Kntnt Radio

Kntnt Radio är en av våra podcasts. Här pratar vi själva eller tillsammans med en gäst om content marketing och näraliggande områden.

Så kan du jobba med bloggare i din marknadsföring – med Frida Ramstedt

Av Pia Tegborg

Hur ser en bloggares vardag ut? Och hur kan hen försörja sig? Hur ser affärsmodellen ut? Och vad skall jag tänka på om jag vill anlita en bloggare för att marknadsföra mina produkter?

Vill du veta svaren skall du lyssna på årets inredningsbloggare Frida Ramstedt som alltsedan 2005 driver Trendenser.se – en av Skandinaviens största inredningsbloggar med över 200 000 unika besökare i månaden!

Läs mer

Super Content Marketing och andra spännande konferenser – med Agneta Olsson och Erik Modig

Av Pia Tegborg

Reflektioner efter Super Content Marketing, tips på kommande konferenser 2016 och många spännande stickspår, när Agneta Olsson – mångårig marknadschef inom livsmedelsindustrin, föreläsare och författare – och Erik Modig – forskare på Handelshögskolan i Stockholm – Pia och Thomas samtalar i avsnitt 58 av Kntnt Radio.

Läs mer

Spel i marknadsföring – intervju med Joakim Eklund

Av Pia Tegborg

Hör Joakim Eklund förklara vad gamification egentligen är, hur du kan använda det i din marknadsföring och hur det går till när ett spel blir till.

Läs mer

Sociala medier, video, native i magasin, företagskultur och en massa annat i rasande takt – intervju med Frida Boisen

Av Pia Tegborg

Inklämd mellan två möten intervjuar vi Frida Boisen – digitalchef och ansvarig utgivare på Bonnier Tidskrifter, krönikör på Expressen, sociala medier-expert för SVT, flitig föreläsare och författare till boken ”Digital succé – så lyckas du med sociala medier”. Häng med!

Läs mer

Marknadsföring för generation Z – intervju med Katarina Graffman

Av Pia Tegborg

Generationen som är född med mobilen i handen – generation Z – kräver kommunikation som är äkta och ärlig. Övaranalysera inte, utan var mänsklig, skapa ett bra innehåll, så löser sig resten. Det säger medie- och konsumentforskaren Katarina Graffman som under många år har studerat ungas mediekonsumtion.. Hör henne berätta om detta i avsnitt 55 av Kntnt Radio.

Läs mer
Porträtt av Per Torberger.

Storytelling och content marketing – intervju med Per Torberger (Kntnt radio 54)

Av Pia Tegborg

Hur du får till din storytelling, vad ”content” faktiskt är och hur content marketing föröder sig själv. Om detta och mycket annat berättar Per Torberger, kommunikationskonsult och skribent med content marketing som specialitet, för Thomas och Pia i avsnitt 54 av Kntnt radio. Lyssna nu!

Läs mer

Så jobbar Scania Newsdesk – intervju med Staffan Ekengren

Av Pia Tegborg

Lean är arbetssättet för Scania. Både på bandet och på kommunikationsavdelningen. Lean är mer än bara ett arbetssätt. Det är ett förhållningssätt. Det handlar om att organisera sitt arbete så att varje sak som produceras, oavsett om det är en lastbil eller en artikel, blir färdig så snabbt som möjligt. Det låter enkelt, men kräver ett helt annat sätt att tänka och arbeta. På Scanias kommunikationsavdelning har man anammat det sättet. I denna intervju berättar Staffan Ekengren, Head of Scania Newsdesk, hur de har organiserat sig som en redaktion och jobbar enligt lean. Det här avsnittet av Kntnt Radio vill du inte missa!

Läs mer

Content marketing för alla – intervju med Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup

Av Pia Tegborg

Är content marketing verkligen för alla? Litet som stort företag? Och oavsett var på köpresan kunden befinner sig? Ja, det påstår i alla fall Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup i sin nyutkomna bok med samma namn. Lyssna på vårt samtal med de båda författarna här!

Läs mer

Sociala medier och content marketing – intervju med The Social Media Professor Niklas Myhr

Av Pia Tegborg

Bara 3 % av dina följare delar ditt innehåll. Gör gott och tjäna pengar. Inte ens kommunikationsproffs kan se skillnad på redaktionellt innehåll och branded content. Detta och mycket mer pratar Thomas och Pia med Niklas Myhr – känd som ”The Social Media Professor” från USA – om i avsnitt 51 av Kntnt Radio. Så på med lurarna och lyssna nu!

Läs mer

2016 enligt 80+ spaningar

Av Pia Tegborg

Pia och Thomas har läst 80+ spaningar om content marketing och marknadsföring under 2016 och framåt. I årets första avsnitt av Kntnt Radio pratar de om några av de mest spännande spaningarna. Lyssna nu! Länkar till de 80+ källorna finns på Kntnt.com.

Läs mer

Så marknadsför sig Airbnb med hjälp av communityt – intervju med Aja Guldhammer (Kntnt radio 49)

Av Pia Tegborg

Ett starkt community är grundbulten i Airbnbs marknadsföring. Genom att lyfta fram historier från värdar och gäster bygger de social trust och får dig och mig att boka vårt boende. Om detta och mycket annat berättar Aja Guldhammer, landschef för Airbnb i Norden och Nederländerna, för Thomas och Pia i avsnitt 49 av Kntnt radio. Lyssna nu!

Läs mer
Sara Rosengren

Värdeskapande reklam och kommunikationskapital – intervju med Sara Rosengren från Handelshögskolan i Stockholm (Kntnt radio 48)

Av Pia Tegborg

Vad är egentligen reklam? Förlorar marknadschefen inflytande? Vad är skillnaden mellan värdestödjande reklam och värdeskapande reklam? Och vad är kommunikationskapital egentligen? Detta är bara några av alla spännande frågor som Sara Rosengren, forskare vid Handelshögskolan i Stockholm, pratar med Thomas och Pia i avsnitt 48 av Kntnt radio. Lyssna nu!

Läs mer
Advokat Cecilia Torelm Tornberg på advokatbyrån MarLaw

Upphovsrätt och annonsmärkning i sociala medier – intervju med Cecilia Torelm Tornberg från MarLaw (Kntnt radio 47)

Av Pia Tegborg

Cecilia Torelm Tornberg från advokatbyrån MarLaw pratar om upphovsrätt, annonsmärkning och mycket annat i sociala medier med Pia och Thomas i detta avsnitt av Kntnt radio.

Läs mer

Alexander Mason (Cision): Kommunikatören, journalisten och kampen om innehållet (Kntnt radio 46)

Av Pia Tegborg

Marknadsföring och PR närmar sig varandra, och kommunikatörens och journalistens roller håller på att förändras. Vart är branschen på väg? Det pratar vi om med Alexander Mason, som är kommersiell chef på Cision. Vi pratar också om Facebooks tjuvnyp. Och tipsar dig om hur du ska nå ut med ditt budskap. Lyssna nu!

Läs mer
Josefin Kvarnström, försäljningschef på Omni

Josefine Kvarnström: Omni om native advertising (Kntnt radio 45)

Av Pia Tegborg

Den Schibstedtsägda nyhetstjänsten Omni drog igång som en startup för två år sedan och har redan hunnit ta emot utmärkelser som bästa nyhetstjänst och årets innovation i mediabranschen. I detta avsnitt hör du Omnis försäljningschef Josefine Kvarström berätta hur tjänsten fungerar, vad det kostar att annonsera och vad du som funderar på att testa native advertising bör tänka på för att nå engagemang hos läsarna.

Läs mer

John Ekman: Optimera konvertering online (Kntnt radio 44)

Av Pia Tegborg

John Ekman från Converstionista pratar om konverteringsoptimering med Pia och Thomas i detta avsnitt av Kntnt radio. Det handlar om webbpsykologi – att förstå hur användare faktiskt använder din webbplats – och göra den mer tilltalande och enklare att använda. Lyssna, lär och optimera sen din webbplats.

Läs mer
eget felis mattis elementum Sed libero ante. venenatis ipsum velit, sed odio
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest