Kntnt Radio

Kntnt Radio är en av våra podcasts. Här pratar vi själva eller tillsammans med en gäst om content marketing och näraliggande områden.

Kntnt radio 14: Carin Fredlund om varumärke och journalistik

Av Pia Tegborg

Rapport från Webbdagarna i Göteborg. Intervju med Carin Fredlund – Sveriges förste och främste journalist som bevakar reklam- och varumärkesfrågor. The Epic Split. Skint inte i Facebook. Och är det relevant att diskutera skillnad mellan content marketing och inbound marketing. Det är några av ämnena i podden. Lyssna nu!

Läs mer

Kntnt radio 13: Content Marketing World

Av Pia Tegborg

Pia och Thomas berättar om sina intryck och lärdomar från Content Marketing World – den årliga konferensen i USA om content marketing. Lyssna på avsnittet här!

Läs mer

Kntnt radio 12: Content marketing business-to-business

Av Pia Tegborg

Vi pratar med Malin Sjöman om content marketing business-to-business, svar på lyssnarfråga och kommenterar några nyheter under 72 innehållsrika minuter. Lyssna nu!

Läs mer

Kntnt radio 11: Publiceringsverktyg (CMS)

Av Pia Tegborg

Semestern är slut. Skolorna har börjat. Likaså jobben. Och Kntnt Radio är tillbaka med nya avsnitt varannan vecka. I höstens premiäravsnitt pratar vid om publiceringsverktyg, också kallat CMS efter engelskans ”content management system”. Vi pratar också om experiment, bland annat med höstens frukostföreläsningar. Och vad vi har gjort och läst i sommar. Lyssna nu!

Läs mer

Kntnt radio 10: Paneldiskussion på Content Meetup

Av Thomas Barregren

Hör Joe Pulizzi berätta hur Content Marketing Institute (CMI) jobbar med sökmotoroptimering (SEO). Eller om hans syn på skillnaden mellan PR och content marketing. Lyssna på Lena Hillstedts förklaring till hur Granngården har fått 900 000 medlemmar i sin kundklubb. Och mycket mer i detta specialavsnitt av Kntnt Radio.

Läs mer

Kntnt radio 9: 6 poddar och 4 böcker

Av Pia Tegborg

Vi tipsar om 6 poddar du kan lyssna på i hängmattan och 4 böcker du kan läsa på stranden i sommar. Vi pratar också om tidningsdöden och vad som kan vara lösningen. Läs och lyssna nu!

Läs mer

Kntnt radio 8: Granngården på Content Meetup

Av Thomas Barregren

För sex år sedan sålde Lantmännen sin butikskedja till riskkapitalbolaget EQT. Det blev startskottet för en content marketing satsning som idag har givit dem nästan en miljon kunder i kundklubben. Hör marknadschefen Lena Hillstedt och hennes vapendragare Peter Söderberg, contentbyrån Chiffers vd, berätta i ord och siffror om sin resa.

Läs mer

Kntnt radio 7: Content marketing

Av Pia Tegborg

I det sjunde avsnittet av Kntnts podd pratar Pia och Thomas om allt från tidningsdöd till 90-talisters mobilvanor. Men det finns en röd tråd: content marketing. Vi pratar också om att mäta effekten av content marketing, varför så många misslyckas och Berghs School of Communications nya utbildnig Executive Content Marketing. Och en hel del annat därtill. Lyssna själv!

Läs mer

Kntnt radio 6: Joe Pulizzi på Content Meetup

Av Thomas Barregren

Joe Pulizzi stod på scen i Göteborgs konserthus den 22 maj. Han var inledningstalare på Content Meetup 2014. I detta specialprogram kan du höra hela hans presentation.

Läs mer

Kntnt radio 5: Intervju med Joe Pulizzi

Av Pia Tegborg

Joe Pulizzi är mannen gav världen content-feber. Han myntade termen content marketing för 13 år sedan. Grundande Content Marketing Institute (CMI) för sju år sedan. Och har sedan dess åkt jorden runt och föreläst om content marketing. Nu var det dags för Sverige. Den 22 maj besökte han Content Meetup som hölls i Göteborgs konserthus.

Kvällen innan tog vi med Joe Pulizzi till Upper House Lounge och gjorde en nära timslång intervju med honom. Vi pratar om allt från löpning till content marketing. Naturligtvis med tyngdpunkt på det sista. Lyssna!

Läs mer

Kntnt radio 4: Paradigmskifte

Av Pia Tegborg

Paradigmskifte. Få har sagt det rent ut. Men många pratar om det. Christer Olsson om att tillföra värde som idé. Stefan Hyttfors om hur mellanhand som affärsidé är en 200-årig parantes. Sarah Larsson Bernhardt och Deeped Niclas Strandh om att media inte längre är mass-media och att vi alla är mediaproducenter. Och inte minst Thomas Barregren, som pratar om hur internet, mobil kommunikation och sociala medier för alltid har förändrat spelreglerna för marknadskommunikation. Om detta pratar Thomas och jag i avsnitt 4 av Kntnt radio.

Du får också lyssna på en intervju med Granngårdens marknadschef Lena Hillstedt, som under flera år har arbetat med content marketing.

Vi pratar också om våra frukostseminarier. Om de nio som har varit och de fyra som kommer i höst. Och mycket annat smått och gott.

Läs vidare mer information om innehållet och framför allt för att lyssna!

Läs mer

Kntnt radio 3: Vågar du ha en strategi?

Av Pia Tegborg

Strategi. Det är något av en röd tråd i dagens program. Thomas avslöjar strategin för Kntnts blogg. Pia pratar om The Curve – en strategi för att vinna ”super-fans” genom att ge bort en del av sina produkter. Thomas berättar om rädslan för strategiska beslut. Och Pia tar upp vikten av att fokusera på en primär kund.

Andra saker som tas upp i dagens späckade program är native advertising och Facebook. Vi uppmärksammar också att Kntnts blogg fyller ett år. Och berättar vad du kommer att se och höra på Content Meetup den 22 maj.

Läs vidare för att lyssna och få mer information om innehållet.

Läs mer

Kntnt radio 2: Skit i Facebook – igen!

Av Pia Tegborg

Wow! Vilken uppmärksamhet Thomas blogginlägg om Facebook fick. Vi fick massor av mejl med tack och uppmuntrade ord från marknadsförare och kommunikatörer som hade anat, hört talas om eller själva sett att Facebook begränsar den organiska räckvidden av uppdateringar för att kunna sälja annonser. Vi fick också några uppretade Facebook-experter som säger att Thomas har helt fel.

I det andra avsnittet av Kntnts podradio bemöter Thomas kritikerna. Vi pratar också om varför annonsering online ökar samtidigt som effekten minskar, och om hur man kommer igång med content marketing.

Läs om innehållet i Kntnt radio avsnitt 2 – och lyssna!

Läs mer

Kommunikationskapital – intervju med Sara Rosengren (Kntnt radio 1)

Av Thomas Barregren

Kntnt startar podradio om content marketing och annat som intresserar marknadsförare och kommunikatörer. Lyssna i din mobil eller på webben – var du vill, när du vill. Läs vidare för att få veta mer om första avsnittet!

Läs mer
justo Aliquam et, venenatis, non felis mi, Donec nec massa

Pin It on Pinterest