Sökresultat: tonalitet

Seamless Rainbow Music Background Illustration By Enjoynz Via Istockphoto

Vilken tonalitet har ditt varumärke?

…veta mer om sam­ban­det mel­lan varu­mär­ke och tona­li­tet. Varu­mär­ke och brand Jag har skri­vit om varu­mär­ke och bran­ding i ett tidi­ga­re blog­gin­lägg, men en del av det för­tjä­nas att upp­re­pas och utveck­las här.…

Läs artikeln »
Tuning Fork By Montillon Via Flickr Cc By (3378223615 C24011c9f9 O)

Vilken tonalitet har ditt innehåll?

…ska du ordent­ligt doku­men­te­ra din tona­li­tet. Vad:et och hur:et i tona­li­teten Begrep­pet tona­li­tet rym­mer fle­ra aspek­ter. De två vik­ti­gas­te är vad du säger (vil­ka ord och begrepp du använ­der) och hur…

Läs artikeln »
Glass Chess 2 By Chrisgj6 Via Flickr

Hur gör du en innehållsstrategi för content marketing?

…har valt för vil­ket ända­mål (pub­li­ce­ra, pro­mo­ta eller kura­te­ra) anger du i inne­hålls­ma­tri­sen för var­je utvald berö­rings­punkt. Tona­li­tet När inne­håll pub­li­ce­ras, pro­motas eller kura­te­ras av ett varu­mär­ke (i bety­del­sen brand) så…

Läs artikeln »
Strange Things Are Happening These Days By Koshyk Via Flickr

Vad är en innehållsstrategi?

Inne­hålls­stra­te­gi (con­tent stra­te­gy på eng­els­ka) är en hörn­sten för lyc­kad mark­nads­fö­ring på web­ben och i soci­a­la medi­er. Och det är ett abso­lut mås­te för con­tent mar­ke­ting. Men vad är egent­li­gen en…

Läs artikeln »
Bangla By Tmab2003 Via Flickr Cc By Nd 2.0

Varför smarta marknadsförare bloggar

Har ditt före­tag eller din orga­ni­sa­tion ing­en blogg? I vart fall ing­en som ni sat­sar på? Det är synd. Ni går mis­te om ett av de kraft­ful­las­te, mest kost­nads­ef­fek­ti­va, och samtidigt…

Läs artikeln »
Kom igång-kurs i content marketing hos Kntnt

Steg för steg: Så tar du fram en strategi för content marketing

Japp. Jag avslö­jar allt. Allt om att ta fram en stra­te­gi för con­tent mar­ke­ting. Från att iden­ti­fi­e­ra affärsnyt­tan. Till att bestäm­ma hur ofta du ska pub­li­ce­ra och i vil­ka kana­ler. Och…

Läs artikeln »
Compass Study By Calsidyrose Via Flickr

Innehåll längs köparens resa

…mål­grup­pen, efter kana­len, efter tona­li­teten och så vida­re. Och kanske vik­ti­gast, men allt för ofta för­bi­sett: Du mås­te anpas­sa inne­hål­let efter var kun­den befin­ner sig i sin resa genom säljtratten.…

Läs artikeln »

Personalisera ditt innehåll

Innan jag kom­mer till dagens ämne vill jag säga att det är jät­te­ro­ligt att vara till­ba­ka och skri­va här på Knt­nt Maga­sin. Det ger en varm käns­la inom­bords som dess­utom bidrar…

Läs artikeln »
Virvlande Löv

Så får du kontroll på arbetsflödet i din content marketing – del 2

Under 2019 kan du läsa tio väl­skriv­na artik­lar om redak­tio­nellt arbe­te och con­tent mar­ke­ting i Knt­nt Maga­sin. Artik­lar­na är för­fat­ta­de av Lars Wir­tén som är skri­bent och jour­na­list med många års…

Läs artikeln »
Eye 1553789

Ser ditt innehåll bra ut i sociala medier?

När du pos­tar en länk till en sida på soci­a­la medi­er som Face­book, Twit­ter eller Lin­ke­dIn så visas en för­hands­vis­ning av inne­hål­let. Eftersom det här är det förs­ta som besökaren…

Läs artikeln »
Img 3935 Copy

Hur Santa Marias varumärkeslöfte är kärnan i all kommunikation

No more boring meals! Så lyder San­ta Mari­as varu­mär­kes­löf­te som är kär­nan i all dia­log med före­ta­gets kon­su­men­ter. I Knt­nt fru­kost num­mer 33 berät­tar Elli­nor Wet­ter­blad, digi­tal brand mana­ger på före­ta­get, om…

Läs artikeln »
Nina Hallstrom Skistar

Har du koll på din målgrupp?

Det är först när du lärt kän­na din mål­grupp som du kan ska­pa ett rele­vant, intres­sant och enga­ge­ran­de inne­håll. Krux­et är att våra mål­grup­per stän­digt utveck­las, i allt från bete­en­de till…

Läs artikeln »