Inlägg taggade ‘värdeskapande’

Förtjänad marknadsföring Kntnt radio 141 med Åsikt

Har du sett Volvos nya reklamfilm med Zlatan? En nästan tre och halv minut lång film. Ja, den börjar som en storfilm med ”Volvo Cars presents […] Prologue […] featuring Zlatan Ibrahimovic”. Det är ett fantastisk stycke content, signerat Forsman & Bodenfors, och med musik av den världsberömde kompositören Hans Zimmer. Namnet, Prologue, antyder att detta är bara början… Wow! Men är det content marketing? Detta är en återutsändning av avsnitt 37 av Åsikt från den 1 juni 2016.

Läs mer

Förstå avbrytande, värdestödjande och värdeskapande marknadskommunikation

Tele2 Arena

Jag vet. Världens osexigaste rubrik. Avbrytande, värdestödjande och värdeskapande marknadskommunikation. Zzzz… Men jag gör ett tappert försök att förklara begreppen på ett så oakademiskt sätt som möjligt. Varför du ska bry dig? Det behöver du inte. Men om du är som jag, nyfiken, vill lära dig mer och utvecklas både som människa och i din yrkesroll, så kommer du gilla artikeln. Jag försöker förklara interruption och permission marketing, och värdestödjande och värdeskapande marknadskommunikation. Förstår du dessa fyra saker, så blir det mycket enklare att förstå var content marketing, inbound marketing, branded content och native advertising platsar. Så häng med! Med vänliga hälsningar, Thomas.

Läs mer

Kntnt Radio 18: Robert Rose (CMI) i en längre intervju

Robert Rose är i stan. Vi passade på att prata med honom.

Robert Rose är Chief Strategy Officer på Content Marketing Institute (CMI) och parhäst till Joe Pulizzi. Tillsammans har de skrivit böcker, håller kurser och gör PNR This Old Marketing podden. Robert Rose besökte Göteborg under några dagar för att tala på Kntnts månatliga frukost och hålla en Content Marketing Master Class.

Programmet är 1 timme och 17 minuter kort. Borsett från ”påa” och ”ava” så är det ”100% pure” Robert Rose. God lyssning!

Läs mer

Content marketing förklarat på ett annorlunda sätt

Content marketing. Det är marknadsföring med innehåll. Så tänker de flesta, och därför svarar 9 av 10 marknadsförare i Sverige att de gör content marketing. ”Nä”, sa jag, och skrev att du gör inte content marketing – du bara tror det. I artikeln förklarar jag content marketing med fyra principer. En av dem säger att content marketing skall ge värde för mottagaren. Men varför? Det skall vi tillsammans utforska i denna artikel. Så häll upp en kopp kaffe, sätt dig till rätta, och läs vidare!

Läs mer

Kntnt radio 4: Paradigmskifte

Paradigmskifte. Få har sagt det rent ut. Men många pratar om det. Christer Olsson om att tillföra värde som idé. Stefan Hyttfors om hur mellanhand som affärsidé är en 200-årig parantes. Sarah Larsson Bernhardt och Deeped Niclas Strandh om att media inte längre är mass-media och att vi alla är mediaproducenter. Och inte minst Thomas Barregren, som pratar om hur internet, mobil kommunikation och sociala medier för alltid har förändrat spelreglerna för marknadskommunikation. Om detta pratar Thomas och jag i avsnitt 4 av Kntnt radio.

Du får också lyssna på en intervju med Granngårdens marknadschef Lena Hillstedt, som under flera år har arbetat med content marketing.

Vi pratar också om våra frukostseminarier. Om de nio som har varit och de fyra som kommer i höst. Och mycket annat smått och gott.

Läs vidare mer information om innehållet och framför allt för att lyssna!

Läs mer

Episkt exempel på värdeskapande marknadskommunikation

Du har väl hört talas om The Epic Split? Reklamfilmen som Forsman & Bodenfors har gjort för Volvo Trucks, och som på bara några dagar har blivit mer spridd än de flesta musikvideos, filmtrailers och videoklipp med gulliga bebisar. Det är ett bra exempel på värdeskapande marknadskommunikation. Och viral marknadsföring. I denna artikel förklarar jag varför. Och berättar mer om filmen.

Läs mer

Skapa intresse med värdefullt innehåll

Genom att sticka ut på ett sätt som verkligen syns tydligt samtidigt som det inneboende värdet upplevs är en daglig utmaning för många som kommunicerar i dagens informationsöverflöd. Först när innehållet intresserar någon kan det börja göra nytta. Trots de ständiga flödena av information är vi dock kunskapstörstiga och vill veta mer om det vi söker. Först då får det ett verkligt värde som betyder något. I höstens första frukostseminarium med innehåll resonerade Maria Gustafsson om hur intresset kan skapas, relationer byggas och affärer drivas med hjälp av mod, ton och fokus. Läs mer och se den filmade föreläsningen från frukostseminariet med innehåll.

Läs mer
4dea97983bd729b4ab48a46cc8b1e36066666666666666666
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest