Kntnt Frukost

Kntnt Frukost kallar vi våra frukostföredrag som vi arrangerat sedan hösten 2013 till och med hösten 2017. Under våren 2018 gör vi ett uppehåll för att utvärdera och titta över formatet. Ta gärna del av våra 38 tidigare frukostar så länge. Du hittar dem längre ner på denna sida.

Marknadsavdelningens roll i bolagets digitalisering Kntnt frukost 38 med Marie Andervin

Av Pia Tegborg

Vad är digital transformation och och hur kan marknadsavdelningen bidra? Var skall vi börja och vad skall vi fokusera på? Det besvarade Marie Andervin – författare till boken Att leda Digital transformation och konsult från Digjourney – på årets sista Kntnt frukost. Här kan du se hennes föredrag.

Läs mer

Det gör svenskarna på fejan (och andra sociala plattformar) Kntnt frukost 37 med Pamela Davidsson

Av Pia Tegborg

Pamela Davidsson, som är statistikansvarig på Internetstiftelsen i Sverige (IIS), berättar vad 2017 års upplaga av rapporten Svenskarna och internet avslöjar om svenskarnas vanor på Facebook och i andra sociala nätverk.

Läs mer

5 sätt att få spinn på ditt innehåll Kntnt frukost 36 med Jerry Silfwer

Av Pia Tegborg

Jerry Silfwer – digitalstrateg och prisbelönt PR-specialist känd som Doctor Spin – är i Göteborg för Kntnt frukost. Han ska skriva ut ett recept som sätter spinn på innehåll på webben. Trots höstrusk och influensa har många tagit sig till Lindholmen för att träffa Doctor Spin. Det märks att ämnet intresserar. Sch! Nu börjar det… (Läs vidare för att ta del av Doctor Spins ordination.)

Läs mer

Konsten att nå en reklamtrött publik Kntnt frukost 35 med Ylva Vitorovic

Av Pia Tegborg

Vi är mer less på reklam än någonsin – orkar inte ta till oss budskapen som sköljer över oss utan zappar bort reklamen och installerar adblockers. Studie visar att vi till och med upplever oss förföljda av annonserna i sociala medier – vilket gör att reklamen får motsatt effekt.

Men helt kört är det ändå inte. I höstens första Kntnt-frukost berättar Ylva Vitorovic, content & communication specialist på Stena Line, hur ett av världens största färjerederier lyckas nå fram till en reklamtrött publik.

Läs mer

Har du koll på din målgrupp? Kntnt frukost 34 med Nina Hallström

Av Pia Tegborg

Det är först när du lärt känna din målgrupp som du kan skapa ett relevant, intressant och engagerande innehåll. Kruxet är att våra målgrupper ständigt utvecklas, i allt från beteende till kanalval och vad man tycker är viktigt. Så hur hänger man med? Till våren sista Kntnt frukost bjöd vi in Skistars content manager, Nina Hallström, för att hon ska dela sina erfarenheter.

Läs mer

Hur Santa Marias varumärkeslöfte är kärnan i all kommunikation Kntnt frukost 33 med Ellinor Wetterblad

Av Pia Tegborg

No more boring meals! Så lyder Santa Marias varumärkeslöfte som är kärnan i all dialog med företagets konsumenter. I Kntnt frukost nummer 33 berättar Ellinor Wetterblad, digital brand manager på företaget, om dialogen som pågår i alla kanaler och som gjort Santa Maria till det ledande smaksättningsföretaget i norra Europa.

Läs mer

Vad content marketing kan lära av neuromarketing Kntnt frukost 32 med Erik Modig

Av Pia Tegborg

Neuromarketing handlar om hur marknadsföring påverkar människor. Kunskap som kan användas för att skapa effektivare marknadskommunikation – något som Erik Modig har forskat på under tio år vid Handelshögskolan i Stockholm. I Kntnt frukost nummer 32 berättar han mer om neuromarketing och vad du som arbetar med marknadskommunikation i allmänhet och content marketing i synnerhet kan lära dig.

Läs mer

Content marketing och Pavlos hundar Kntnt frukost 31 (del 2 av 2) med Thomas Barregren

Av Pia Tegborg

Kan Pavlovs experiment med dreglande hundar förklara hur content marketing fungerar? Ja! Se och hör Thomas Barregren förklara hur i detta föredrag vid Kntnt frukost 31.

Läs mer

Så påverkas din marknadsföring av GDPR (EU:s nya dataskyddsförordning) Kntnt frukost 31 (del 1 av 2) med Alexander Jute

Av Pia Tegborg

Advokat Alexander Jute från MarLaw förklarar hur din marknadsföring påverkas när EU:s nya dataskyddsförordning (GDPR) införs i maj nästa år. Hans presentation tar avstamp i dagens lagstiftning och belyser vad som ändras, hur det påverkar dig och vad du ska göra.

Läs mer

Okända sanningar om svenskarna och internet Pamela Davidsson: okända sanningar om svenskarna och internet (Kntnt frukost 30, del 2 av 2)

Av Pia Tegborg

Pamela Davidsson från Internetstiftelsen berättar okända sanningar om svenskarna och internet i första delen av vårens första Kntnt frukost.

Läs mer

Jyske Bank TV Kntnt frukost 29 med Lasse Høgfeldt

Av Pia Tegborg

Hur många banker känner du till som sätter så stort tilltro till sitt varumärke att de ger sig på att producera tv på daglig basis? Förmodligen inte många fler än Jyske Bank i Danmark. På huvudkontoret i Silkesborg har tv-produktionen blivit en så central del i verksamheten att banken numera titulerar sig ”Ett tv-bolag med en egen bank”. Vid säsongens sista Kntnt frukost berättar Lasse Høgfeldt om resan från traditionell bank till prisbelönt medieföretag.

Läs mer

Sociala medier efter buzzen Kntnt frukost 28 med Deeped Niclas Strandh och Sarah Larsson Bernhardt

Av Pia Tegborg

Deeped Niclas Strandh och Sarah Larsson Bernhardt – duon som är Social by Default – ger oss en spaning om vart sociala medier är på väg efter buzzen, och vad företag måste göra för att hänga med.

Läs mer

Så förflyttar du varumärke med content marketing Kntnt frukost 27 med Johan Ran och Anders Thun

Av Pia Tegborg

Johan Ran och Anders Thun berättar hur Saab Parts blev Orio, hur content marketing kan bidra till att förflytta varumärke, hur omvärldsbevakning och återanvändning kan användas för kostnadseffektiv content marketing, och hur kampanjer som den prisbelönta blocketbilen passar in bilden.

Läs mer

Frida Ramstedt: Så tar du ditt nästa steg i sociala medier (Kntnt frukost 26)

Av Pia Tegborg

Tidigare i månaden arrangerade vi våren sista frukostföredrag. Crescendot i vårens serie av frukostar med innehåll. Men det höll på att gå galet…

Läs mer

Joakim Eklund: Gamification i content marketing (Kntnt frukost 25)

Av Pia Tegborg

Joakim Eklund från spelstudion Hello There berättar hur de tänker för att skapa spel som får miljontals människor att frivilligt umgås med ett varumärke i veckor, ibland månader eller till och med år.

Läs mer
ut Phasellus Sed mattis Aliquam ante. sit amet, sem,

Pin It on Pinterest