Kntnt Magasin

Kntnt Magasin är vår blogg. Här hittar du artiklar om content marketing och näraliggande områden.

Trovärdighet trumfar bra innehåll på Google

Av Michael Wahlgren

Google uppdaterar sina sökalgoritmer hundratals gånger varje år. Nästan alla av dessa uppdateringar flyger oss obemärkt förbi. Men den första augusti i år släpptes en uppdatering av algoritmen som rörde om i SEO-kretsar. En del sajter har tappat så mycket som 80 % (!) av sin organiska trafik i samband med denna uppdatering. Samtidigt har sajter som kan kopplas till en person med högt anseende klättrat i sökresultaten. Läs dagens intressanta artikel skriven av SEO-expert Michael Wahlgren! 

Läs mer

Prinsessa på ärten

Av Lars Falk

På samma sätt som det bara finns ett riktigt bra sätt att ”sälja” reklam på så finns det bara ett riktigt bra sätt att köpa den skriver Lars Falk i dagens krönika i Kntnt Magasin, och riktar ett budskap till landets reklamköpare. Men först ett tänkvärt resonemang om den svåra konsten att ringa säljsamtal. Läs detta nu!

Läs mer

I flosklernas värld

Av Lars Falk

Underskatta i inte dina läsare. Skippa gamla ”visdomar” och undvik utslitna floskler när du kommunicerar. Och gör inte som alla andra och riskera att ditt varumärke tar skada. Våga ta fighten med din kund. Där har du innehållet i dagens krönika undertecknad Lars Falk, svensk reklams grand old man och mästare av det skrivna ordet. Trevlig läsning!

Läs mer

Ny reklambyrå

Av Lars Falk

Lars Falk, belönad copywriter med rötterna i den svenska kreativa revolutionen, funderar på att starta byrå igen. Med endast en produkt i sortimentet – säljbrev. Långa sådana, laddade med kunskap och samtalande. Som är säljande utan att sälja. Planen är klar. Hur ska det gå? Läs Lars Falks krönika i Kntnt Magasin!

Läs mer

Snap your fingers

Av Lars Falk

Den eländigaste av dagar blev en solskenshistoria. Med stor inlevelse berättar manusförfattare Lars Falk historien bakom reklamfilmen som fick pris för bästa kortfilm –  och dessutom blev början på en sann kärlekssaga. Häng med!

Läs mer

Hemlig tangent

Av Lars Falk

Mångsysslande copywriter Lars Falk bjuder på en självupplevd och mycket underhållande historia. Många skratt utlovas. Vänta inte utan läs den nu!  

Läs mer

Isprinsessan

Av Lars Falk

Detta är en berättelse om en ovanligt händelserik resa som utspelar sig en långfredag för mycket länge sen. Författad av ordets mästare Lars Falk. Varsågod!

Läs mer

Smart reklam

Av Lars Falk

Reklam i mottagarens ögon är kommunikation. I all annan mening är reklam en säljfrämjande åtgärd. Så skriver sommarens gästkrönikör Lars Falk. Men hur smart är egentligen den smarta reklamen? Sker smartheten på bekostnad av kreativiteten? Är det okej att luras lite, så länge ingen ser? I dagens krönika tänker Lars Falk till om begreppet ”smart” och framför allt, vad det innebär när det kommer till reklam. Håller du med? Läs så får du se!

Läs mer

Svarta damens hämnd

Av Lars Falk

Sommarens gästkrönikör i Kntnt Magasin, Lars Falk är tillbaka. Denna gången med en sommarkrönika inspirerad av en resa till Hälsingland, dess märkvärdiga bruk och gårdar och den ende som sjöng som Jussi Björling. Trevlig läsning!

Läs mer

Andra halvan

Av Lars Falk

Hälften av ett företag är berättelsen om det. Ändå tappas den alltför ofta bort eller tillåts falla i glömska. Leta fram den. Läs mellan raderna. Lyft den! Ofta skildrar den något otroligt spännande och inte sällan en kamp på liv och död. Hur du lyckas i jakten efter det unika vet Lars Falk – berättelsens grand old man Läs hans krönika idag!

Läs mer

Sluta slösa – återanvänd ditt innehåll!

Av Johanna Stenmark

Behöver du ladda batterierna efter en krävande vår av innehållsproduktion? Återanvänd då ditt befintliga innehåll istället för att lägga tid på nytt – så frigör du tid för hängmattan i sommar. Vår krönikör Johanna Stenmarks berätta hur du ska tänka. Läs hennes artikel för en fridfull sommarledighet nu!

Läs mer

Ny typ av byrå hotar traditionella byråer

Av Thomas Barregren

Byråmarknaden genomgår en tyst revolution. En ny typ av byråer har i tysthet etablerat sig och vuxit sig allt starkare de senaste 5–6 åren. Än så länge verkar de traditionella byråerna oberörda, men det kan snart ändras. Om de inte ger akt på utvecklingen så kan de snart se sig akterseglade. Jag tror byråmarknaden står inför en disruptiv omdaning. I denna artikel berättar jag varför. Jag ger också förslag på hur traditionella byråer och byrånätverk kan hantera situationen.

Läs mer

Sunt förnuft ingen dålig idé

Av Lars Falk

Ordets mästare Lars Falk bjuder på funderingar och anekdoter och konstaterar att det sunda förnuftet inte bör underskattas. Läs hans krönika i Kntnt Magasin nu!

Läs mer

Pristävlingar, reklamlotterier och marknadsföring – nya möjligheter

Av Erik Ullberg

Nya regler på spelmarknaden påverkar dig som jobbar med marknadsföring. Advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Gunilla Karlsson reder ut regleringens innebörd och de möjligheter som öppnar sig när den nya lagen inom kort blir verklighet. Läs nu!

Läs mer

I valet och kvalet – tips för dig som inte ska till Almedalen

Av Johanna Stenmark

Ska du till Almedalen? Du kanske undrar om det är mödan värt och om det är rätt för just ditt varumärke? Det beror såklart på. På vilka frågor ni vill driva och vilket engagemang ni vill uppvisa inte minst. Mycket kan även göras på distans. I dag bjuder vår gästkrönikör Johanna Stenmark på tips för dig som vill delta i samhällsdebatten– utan att åka till Gotland. 

Läs mer

Hoten som skapar möjligheter

Av Carin Fredlund

Reklamen blir varken bättre eller välkomnas mer för att den personliga integriteten nu får ett starkare skydd. Det skriver Carin Fredlund, Sveriges förste och främste journalist inriktad på reklam och varumärke. Det är andra åtgärder som måste till. Algoritmerna låter sig nämligen inte störas och annonsbedrägerierna fortsätter sin framfart. Vi börjar känna av en digital baksmälla och annonsörerna drar öronen åt sig. Är då framtiden nattsvart? Knappast! I takt med att vi marknadsförare nyktrar till, kommer ner på jorden igen och tar kommandot över utvecklingens framfart öppnar sig nya dörrar. Till ett roligare och effektivare jobb. Och till en kreativare och mindre påstridig reklam. Läs Carins insiktsfulla spaning nu!

Läs mer
commodo Donec facilisis elementum velit, nunc odio
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest