Kntnt Frukost

Kntnt Frukost kallar vi våra frukostföredrag som vi arrangerar varje månad, med uppehåll endast för sommar och jul.

Nedan hittar du aktuellt program, och därunder alla våra tidigare frukostar.

Foto: Lindholmen Science Park.

Program för våren 2017

Välkommen på frukost med innehåll!

Vi öppnar dörrarna från klockan 7. Frukost serveras fram till 7.30. Och föredragen håller på till klockan 8.45. Dröj dig gärna kvar en stund efteråt och prata med oss.

Våren 2017 är vi på hemmaplan: Lindholmen Science Park. När du kommer dit ska du gå in vid receptionen, genom restaurangen och uppför trappan till Aktiviteten Learning Services.

Christopher Engman (Vendemore)
Christopher Engman (sälj- och marknadschef, Climeon )

26 januari: Så gör du Account Based Marketing

Christopher Engman förklarar vad Account Based Marketing är och hur du kommer igång.

Läs mer här (fullbokat)!

Alexander Jute (advokat, MarLaw)

23 februari: Nya tekniklösningar och GDPR – hinder för marknadsföring?

Alexander Jute går igenom den nya dataskyddsförordningen (GDPR) och hur den påverkar din marknadsföring.

Läs mer och boka här!

Erik Modig (forskare, Handelshögskolan i Stockholm)

23 mars: Vad kan content marketing lära från neuromarketing?

Erik Modig om hur du ska hitta en balansgång mellan att skapa engagerande innehåll samtidigt som det är tillräckligt lättsmält för att inte avskräcka dagens upptagna kund.

Läs mer och boka här!

Ellinor Wetterblad (digital brand manager, Santa Maria)

20 april: No more boring meals

Ellinor Wetterblad om vikten av att leva upp till varumärkeslöftet i all kommunikation, oavsett form.

Läs mer och boka här!

Nina Hallström (content manager, SkiStar)

17 maj: Lär känna din kund

Nina Hallström berättar hur gedigen målgruppskännedom hjälper SkiStar att fokusera på rätt kommunikationskanaler.

Läs mer och boka här!

Vad content marketing kan lära av neuromarketing Kntnt frukost 32 med Erik Modig

Av Pia Tegborg

Neuromarketing handlar om hur marknadsföring påverkar människor. Kunskap som kan användas för att skapa effektivare marknadskommunikation – något som Erik Modig har forskat på under tio år vid Handelshögskolan i Stockholm. I Kntnt frukost nummer 32 berättar han mer om neuromarketing och vad du som arbetar med marknadskommunikation i allmänhet och content marketing i synnerhet kan lära dig.

Läs mer

Content marketing och Pavlos hundar Kntnt frukost 31 (del 2 av 2) med Thomas Barregren

Av Pia Tegborg

Kan Pavlovs experiment med dreglande hundar förklara hur content marketing fungerar? Ja! Se och hör Thomas Barregren förklara hur i detta föredrag vid Kntnt frukost 31.

Läs mer

Så påverkas din marknadsföring av GDPR (EU:s nya dataskyddsförordning) Kntnt frukost 31 (del 1 av 2) med Alexander Jute

Av Pia Tegborg

Advokat Alexander Jute från MarLaw förklarar hur din marknadsföring påverkas när EU:s nya dataskyddsförordning (GDPR) införs i maj nästa år. Hans presentation tar avstamp i dagens lagstiftning och belyser vad som ändras, hur det påverkar dig och vad du ska göra.

Läs mer

Okända sanningar om svenskarna och internet Pamela Davidsson: okända sanningar om svenskarna och internet (Kntnt frukost 30, del 2 av 2)

Av Pia Tegborg

Pamela Davidsson från Internetstiftelsen berättar okända sanningar om svenskarna och internet i första delen av vårens första Kntnt frukost.

Läs mer

Jyske Bank TV Kntnt frukost 29 med Lasse Høgfeldt

Av Pia Tegborg

Hur många banker känner du till som sätter så stort tilltro till sitt varumärke att de ger sig på att producera tv på daglig basis? Förmodligen inte många fler än Jyske Bank i Danmark. På huvudkontoret i Silkesborg har tv-produktionen blivit en så central del i verksamheten att banken numera titulerar sig ”Ett tv-bolag med en egen bank”. Vid säsongens sista Kntnt frukost berättar Lasse Høgfeldt om resan från traditionell bank till prisbelönt medieföretag.

Läs mer

Sociala medier efter buzzen Kntnt frukost 28 med Deeped Niclas Strandh och Sarah Larsson Bernhardt

Av Pia Tegborg

Deeped Niclas Strandh och Sarah Larsson Bernhardt – duon som är Social by Default – ger oss en spaning om vart sociala medier är på väg efter buzzen, och vad företag måste göra för att hänga med.

Läs mer

Så förflyttar du varumärke med content marketing Kntnt frukost 27 med Johan Ran och Anders Thun

Av Pia Tegborg

Johan Ran och Anders Thun berättar hur Saab Parts blev Orio, hur content marketing kan bidra till att förflytta varumärke, hur omvärldsbevakning och återanvändning kan användas för kostnadseffektiv content marketing, och hur kampanjer som den prisbelönta blocketbilen passar in bilden.

Läs mer

Frida Ramstedt: Så tar du ditt nästa steg i sociala medier (Kntnt frukost 26)

Av Pia Tegborg

Tidigare i månaden arrangerade vi våren sista frukostföredrag. Crescendot i vårens serie av frukostar med innehåll. Men det höll på att gå galet…

Läs mer

Joakim Eklund: Gamification i content marketing (Kntnt frukost 25)

Av Pia Tegborg

Joakim Eklund från spelstudion Hello There berättar hur de tänker för att skapa spel som får miljontals människor att frivilligt umgås med ett varumärke i veckor, ibland månader eller till och med år.

Läs mer

Katarina Graffman: Förändrade spelregler för dig som jobbar med kommunikation (Kntnt frukost 24)

Av Pia Tegborg

Alla företag som kommunicerar eller arbetar med varumärkesutveckling står inför en framtid med förändrade spelregler. Förstå hur dagens unga, generation Z, konsumerar media, och utmaningar som följer med detta!

Läs mer

Staffan Ekengren: Scania och den moderna kommunikationsavdelningen (Kntnt frukost 23)

Av Pia Tegborg

Öka effektiviteten i din kommunikation med ett redaktionellt arbetssätt! Staffan Ekengren lär ut knepen.

Läs mer

Frida Boisen: Så lyckas du med sociala medier (Kntnt frukost 22, del 2 av 2)

Av Pia Tegborg

Den explosiva utvecklingen inom sociala medier spelar en alltmer avgörande roll för din affärsframgång. För att kunna bli viral måste du veta hur du skall vässa dina sociala medier-strategier.

Människor vill bli berörda, känna sig levande och vara en del av sammanhanget. Men vilka virala känslor är det mest kraft i – ilskan, glädjen, sorgen, värmen eller rädslan? Och vilka känslor skapar behov av att dela vidare?

Hör Frida Boisen berätta hur du arbetar med känslostyrt innehåll – den senaste trenden inom sociala medier.

Läs mer

Niklas Myhr: Social Content Marketing (Kntnt frukost 22, del 1 av 2)

Av Pia Tegborg

Så fungerar sociala medier tillsammans med content marketing, berättar ”The Social Media Professor” Niklas Myhr i vårens första Kntnt-frukost.

I föreläsningen tar Niklas också upp hur du mäter sociala mediers roll i din content marketing och hur du får ditt innehåll att ta fart. Bland mycket annat. Slå dig ner och spana in filmen!

Läs mer

Aja Guldhammer: Om Airbnbs resa och kraften i användargenererat innehåll (Kntnt frukost 21)

Av Pia Tegborg

En makalös resa, kraften i användargenererat innehåll och lokala marknadsföringsaktiviteter stod i fokus när Aja Guldhammer talade på Kntnts sista frukost för säsongen. Hon talade under rubriken: ”Airbnb’s Secret Sauce.” Här kan du se hela hennes presentation.

Läs mer

Cecilia Torelm Tornberg: Juridiska fallgropar för dig som gör content marketing (Kntnt frukost 20)

Av Pia Tegborg

Medansvar, snårig upphovsrätt och hårfin gräns mellan yttrandefrihet och marknadsföring. Det finns många fallgropar för en content marketer. Men Cecilia Torelm Tornberg från MarLaw, en advokatbyrå specialiserad på marknadsrätt, kan hjälpa. Det gjorde hon på vid senaste Kntnt frukost. Om du missade tillfället kan du se och höra hennes presentation här.

Läs mer

Pin It on Pinterest

mautic is open source marketing automation440baa62a67d8af7dc288c9b625a2a56{{{{{{
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!