Kntnt Frukost

Kntnt Frukost kallar vi våra frukostföredrag som vi arrangerat sedan hösten 2013 till och med hösten 2017. Under våren 2018 gör vi ett uppehåll för att utvärdera och titta över formatet. Ta gärna del av våra 38 tidigare frukostar så länge. Du hittar dem längre ner på denna sida.

Den digitala människan: Social by default

Av Thomas Barregren

Är du en digital människa? Ja, säger Sarah Larsson Bernhardt och Deeped Niclas Strandh. Radarparet åker land och rike runt om pratar under rubriken ”Social by default” om hur mobilen är vår portabla länk till den digitala vardagen och till våra vänner. Den 8 maj kunde hundratalet personer se och höra dem på Kntnts sista frukostseminarium för våren. Efteråt intervjuade vi dem. Se intervjun och hela föredraget här!

Läs mer

Skruva till din content marketing

Av Maria Gustafsson

Sara Öhman, frilansande konsult inom digital marknadsföring, föreläste på Kntnts frukostseminarium om hur du skruvar till din content marketing. Med ett universum att fylla med innehåll så gäller det enligt Sara att istället för att tänka utanför boxen göra sin egen box och vara kreativ i den. Här kan du se den filmade intervjun med Sara, presentationen och även hela föreläsningen där du får många praktiska råd för hur du som innehållskapare kan göra mycket innehåll av hög kvalitet.

Läs mer

Bygga kommunikationskapital för ökat genomslag

Av Thomas Barregren

Sara Rosengren, forskare inom marknadsföring, föreläste på Kntnts frukostseminarium, om hur relevant och värdefullt innehåll bygger kommunikationskapital. Läs vidare för mer information, intervju och länkar till både presentationen och video från seminariet.

Läs mer

Sudda ut gränsen mellan fiktion och verklighet – transmedial storytelling

Av Maria Gustafsson

Tidigt på årets första vårdag samlade vi oss i studion på Visual Arena för att med hjälp av Emmybelönade producenten Daniel Lägersten få veta mer om transmedial storytelling. Med andra ord hur vi genom att sudda ut gränserna mellan fiktion och verklighet kan väcka intresse och bygga relationer som engagerar kunderna till lojalitet. Med sin erfarenhet från banbrytande produktioner är han rätt person att berätta om hur detta går till i prakten. Klicka dig vidare till inlägget för att se en intervju med Daniel och dessutom hela föreläsningen.

Läs mer

Öka din synlighet online

Av Johanna Stenmark

Sökmotoroptimering. Sök. Motor. Optimering. Smaka på de orden. Vad betyder de för dig? Google. Ettor och nollor. Koder och annonser. Det skulle jag ha svarat innan jag hörde Magnus Äng. Han föreläste på Kntns första frukostseminarium 2014. Jag var där och förstod då att SEO (efter engelskans ”search engine optimization”) är mycket mer än så. SEO är synlighet. Och som vi vet så är synlighet marknadsföring. I denna artikel kan du ta del av Magnus visdom och mina lärdomar. Du kan också se en intervju jag gjorde med Magnus. Till sist hittar du länkar till hans presentation och en videoinspelning av hela hans föreläsning. Läs vidare!

Läs mer

Trendspaning i jakten på nytt innehåll

Av Maria Gustafsson

Ute i den tidiga torsdagsmorgonen virvlar några kvarglömda höstlöv i den råkalla havsbrisen. Morgonens sorl har lagt sig i studion på Visual Arena. I den kaffedoftande värmen delar Åsa Marklund och Helena Bajlo med sig kunskap om utveckling och trender inom content marketing till de morgonpigga deltagarna. För fjärde gången i höst är varje stol upptagen för frukostseminariet med en timmas gedigen inspiration. Missade du föreläsningarna eller vill du se dem igen? Det är lugnt, vi filmade så du kan se dem hur många gånger du vill här i inlägget.

Läs mer

Berättelser som bygger starkare varumärken och säljer fler produkter

Av Maria Gustafsson

Det var en gång. Så lätt fångar du människors uppmärksamhet. Vi har i alla tider fängslats av goda berättelser som triggar vår fantasi och får oss att lägga till mer än det som faktiskt sägs. Som den här morgonen då havet bråkade med Lindholmens brygga medan Joakim Eklund på frukostseminariet delade med sig av sin kunskap om faktorer som bygger storytelling för varumärken. Vilka de är kan du läsa om här.

Läs mer

Lönar det sig att arbeta med content?

Av Thomas Barregren

”Är det lönsamt att anstränga sig i digitala medier? Lönar det sig att arbeta med content?” Det är två frågor som alla vi som jobbar med marknadsföring i digitala medier ställer oss. Och det var också titeln på det föredrag som Mats Rönne, före detta global varumärkeschef på Ericsson och Electrolux, höll vid ett av Kntnts frukostseminarium. Läs vidare för att ta del av Mats svar.

Läs mer

Skapa intresse med värdefullt innehåll

Av Maria Gustafsson

Genom att sticka ut på ett sätt som verkligen syns tydligt samtidigt som det inneboende värdet upplevs är en daglig utmaning för många som kommunicerar i dagens informationsöverflöd. Först när innehållet intresserar någon kan det börja göra nytta. Trots de ständiga flödena av information är vi dock kunskapstörstiga och vill veta mer om det vi söker. Först då får det ett verkligt värde som betyder något. I höstens första frukostseminarium med innehåll resonerade Maria Gustafsson om hur intresset kan skapas, relationer byggas och affärer drivas med hjälp av mod, ton och fokus. Läs mer och se den filmade föreläsningen från frukostseminariet med innehåll.

Läs mer
ut commodo Donec mattis quis tempus pulvinar suscipit justo accumsan Nullam dapibus
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest