Kntnt Radio

Kntnt Radio är en av våra podcasts. Här pratar vi själva eller tillsammans med en gäst om content marketing och näraliggande områden.

Så jobbar du med en contentbyrå Kntnt Radio 173 med Ingrid Hellgren Sjöberg

Av Pia Tegborg

Vad kostar det att anlita en contentbyrå? Hur jobbar du ihop med en byrå? Vilka fallgropar finns? Det är några av de frågor som Pia och Thomas får svar på i samtal med Ingrid Hellgren Sjöberg som är vd på contentbyrån Rubrik. Lyssna nu!

Läs mer

Social selling förenar marknad och sälj Kntnt Radio 172 med Robin Björklind och Nicholas Lagersten

Av Pia Tegborg

Social selling är det perfekta skälet för marknad och sälj att mötas och jobba tillsammans för att skapa affärer. Om det pratar vi med Robin Björklind och Nicholas Lagersten som hjälper B2B-företag med just detta. Lyssna på dagens avsnitt av Kntnt Radio!

Läs mer

Highlights från SXSW 2018 Kntnt Radio 170 med Anna Sandahl

Av Pia Tegborg

Anna Sandahl berättar om sina intryck från musik, film och tech-festivalen South by Southwest (SXSW) som precis har avslutats i Austin, Texas. Anna är journalist och jobbar med content marketing på Malmö-byrån Resultify.

Innan vi ringer upp Anna så sammanfattar Robert Börjes upplevelser, tankar och slutsatser från andra som har varit där. Lyssna på dagens avsnitt av Kntnt Radio!

Läs mer

Förändrade villkor för B2B-marknadsföring Kntnt Radio 169 med content-spanarna

Av Thomas Barregren

En studie av Google visar hur villkoren för B2B-marknadsföring har förändrats. Trots det lever många kvar i gamla föreställningar. I veckans avsnitt av Kntnt Radio är content-spanarna tillbaka för att slå hål på fem gamla sanningar som inte är så sanna. Lyssna nu!

Läs mer

Känslor driver B2B-köpet Kntnt Radio 168 med content-spanarna

Av Pia Tegborg

B2B-kunders köpbeslut bygger inte på rationella övervägande och kall fakta. Med hygienfaktorerna på plats – specen uppfylld och priset rimligt – så är det de individuella beslutsfattarnas känslor som styr köpbeslutet. Det visar en omfattande studie som presenteras i senaste numret av Harvard Business Review. Om detta kretsar content spanarnas samtal i veckans avsnitt av Kntnt Radio.

Läs mer

Annonsdrottningen Sofia Gumaelius – pionjär inom content marketing Kntnt Radio 167 med Margarita Feldman

Av Pia Tegborg

Content marketing är lika gammal som marknadsföring som disciplin. Båda uppstod i mitten av 1800-talet. Men vem var först i Sverige? Vi har grävt i arkiven (med god hjälp av arkivarie Margarita Feldman på Centrum för Näringslivshistoria) och tror oss ha funnit, om inte den allra första så åtminstone, en av pionjärerna. I dagens avsnitt berättar Margarita Feldman mer om denna spännande kvinna som verkligen var en ”self-made woman”.

Läs mer

Gör du skitinnehåll? Kntnt Radio 166 med content-spanarna

Av Pia Tegborg

För fem år sedan publicerade Doug Kessler vid Londonbyrån Velocity Partners vad som med sina nära fem miljoner visningar måste vara en av världens bästa presentationer: Crap. The Content Marketing Deluge.

I presentationen varnade Doug Kessler för att content marketing kommer att leda till en syndaflod av skitinnehåll. Han gav också tips på hur du ska överleva.

Nu, fem år senare, har han återkommit till ämnet. I en lång och mycket läsvärd artikel frågar han sig om han fick rätt.

Content-spanarna kan inte vara sämre. Vi följer Doug Kessler i hans fotspår och plockar upp hans frågor och resonerar på egen hand. Det blev ett riktigt bra samtal, tycker i vart fall vi själva. Lyssna och döm själv.

Läs mer

Gör intervjuer för din content marketing – proffset tipsar hur Kntnt Radio 165

Av Pia Tegborg

Intervjun är ett alldeles utmärkt format att använda i podd, blogg eller magasin när du gör din content marketing. Vi på Kntnt gör det hela tiden. Men eftersom vi, som de flesta marknadsförare, inte är utbildade journalister får vi pröva oss fram. I dagens avsnitt av Kntnt Radio får vi råd och tips av vår gode vän och proffs-intervjuare Lars Wirtén. Vill du också veta hur man gör en intervju från ax till limpa? Detta avsnitt är för dig!

Läs mer

Den alltmer digitaliserade B2B-affären Kntnt Radio 164 med content-spanarna

Av Pia Tegborg

B2B-köparen gör allt mer av sin kundresa digitalt på egen hand. Alltfler B2B-företag tar konsekvensen och tillhandahåller en alltigenom digital köpresa, visar en färsk studie. Detta är utgångspunkten för årets första spaning med Malin Sjöman, Thomas Barregren och Pia Tegborg. Lyssna nu!

Läs mer

Facebook ändrar nyhetsflödet. Vad ska du göra? Kntnt radio 163

Av Pia Tegborg

Facebook ändrar nyhetsflödet – igen. Nyheter och video åker ut och den organiska räckvidden för företag, varumärken och medier stryps än mer, medan innehåll från familj, vänner och grupper lyfts fram. I avsnitt 163 av Kntnt Radio summerar Pia och Thomas vad som ändras, funderar på motiv och ger tips på vad du ska göra.

Läs mer

8 saker att tänka på under 2018 Kntnt radio 162 med Niklas Myhr – The Social Media Professor

Av Pia Tegborg

Vi pratar med ”The Social Media Professor”, Niklas Myhr, om åtta saker att ägna en extra tanke åt under 2018: differentiera innehåll, hållbarhetsarbetet i marknadsföringen, bakslag för sociala medier, använd artificiell intelligens, värna personlig integritet, gör social video, planera för digital transformation och hantera dina influencers. Lyssna på Kntnt Radio nu!

Läs mer

Svenska marknadschefer om martech Kntnt radio 161 med content-spanarna

Av Pia Tegborg

Martech är ett buzzword som hörs allt mer på svenska marknadsavdelningar och innebär digitala lösningar som stödjer marknadskommunikation. Det inkluderar mer än 5000 programvaror och molntjänster för content marketing, content management, account based marketing, custom relationship, social media marketing, marketing automation, native advertising och mycket mer. Content-spanarna (Thomas Barregren, Pia Tegborg och Malin Sjöman) diskuterar svenska marknadschefers syn på martech, enligt en rapport från Odyssey och Wiraya.

Läs mer

Marknadsföringens roll vid digital transformation Kntnt radio 160 med Marie Andervin

Av Pia Tegborg

I allt fler styrelserum pratas det om digital transformation, och för många ledningsgrupper är det en utmaning som står på agendan. Men vad är det egentligen? Hur skiljer det sig från digitalisering? