Inlägg taggade ‘storytelling’

Kom närmare med storytelling

Skapa emotionella band till din målgrupp och nå affärsmålet. Det är bara ett av skälen till att du ska använda storytelling i din kommunikation. Hur det fungerar och goda exempel på varumärken som lyckats får du ta del av i denna krönika av vår gästskribent Johanna Stenmark.

Läs mer

5 saker som fångar läsare och håller dem kvar till slutet

Dags att skriva ny artikel till webben eller nyhetsbrevet. Du sitter där, framför skärmen som stirrar blank tillbaka, och väntar på att orden ska flöda genom dina fingrar, in i datorns maskineri och upp på den tomma skärmen. Du har gjort det förr och vet att det går. Det krävs bara arbete. Mycket arbete. Men hur vet du att dina vedermödor belönas? Att din text bli läst? Eller rättare sagt, vad kan du göra för att den ska bli läst? Inte bara rubriken. Utan hela texten. Till slutet. Läs vidare så ska jag berätta…

Läs mer

Hälften är inte nog

Fokuserar du på fel halva av ditt företag? Den halva som är hard facts? Den halva som specialister bryr sig om? Det räcker inte. Hälften är inte nog. Den andra halvan, ditt företags berättelse, kanske är den halva som dubblerar värdet. Om du kommunicerar det. Denna månad skriver Lars Falk om denna den andra halvan. Läsvärt som alltid.

Läs mer

Sudda ut gränsen mellan fiktion och verklighet – transmedial storytelling

Tidigt på årets första vårdag samlade vi oss i studion på Visual Arena för att med hjälp av Emmybelönade producenten Daniel Lägersten få veta mer om transmedial storytelling. Med andra ord hur vi genom att sudda ut gränserna mellan fiktion och verklighet kan väcka intresse och bygga relationer som engagerar kunderna till lojalitet. Med sin erfarenhet från banbrytande produktioner är han rätt person att berätta om hur detta går till i prakten. Klicka dig vidare till inlägget för att se en intervju med Daniel och dessutom hela föreläsningen.

Läs mer

Berättelser som bygger starkare varumärken och säljer fler produkter

Det var en gång. Så lätt fångar du människors uppmärksamhet. Vi har i alla tider fängslats av goda berättelser som triggar vår fantasi och får oss att lägga till mer än det som faktiskt sägs. Som den här morgonen då havet bråkade med Lindholmens brygga medan Joakim Eklund på frukostseminariet delade med sig av sin kunskap om faktorer som bygger storytelling för varumärken. Vilka de är kan du läsa om här.

Läs mer
mi, Nullam elementum tristique et, mattis
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest