Kntnt Radio

Kntnt Radio är en av våra podcasts. Här pratar vi själva eller tillsammans med en gäst om content marketing och näraliggande områden.

Har webbplatsen överlevt sig själv? Kntnt Radio 146

Av Pia Tegborg

Brian Solis säger att webbplatser suger. Pontus Staunstrup berättar att många kommunikatörer och marknadsförare ifrågasätter nödvändigheten av att lägga tid på den egna sajten när det finns sociala medier, My Newsdesk och andra specialiserade forum med snabbt genomslag. Joakim Arhammar hävdar att inga webbplatser finns om tio år. Har de rätt? Det funderar Pia Tegborg, Thomas Barregren och Robert Börjes på i avsnitt 146 av Kntnt Radio.

Läs mer

Varför är 4 av 5 vd:ar missnöjda med sina marknadschefer? Kntnt Radio 145

Av Pia Tegborg

4 av 5 vd:ar är missnöjda med sina marknadschefer. Nästan lika många marknadschefer upplever att de inte tillåts göra sitt bästa. Varför är det så? Vad kan du göra? Om det handlar höstens första avsnitt av Kntnt Radio.

Läs mer

23 podcast att lyssna på i sommar Kntnt radio 144 med Åsikt

Av Thomas Barregren

7 måsten, 6 lyssningsvärda, 5 udda fåglar och 5 du aldrig har hört talas om. Sammanlagt 23. Det är antalet poddar som Thomas tipsar om i sista avsnittet av Kntnt Åsikt. Detta är en återutsändning av avsnitt 40 av Åsikt från den 8 juli 2016.

Läs mer

Marknadschefens största misstag Kntnt radio 143 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Jag har förmånen att träffa många marknads- och kommunikationschefer och dito direktörer och andra med ansvar för sitt företags marknadskommunikation. Du är säkert en av dem, eller aspirerar på att bli en. Detta är en återutsändning av avsnitt 39 av Åsikt från den 13 juni 2016.

Tack vare alla möten så kan jag se likheter och skillnader mellan dig och dina kollegor åt. Trots skilda förutsättningar har ni mer som förenar er än som skiljer er. Och det gäller också misstag. Och i dagens krönika, nummer 39 i ordningen, ska jag prata om ett sådant misstag. Kanske det största många av dina kollegor gör, och som jag hoppas du kan undvika.

Jag läser som vanligt min egen krönika i Kntnt Åsikt. Lyssna gärna. Jag tror den gör sig bäst i det formatet. Men du kan förstår också läsa manuset nedan. God lyssning (läsning)!

Läs mer

Försenad! Vem bryr sig? Kntnt radio 142 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Hur viktigt är det att publicera innehåll regelbundet och förutsägbart? Detta är en återutsändning av avsnitt 38 av Åsikt från den 10 juni 2016.

Läs mer

Förtjänad marknadsföring Kntnt radio 141 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Har du sett Volvos nya reklamfilm med Zlatan? En nästan tre och halv minut lång film. Ja, den börjar som en storfilm med ”Volvo Cars presents […] Prologue […] featuring Zlatan Ibrahimovic”. Det är ett fantastisk stycke content, signerat Forsman & Bodenfors, och med musik av den världsberömde kompositören Hans Zimmer. Namnet, Prologue, antyder att detta är bara början… Wow! Men är det content marketing? Detta är en återutsändning av avsnitt 37 av Åsikt från den 1 juni 2016.

Läs mer

Joe Pulizzi om skillnaden mellan content och content marketing Kntnt radio 140 med Åsikt

Av Thomas Barregren

I veckan som gick intervjuade Pia och jag Joe Pulizzi. Det var ett riktigt bra samtal, som gick bortanför de vanliga artiga frågorna och självklara svaren. Efter drygt tjugo minuter av givandes samtal så såg jag den. Lampan på inspelningsapparaten. Den som lyser rött när man spelar in. Nu gjorde den inte det… Detta är en återutsändning av avsnitt 36 av Åsikt från den 24 maj 2016.

Läs mer

Därför ska du dela andras innehåll i dina sociala medier Kntnt radio 139 med Åsikt

Av Thomas Barregren

För att lyckas med content marketing ska du sprida mycket mer av andras innehåll än av ditt eget. Minst dubbelt så mycket. Detta är en återutsändning av avsnitt 35 av Åsikt från den 17 maj 2016.

