Kntnt Frukost

Kntnt Frukost kallar vi våra frukostföredrag som vi arrangerat sedan hösten 2013 till och med hösten 2017. Under våren 2018 gör vi ett uppehåll för att utvärdera och titta över formatet. Ta gärna del av våra 38 tidigare frukostar så länge. Du hittar dem längre ner på denna sida.

Katarina Graffman: Förändrade spelregler för dig som jobbar med kommunikation (Kntnt frukost 24)

Av Pia Tegborg

Alla företag som kommunicerar eller arbetar med varumärkesutveckling står inför en framtid med förändrade spelregler. Förstå hur dagens unga, generation Z, konsumerar media, och utmaningar som följer med detta!

Läs mer

Staffan Ekengren: Scania och den moderna kommunikationsavdelningen (Kntnt frukost 23)

Av Pia Tegborg

Öka effektiviteten i din kommunikation med ett redaktionellt arbetssätt! Staffan Ekengren lär ut knepen.

Läs mer

Frida Boisen: Så lyckas du med sociala medier (Kntnt frukost 22, del 2 av 2)

Av Pia Tegborg

Den explosiva utvecklingen inom sociala medier spelar en alltmer avgörande roll för din affärsframgång. För att kunna bli viral måste du veta hur du skall vässa dina sociala medier-strategier.

Människor vill bli berörda, känna sig levande och vara en del av sammanhanget. Men vilka virala känslor är det mest kraft i – ilskan, glädjen, sorgen, värmen eller rädslan? Och vilka känslor skapar behov av att dela vidare?

Hör Frida Boisen berätta hur du arbetar med känslostyrt innehåll – den senaste trenden inom sociala medier.

Läs mer

Niklas Myhr: Social Content Marketing (Kntnt frukost 22, del 1 av 2)

Av Pia Tegborg

Så fungerar sociala medier tillsammans med content marketing, berättar ”The Social Media Professor” Niklas Myhr i vårens första Kntnt-frukost.

I föreläsningen tar Niklas också upp hur du mäter sociala mediers roll i din content marketing och hur du får ditt innehåll att ta fart. Bland mycket annat. Slå dig ner och spana in filmen!

Läs mer

Aja Guldhammer: Om Airbnbs resa och kraften i användargenererat innehåll (Kntnt frukost 21)

Av Pia Tegborg

En makalös resa, kraften i användargenererat innehåll och lokala marknadsföringsaktiviteter stod i fokus när Aja Guldhammer talade på Kntnts sista frukost för säsongen. Hon talade under rubriken: ”Airbnb’s Secret Sauce.” Här kan du se hela hennes presentation.

Läs mer

Cecilia Torelm Tornberg: Juridiska fallgropar för dig som gör content marketing (Kntnt frukost 20)

Av Pia Tegborg

Medansvar, snårig upphovsrätt och hårfin gräns mellan yttrandefrihet och marknadsföring. Det finns många fallgropar för en content marketer. Men Cecilia Torelm Tornberg från MarLaw, en advokatbyrå specialiserad på marknadsrätt, kan hjälpa. Det gjorde hon på vid senaste Kntnt frukost. Om du missade tillfället kan du se och höra hennes presentation här.

Läs mer

John Ekman: Konverteringsoptimering och webbpsykologi (Kntnt frukost 19)

Av Pia Tegborg

Konverteringsoptimering och framförallt webbpsykologi stod i fokus när John Ekman talade på Kntnts andra frukost i höst. Han talade under rubriken: ”Vad du tror dina besökare gör. Vad de tror att de gör. Och vad de egentligen gör.” Här kan du se hela hans underhållande och lärorika presentation (inklusive när han ramlar av scen).

Läs mer

Lina Areblad: Så växer Uber utan marknadsbudget men med ett starkt community (Kntnt frukost 18)

Av Pia Tegborg

Uber är världens högst värderade startup, men utan marknadsföringsbudget i Sverige, och ändå växer de så att det knakar. Hur berättar Lina Areblad, marknadschef för Uber i Sverige, i höstens första frukostföredrag.

Läs mer

Kerstin Weidstam: SEB om native advertising och content marketing (Kntnt frukost 17)

Av Thomas Barregren

Lär dig native advertising av SEB, som använder det för att driva trafik till sin företagsblogg Greenroom. I denna presentation hör du Kerstin Weidstam, som är ansvarig för content marketing inom SEB:s division som hanterar privatmarknad och små och medelstora företag i Sverige, berätta hur de jobbar. Se och hör den nu!

Läs mer

Pontus Staunstrup: Köpresan – nyckeln till content marketing

Av Thomas Barregren

Pontus Straunstrup berättar om köpresan – från det att köparen gör ett inledande övervägande till att de är din ambassadör. Med rätt innehåll i rätt tid kan du hjälpa dem längs hela resan.

Läs mer

Christian Rudolf: Använd sök för att förstå dina kunder (och förbättra din SEO)

Av Thomas Barregren

Så använder du Google för att förstå dina kunder bättre – och förbättra din placering i sökresultatet. Se Christian Rudolfs föredarg på Kntnt frukost 15 den 20 februari 2015.

Läs mer

Niklas Myhr: Trender inom sociala medier och digital marknadsföring

Av Thomas Barregren

Se och hör Niklas Myhr, känd som ”The Social Media Professor”, föreläsa om trender inom sociala medier och digital marknadsföring.

Läs mer

Upplevelse – den sjunde eran inom marknadsföring

Av Thomas Barregren

Fredag den 13:e? Nej. Inte heller den 13 i månaden. Inte ens fredag. Men den 13 gången som Kntnt bjuder på frukost med innehåll. Och naturligtvis strulade det. Du och de drygt 150 andra som var där märkte det nog inte. Men strulade gjorde det. Rejält. Läs vad som hände när Robert Rose, Chief Strategy Officer på Content Marketing Institute (CMI), besökte Kntnt i Göteborg. Och föreläste vid vår 13:e frukost.

Läs mer

Adaptive marketing. Vad gör man när allt förändras?

Av Johanna Unger

Adaptive marketing. Jag sitter på en föreläsning med Johan Ydring. Ämnet fascinerar mig och jag imponeras av hans sätt att tänka utanför lådan. Jag själv känner att jag nog varit inspärrad i den alldeles för länge och mina tankar börjar snurra. Adaptive hit och adaptive dit. Jag vill bara veta vad jag ska göra för att komma ur lådan.

Så börjar Johanna Unger, student vid Nordic Business School, dagens blogginlägg som sammanfattar Johan Ydrings föredrag vid Kntnts frukostseminarium den 23 oktober 2014. Läs resten av hennes blogginlägg, och se och hör Johan Ydrings föredrag här!

Läs mer

Vad du behöver veta om ditt varumärke

Av Thomas Barregren

Carin Fredlund är Sveriges förste och främste journalist inriktad på reklam och varumärke. Hon talade för nästan 100-talet marknadsförare på Kntnts tionde frukostseminarium. Ämnet var varumärke. Det du behöver veta men inte vågar fråga. Vad är det? Hur bygger du ett starkt varumärke? Vilka fördelar ger det? Och hur ska ditt varumärke förhålla sig i ett föränderligt medialandskap? Se hennes föredrag!

Läs mer

7 steg till en content marketing-plan som funkar i praktiken

Av Thomas Barregren

Marknadsföring b2b. Det var ämnet för det första av Kntnts frukostföreläsningar hösten 2014. Talare var Malin Sjöman. En halvan av Hägvall & Sjöman – en byrå som är specialister på b2b-marknadsföring. Och som till fullo förstår ur content marketing ska bedrivas business-to-business. Det var också ämnet för hennes föreläsning.

Missade du den? Eller vill du se om den? Då ska du läsa den här artikeln. Eller rättare sagt: se och höra hennes föredrag här.

Läs mer
luctus ultricies ut ipsum dapibus odio justo vulputate, libero velit, Nullam massa
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest