag avslöjar allt. Allt om att ta fram en strategi för content marketing. Från att identifiera affärsnyttan. Till att bestämma hur ofta du ska publicera och i vilka kanaler. Och…
Läs artikeln »Content Meetup: Så tar du fram en content marketing strategi – från affärsmål till kanal
Bara 1 av 10 som håller på med content marketing har en strategi för det. Inte konstigt att bara 4 av dem säger sig vara framgångsrika. Content marketing är inte lätt. Det krävs målmedvetet…
Läs artikeln »Hur gör du en innehållsstrategi för content marketing?
I en tidigare artikel frågade vi oss: Vad är en innehållsstrategi? Och hur gör man en sådan? Svaret på den första frågan gavs i samma artikel. Svaret på den andra kommer här.…
Läs artikeln »Innehåll längs köparens resa
Du vet att innehåll – bra innehåll som din målgrupp vill ta del av – är absolut vitalt för att lyckas med digital marknadsföring. Men vad för innehåll vill de…
Läs artikeln »Målgrupper och vad som påverkar dem – kartlägg för framgångsrikt innehåll
Vilka är målgrupperna för ditt innehåll? Och vad påverkar dem? Det är två centrala frågor i varje innehållsstrategi för content marketing. Dina kundsegment är sällan samma sak som dina målgrupper. Och…
Läs artikeln »Generera leads med content marketing
Hör du till de 10% som vet att content marketing är effektivt för att generera nyförsäljning? Bra! Då kan du sluta läsa nu. 🙂 Eller hör du till de 90%…
Läs artikeln »Vad är en innehållsstrategi?
Innehållsstrategi (content strategy på engelska) är en hörnsten för lyckad marknadsföring på webben och i sociala medier. Och det är ett absolut måste för content marketing. Men vad är egentligen en…
Läs artikeln »Detta är en redaktionell process
Äntligen. Idag ska vi börja grotta ned oss i de mer praktiska sidorna av lean och agil content marketing. Det ska bli skoj. Katt runt het gröt Du minns kanske att jag liknande…
Läs artikeln »Vilken tonalitet har ditt varumärke?
När ditt företag kommunicerar på webben eller i sociala medier så påverkas läsarnas uppfattning om företaget av hur du skriver – vilka ord du väljer och hur du formulerar dig. Det…
Läs artikeln »