Läs mer

Har du en distributions- och konverteringsplan? Kntnt radio 138 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Distributionskanaler och kedjor av content produkter bildar tillsammans ett system för att attrahera och konvertera din målgrupp. Men du behöver en plan för att bygga systemet. Detta är en återutsändning av avsnitt 34 av Åsikt från den 10 maj 2016.

Läs mer

Fyller du bara kanaler – eller försöker du åstadkomma något? Kntnt radio 137 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Varför gör du content marketing? För att fylla en kanal? Eller för att åstadkomma något? Svaret beror på hur content marketing-mogen du och ditt företag är. I avsnitt 33 av Kntnt Åsikt presenterar Thomas en enkel mognadsmodell för content marketing – från att fylla kanaler till content product. Detta är en återutsändning av avsnitt 33 av Åsikt från den 3 maj 2016.

Läs mer

Tack adblockers! Kntnt radio 136 med Åsikt

Av Thomas Barregren

”Tack adblockers! Nu måste vi äntligen göra något åt det verkliga problemet”, inleder Carl Wåreus sin gästkrönika i avsnitt 32 av Kntnt Åsikt.

Det har skrivits mycket om Adblockers på senaste tiden.

Hundratals miljoner i intäkter försvinner från publicister. Över 30 procent har Adblockers installerat. Ja, kanske 40 procent enligt vissa mätningar. IAB går till motattack. Vi måste utbilda mediekonsumenterna. Stora reklamintäkter som står på spel för medieägare. En lätt panik verkar spridit sig.

Men det är inte adblockers som är problemet. Det är för mycket, för oriktad och för dålig reklam. Och det är tidningshusen och andra medieägarna som har nyckeln till lösningen. En lösning som är lika enkel som genial.

Dagens krönika är skriven och läst av Carl Wåreus – vd för Forsman & Co, ett av Sveriges absolut modernaste produktionshus för rörlig bild.

Detta är en återutsändning av avsnitt 32 av Åsikt från den 25 april 2016.

Läs mer

Customer experience, service design & content marketing Kntnt radio 135 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Är content marketing egentligen en generell och skalbar metodik för att åstadkomma service design och systematiskt erbjuda bra customer experience? Det tror Thomas efter att ha läst två böcker. Vad tror du? Detta är en återutsändning av avsnitt 31 av Åsikt från den 18 april 2016.

Läs mer

Så tjänar byråerna pengar på förvirringen kring content marketing Kntnt radio 134 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Content marketing-utbildning är big business. Några byråer tjänar stora pengar på den förvirring de själva har skapat. Men behärskar de ämnet? Detta är en återutsändning av avsnitt 30 av Åsikt från den 11 april 2016.

Läs mer

Dags att bli Chief Customer Officer (CCO) Kntnt radio 133 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Flera branschpersoner vittnar om marknadschefsrollens minskande betydelse. Utveckling är oroande. Det är hög tid för marknadschefer att rycka upp sig och återta plats i ledningsrummet, kanske som Chief Customer Officer (COO). Vad det innebär, och hur du börjar resan dit, får du veta om du lyssnar på Åsikt. Detta är en återutsändning av avsnitt 29 av Åsikt från den 5 april 2016.

Läs mer

Marknadschef, hur modig är du? Kntnt radio 132 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Marknadschefen måste återta sin plats närmast vd och återupprätta marknadsföring som disciplin. Men har marknadscheferna modet för att ta striden? Detta är en återutsändning av avsnitt 28 av Åsikt från den 28 mars 2016.

Läs mer

Marknadschefer i alla företag, förenen eder! Kntnt radio 131 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Utvecklingen går baklänges. Från fokus på marknaden till fokus på försäljning. Marknadschefer vingklipps och reduceras till ansvariga för interna produktionsbyråer som ska förse säljarna med presentationer och broschyrer. Det är dags att sätta stopp för den här utvecklingen. Dags att återerövra en plats i ledningsgruppen. Dags att sätta kunderna, marknaden, i centrum – inte försäljningen. Marknadschefer i alla företag att förenen eder. Detta är en återutsändning av avsnitt 27 av Åsikt från den 22 mars 2016.

Läs mer
1603913cbb611f97b848fc0517453fc4===========
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest