Sökresultat: tonalitet
Vilken tonalitet har ditt varumärke?
…veta mer om sambandet mellan varumärke och tonalitet. Varumärke och brand Jag har skrivit om varumärke och branding i ett tidigare blogginlägg, men en del av det förtjänas att upprepas och utvecklas här.…
Läs artikeln »Vilken tonalitet har ditt innehåll?
…ska du ordentligt dokumentera din tonalitet. Vad:et och hur:et i tonaliteten Begreppet tonalitet rymmer flera aspekter. De två viktigaste är vad du säger (vilka ord och begrepp du använder) och hur…
Läs artikeln »Hur gör du en innehållsstrategi för content marketing?
…har valt för vilket ändamål (publicera, promota eller kuratera) anger du i innehållsmatrisen för varje utvald beröringspunkt. Tonalitet När innehåll publiceras, promotas eller kurateras av ett varumärke (i betydelsen brand) så…
Läs artikeln »Vad är en innehållsstrategi?
Innehållsstrategi (content strategy på engelska) är en hörnsten för lyckad marknadsföring på webben och i sociala medier. Och det är ett absolut måste för content marketing. Men vad är egentligen en…
Läs artikeln »Varför smarta marknadsförare bloggar
Har ditt företag eller din organisation ingen blogg? I vart fall ingen som ni satsar på? Det är synd. Ni går miste om ett av de kraftfullaste, mest kostnadseffektiva, och samtidigt…
Läs artikeln »Steg för steg: Så tar du fram en strategi för content marketing
Japp. Jag avslöjar allt. Allt om att ta fram en strategi för content marketing. Från att identifiera affärsnyttan. Till att bestämma hur ofta du ska publicera och i vilka kanaler. Och…
Läs artikeln »Innehåll längs köparens resa
…målgruppen, efter kanalen, efter tonaliteten och så vidare. Och kanske viktigast, men allt för ofta förbisett: Du måste anpassa innehållet efter var kunden befinner sig i sin resa genom säljtratten.…
Läs artikeln »Personalisera ditt innehåll
Innan jag kommer till dagens ämne vill jag säga att det är jätteroligt att vara tillbaka och skriva här på Kntnt Magasin. Det ger en varm känsla inombords som dessutom bidrar…
Läs artikeln »Så får du kontroll på arbetsflödet i din content marketing – del 2
Under 2019 kan du läsa tio välskrivna artiklar om redaktionellt arbete och content marketing i Kntnt Magasin. Artiklarna är författade av Lars Wirtén som är skribent och journalist med många års…
Läs artikeln »Ser ditt innehåll bra ut i sociala medier?
När du postar en länk till en sida på sociala medier som Facebook, Twitter eller LinkedIn så visas en förhandsvisning av innehållet. Eftersom det här är det första som besökaren…
Läs artikeln »Hur Santa Marias varumärkeslöfte är kärnan i all kommunikation
No more boring meals! Så lyder Santa Marias varumärkeslöfte som är kärnan i all dialog med företagets konsumenter. I Kntnt frukost nummer 33 berättar Ellinor Wetterblad, digital brand manager på företaget, om…
Läs artikeln »Har du koll på din målgrupp?
Det är först när du lärt känna din målgrupp som du kan skapa ett relevant, intressant och engagerande innehåll. Kruxet är att våra målgrupper ständigt utvecklas, i allt från beteende till…
Läs artikeln »