Inlägg taggade ‘redaktionell’

Nio steg till en redaktionell plattform

Oavsett vilken form du väljer för ditt content, till exempel tryck, webbmagasin eller blogg, måste du ha något att stå på och luta dig mot i det redaktionella arbetet. Vi kallar detta för redaktionell plattform. I denna artikel går Lars Wirtén igenom hur du steg för steg tar fram en sådan plattform. Läs och lär! 

Läs mer

Så sätter du upp en redaktion

Att arbeta med content marketing kräver ett redaktionellt sätt att tänka och arbeta. För att lyckas med det måste du bilda en redaktion. I denna artikel berättar Lars Wirtén hur du gör. Läs den nu!

Läs mer

Åtta handfasta tips på hur ditt innehåll blir content

Content är kärnan i alla former av content marketing. Vilket är rätt naturligt med tanke på begreppets namn. Men vad menar vi egentligen med content och vad kännetecknar bra content som fungerar? Lars Wirtén går igenom åtta grundprinciper som gör ditt innehåll till content. Läs artikeln nu!

Läs mer

Detta är en redaktionell process

En redaktionell process är för lean och agil content marketing vad blodomloppet är för människan. Men istället för röda och vita blodkroppar är det artiklar och artikeldelar som flödar i den redaktionella processen. Om du planerar att införa lean eller agilt arbetssätt i din content marketing så behöver du förstå processer i allmänhet och den redaktionella processen i synnerhet. Den här artikeln hjälper dig en bit på väg.

Läs mer
elementum diam eleifend ut ipsum fringilla facilisis dapibus
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest