Kntnt Radio

Kntnt Radio är en av våra podcasts. Här pratar vi själva eller tillsammans med en gäst om content marketing och näraliggande områden.

Gör intervjuer för din content marketing – proffset tipsar hur Kntnt Radio 165

Av Pia Tegborg

Intervjun är ett alldeles utmärkt format att använda i podd, blogg eller magasin när du gör din content marketing. Vi på Kntnt gör det hela tiden. Men eftersom vi, som de flesta marknadsförare, inte är utbildade journalister får vi pröva oss fram. I dagens avsnitt av Kntnt Radio får vi råd och tips av vår gode vän och proffs-intervjuare Lars Wirtén. Vill du också veta hur man gör en intervju från ax till limpa? Detta avsnitt är för dig!

Läs mer

Den alltmer digitaliserade B2B-affären Kntnt Radio 164 med content-spanarna

Av Pia Tegborg

B2B-köparen gör allt mer av sin kundresa digitalt på egen hand. Alltfler B2B-företag tar konsekvensen och tillhandahåller en alltigenom digital köpresa, visar en färsk studie. Detta är utgångspunkten för årets första spaning med Malin Sjöman, Thomas Barregren och Pia Tegborg. Lyssna nu!

Läs mer

Facebook ändrar nyhetsflödet. Vad ska du göra? Kntnt radio 163

Av Pia Tegborg

Facebook ändrar nyhetsflödet – igen. Nyheter och video åker ut och den organiska räckvidden för företag, varumärken och medier stryps än mer, medan innehåll från familj, vänner och grupper lyfts fram. I avsnitt 163 av Kntnt Radio summerar Pia och Thomas vad som ändras, funderar på motiv och ger tips på vad du ska göra.

Läs mer

8 saker att tänka på under 2018 Kntnt radio 162 med Niklas Myhr – The Social Media Professor

Av Pia Tegborg

Vi pratar med ”The Social Media Professor”, Niklas Myhr, om åtta saker att ägna en extra tanke åt under 2018: differentiera innehåll, hållbarhetsarbetet i marknadsföringen, bakslag för sociala medier, använd artificiell intelligens, värna personlig integritet, gör social video, planera för digital transformation och hantera dina influencers. Lyssna på Kntnt Radio nu!

Läs mer

Svenska marknadschefer om martech Kntnt radio 161 med content-spanarna

Av Pia Tegborg

Martech är ett buzzword som hörs allt mer på svenska marknadsavdelningar och innebär digitala lösningar som stödjer marknadskommunikation. Det inkluderar mer än 5000 programvaror och molntjänster för content marketing, content management, account based marketing, custom relationship, social media marketing, marketing automation, native advertising och mycket mer. Content-spanarna (Thomas Barregren, Pia Tegborg och Malin Sjöman) diskuterar svenska marknadschefers syn på martech, enligt en rapport från Odyssey och Wiraya.

Läs mer

Marknadsföringens roll vid digital transformation Kntnt radio 160 med Marie Andervin

Av Pia Tegborg

I allt fler styrelserum pratas det om digital transformation, och för många ledningsgrupper är det en utmaning som står på agendan. Men vad är det egentligen? Hur skiljer det sig från digitalisering? Och vilken är marknadsföringens roll? Det är några av de frågor som Pia Tegborg och Robert Börjes ställer till Marie Andervin – författare till boken Att leda Digital transformation och konsult från Digjourney – i veckans avsnitt av Kntnt radio. Lyssna nu! Det är ett riktigt bra samtal.

Läs mer

B2B-köparen vill inte ha med säljare att göra Kntnt radio 159 med content-spanarna

Av Pia Tegborg

Content spanarna (Malin Sjöman, Pia Tegborg och Thomas Barregren) diskuterar en artikel från Boston Consulting Group om hur digitala ledare transformerar B2B-marknadsföring. En av årets bästa artiklar, enligt Thomas.

Läs mer
Michael Wahlgren, som är SEO-konsult på Pineberry, besöker KNTNT på Lindholmen i Göteborg.

AdWords för content-nördar Kntnt radio 158 med Michael Wahlgren

Av Pia Tegborg

Googles annonstjänst AdWords är inte bara för handlare som säljer på webben och andra med tydliga konverteringsmål. Sökordsannonser kan också användas för att driva trafik till en webbplats eller enskilda artiklar. Sökordsannonser kan också förbättra din SEO – och vice versa.

Detta och mycket annat som intresserar content-nördar pratar vi om med Michael Wahlgren, som är grundare av Pineberry – en av Sveriges mest namnkunniga SEO- och AdWords-byråer – och författare till ett par böcker och som driver den eminenta Sökpodden. Lyssna nu!

Läs mer

Content marketing är i kris (eller?) Kntnt radio 157 med content-spanarna

Av Pia Tegborg

Content marketing är i kris! Det påstod Marsha Lindsay när hon talade på Effectiveness Week i London. Hon hänvisar till en studie utförd vid BrandWorks University. Men hur vederhäftig är studien egentligen? Och är det sant att content marketing har hamnat i kris? Det diskuterar content-spanarna – Malin Sjöman, Thomas Barregren och jag (Pia Tegborg) i dagens avsnitt av Kntnt radio. Lyssna!

Läs mer

Social selling med LinkedIn Kntnt radio 156 med Linda Björck

Av Pia Tegborg

Allt fler säljare pratar om social selling. Men vad är det egentligen? Och hur gör man? Det reder vi ut med hjälp av Linda Björck i veckans avsnitt av Kntnt radio. Om du föredrar att läsa så går det också bra.

Läs mer

Influencer marketing för B2B-företag Kntnt radio 155 med content-spanarna

Av Pia Tegborg

Influencer marketing är det nya svarta. I alla fall bland företag som vänder sig till konsumenter. Men är det något också för B2B-företag? Det diskuterar Malin Sjöman, Pia Tegborg och Thomas Barregren i detta avsnitt av Kntnt Radio.

Läs mer

Social video: Så får du andra att sprida din video Kntnt radio 154 med Jerry Silfwer

Av Thomas Barregren

Social video är inte video i sociala medier. Så vad är det då? Varför ska du göra social video? Är det dyrt? Och hur ska du göra det? I veckans specialavsnitt av Kntnt Radio får du svaren av Jerry Silfwer – den prisbelönte PR-konsulten känd som Doktor Spinn. Lyssna (eller läs) nu!

Läs mer

Ful-marketing automation är snart död Kntnt Radio 153 med Content spaning

Av Pia Tegborg

Ful-marketing automation är snart död. Men inte automatisering vid marknadsföring.

Om du har ett marketing automation-system på ditt företag så är chansen stor att någon (kanske du?) har gått på säljtugget om hur magiskt allt kan bli. Marketing automation (MA) kan göra mycket nytta. Men det förutsätter riktigt bra content, som kräver pengar, tid och kreativitet. Något som säljare av MA-system sällan trycker på.

Många skaffar marketing automation med förhoppning om minskad arbetsbörda. I själva verket krävs mer arbete för att det skall bli bra. Om du inte är inställd på det från början är det lätt hänt att MA-systemet blir stående i ett hörn eller används som ett glorifierad epost-marknadsföringssystem.

Många försöker också ta genvägar: Skapar ett white paper eller annan lead magnet, som ska locka besökare att ge upp sin kontaktinformation, så att säljarna kan jaga dem och mejlbomba dem (med MA-systemets hjälp) om de inte nappar direkt. Det är ful-marketing automation. Gör inte det!

Använd marketing automation förnuftigt. Använd det för att automatisera processer som verkligen skapar värde för dina presumtiva köpare och underlättar ditt jobb. Ett sådant exempel är mikrosegmentering som du hör mer om i slutet av dagens avsnitt av Kntnt radio.

Dessförinnan har Malin Sjöman, Thomas Barregren och jag (Pia Tegborg) diskuterat under vinjetten Content spaning huruvida marketing automation är på väg att dö eller inte. Vi tar avstamp i Jörgen Lindqvists artikel på Resumé – Market Automation är dött – och fortsätter därifrån.

Lyssna och tyck till!

Läs mer

Två oväntade lärdomar från ”Svenskarna och internet” som ingen annan pratar om Kntnt Radio 152 med Pamela Davidsson och Måns Jonasson

Av Pia Tegborg

Vi pratar med Pamela Davidsson och Måns Jonasson på Internetstiftelsen i Sverige (IIS) om deras nya rapport Svenskarna och internet 2017.

Vi spelade in intervjun två veckor före vi spelade in för- och eftersnacket. Det visade sig vara ett lyckokast. För att påminna oss om innehållet lyssnade vi genom intervjun. Det inspirerade oss till ett samtal som råkade bli inspelat. Samtalet var såpass bra att vi tror det kan vara givande att ta del av. Det mynnade ut i två lärdomar som vi tror ingen annan har landat i efter att ha tagit del av IIS rapport. Därför tog vi med det efter intervjun.

Före intervjun pratar vi med PeO Axelsson om Marknadschefskongressen som går av stapeln i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Dessutom ville Thomas prata om ett avsnitt av hans favoritpodd – Six Pixels of Separation – där Mitch Joel ställer Robert Rose mot väggen apropå den senares bok tillsammans med Joe Pulizzi: Killing Marketing.

Sammantaget är dagens avsnitt lite längre än vanligt och lite snurrigare är vanligt (på ett charmigt sätt hoppas vi).

Läs mer

Det skiljer framgångsrik content marketing från massan Kntnt Radio 151 med Content spaning

Av Pia Tegborg

Premiär för Content spaning! Varannan vecka fram till doppardagen får du en spaning om ett aktuellt ämne. Spanarna är Malin Sjöman (från Hägvall & Sjöman) samt Thomas Barregren och Pia Tegborg (från Kntnt). Den allra första spaningen handlar om det som skiljer framgångsrik content marketing från massan. Lyssna och gör bättre content marketing!

Läs mer

Rapport från Hubspots Inbound 2017 och mycket mer om inbound marketing Kntnt Radio 150 med Mattias Brännholm

Av Pia Tegborg

45 minuter bara om inbound. Först en rapport från Hubspots enorma konferens Inbound. Sen ställer vi frågan om Hubspot har råd med inbound marketing. Har du? Sist beskriver vi ett bättre sätt att göra inbound: Demand Marketing.

Läs mer
Donec in amet, dolor elit. justo venenatis libero

Pin It on Pinterest