Kntnt Radio

Kntnt Radio är en av våra podcasts. Här pratar vi själva eller tillsammans med en gäst om content marketing och näraliggande områden.

Så överlever du ”content shock” Kntnt radio 130 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Mängden innehåll som sköljer över oss ökar lavinartat, men inte vår förmåga att tillgodogöra oss innehållet. Därför blir det svårare och svårare att få effekt med content marketing. Till slut hamnar vi i ”content shock”. Detta är en återutsändning av avsnitt 26 av Åsikt från den 14 mars 2016.

Om du fortsätter att pumpa ut innehåll som svarar på frågor, ger tips och råd och liknande, ja då kommer du inte överleva content shock. Det krävs något mer. Vad berättar jag i avsnitt 26 av Kntnt Åsikt.

Läs mer

Har native advertising en framtid? Kntnt radio 129 med Åsikt

Av Thomas Barregren

En svensk studie visar att bilden av native advertising är mer nyanserad än vad man kan tro. Innanför den mur som hos varje mediehus med självaktning skiljer det redaktionella från det kommersiella, tycks man tror att vi som är på utanför muren enfaldigt sjunger lovsång till native advertising. Men riktigt så ser det inte ut. Generellt finns en försiktig positiv inställning. Försiktig eftersom både mediehus och annonsörer måste gå en mycket smal väg med native advertising. Kommer vi att klara det? I dagens krönika berättar Thomas Barregren mer om studien och den smala vägen. Detta är en återutsändning av avsnitt 25 av Åsikt från den 7 mars 2016.

Läs mer

Marketing automation kräver en plan – den som påstår annat ljuger Kntnt radio 128 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Malin Sjöman skrev en artikel om marketing automation som sporrade en och annan marketing automation-entusiast att kommentera. Rubrik var lite provocerade: ”Därför ska du inte köpa ett marketing automation-system – än”. En av kommentarerna fick Thomas att stöna. Detta är en återutsändning av avsnitt 24 av Åsikt från den 29 februari 2016.

Läs mer

Därför går vi med i Komm! Kntnt radio 127 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Sveriges Kommunikationsbyråer (Komm) har en ny stolt medlem. I detta avsnitt förklara Thomas vad Komm är, varför vi har gått med, och vad du vinner på det. Detta är en återutsändning av avsnitt 23 av Åsikt från den 22 februari 2016.

Läs mer

Content marketing för entreprenörer Kntnt radio 126 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Pia och Thomas blir intervjuad i podden Entreprenörsdriv. Det handlar mest om marknadsföring i allmänhet och content marketing i synnerhet. Detta är en återutsändning av avsnitt 22 av Åsikt från den 15 februari 2016.

Läs mer

KNTNT är ingen contentbyrå. Kntnt radio 125 med Åsikt

Av Thomas Barregren

10 profiler från det svenska content marketing-communityt träffades för en tid sedan över en bit mat. Vi pratade bland annat om contentbyråer och deras ointresse att dela med sig av sin kunskap och erfarenhet. Det gav Thomas Barregren något att fundera på. Funderingar som berör branschglidning, marknadsföringens nya villkor och vad vi själva är. I detta avsnitt av Åsikt får du följa med på en resa längs dessa tankebanor. Detta är en återutsändning av avsnitt 21 av Åsikt från den 8 februari 2016.

Läs mer

Leon Nordin och den kreativa revolutionen Kntnt radio 124 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Leon Nordin. För några år sedan hade jag frågat vem det är. Om du inte jobbar eller har jobbat på en reklambyrå, eller är på betryggande avstånd från femtio-strecket, så frågar du dig sannolikt samma sak. Detta är en återutsändning av avsnitt 20 av Åsikt från den 1 februari 2016.

Leon Nordin är – eller rättare sagt var, för han gick bort för några dagar sedan – en urkraft som under 1960- och 70-talen förändrade svensk reklam i grunden. All svensk reklam – från Zetas reklam för sin pasta till Volvos Made by people – ser ut som den gör på grund av Leon Nordin. Sättet du köper annonser på beror på Leon Nordin. Reklambyråerna finns tack vare Leon Nordin.

I avsnitt 20 av Kntnts podd Åsikt försöker Thomas Barregren sammanfatta hans livsverk i några få ord.

Läs mer

Skriv inte för att bli läst. Skriv för affärsnytta. Kntnt radio 123 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Du skriver för långt. Det har jag hört många gånger. Skriv 300 ord. (Eller 500 ord; siffran varierar.) Men jag har aldrig förstått varför. För att ingen orkar läsa mer, har det välmenande svaret varit. Men jag tycker de missar en sak: Skriv inte för att bli läst. Skriv för affärsnytta. Detta är en återutsändning av avsnitt 19 av Åsikt från den 25 januari 2016.

Läs mer

19 spaningar om 2016 (och framåt)

Av Thomas Barregren

Förutom uppenbara spaningar om rörlig bild, VR och AI, så spanar Thomas också om content marketings nedgång, kris för reklambyråer och vikten av personliga relationer. Och om en massa annat. Detta är en återutsändning av avsnitt 18 av Åsikt från den 18 januari 2016.

Läs mer

Skillnad mellan content och content marketing Kntnt radio 121 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Content och content marketing. Två uttryck som används flitigt. Men vad betyder de. Egentligen? Och vad är skillnaden? Detta är en återutsändning av avsnitt 17 av Åsikt från den 11 januari 2016.

Läs mer

Swedish Content Agencies får svar Kntnt radio 120 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Swedish Content Agencies till frontalangrepp efter kritik för att de inte bevaka vad som görs i Sverige inom content marketing. Nu får de svar på tal. Detta är en återutsändning av avsnitt 16 av Åsikt från den 21 december 2015.

Läs mer

Robotar tar över i en virtuell verklighet Kntnt radio 119 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Virtuell verklighet blir verklighet under 2016, och robotskribenter tar plats i marknadsteamet. Det är två förutsägelser som Sverige-aktuella Mark Schaefer gör. Detta är en återutsändning av avsnitt 15 av Åsikt från den 14 december 2015.

Läs mer

Slutet för egna plattformar Kntnt radio 118 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Den egna webbplatsen är död. Åtminstone snart, om man får tro Mark Schaefer. Återstår bara att finnas på Facebook, LinkedIn och andra plattformar, och på deras villkor. Detta är en återutsändning av avsnitt 14 av Åsikt från den 7 december 2015.

Läs mer

Emotionella drivkrafter som säljer Kntnt radio 117 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Gigantisk studie visar att känslor säljer. Köpare med ett starkt känslomässigt band till ditt varumärke är i genomsnitt 52% mer lönsamma än de som är ”bara” mycket nöjda. Lär dig mer om studien. Detta är en återutsändning av avsnitt 13 av Åsikt från den 30 november 2015.

Läs mer

Kärnideologin gör honom till världens bäst presterande vd Kntnt radio 116 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Harvard Business Review har gått igenom nästan tre fjärdedelar av världens alla börsbolag och identifierat det som presterar allra bäst över lång tid. Det är inte Amazon, Google eller Facebook. Det är inte heller något företag som drivs av kortsiktigt vinstintresse. Tvärtom! Bolaget har ett syfte större än att tjäna pengar, och kärnvärden som genomsyrar hela verksamheten. Ett praktexemplar på det som jag tog upp i förra avsnittet av Åsikt. Lyssna och lär mer! Detta är en återutsändning av avsnitt 12 av Åsikt från den 23 november 2015.

Läs mer
Foto: Ryan McGuire

Content marketing börjar med ett ädlare syfte och djupt rotade kärnvärden Kntnt radio 115 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Ditt företags innehållet måste harmonisera med ert ädlare ändamål och äkta kärnvärden. Lyssna för att få veta varför det är viktigt och vad du ska tänka på. Detta är en återutsändning av avsnitt 11 av Åsikt från den 16 november 2015.

Läs mer
49e8c98973625e2f733c3902bdb36e26{{{{{{{{{{{{
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest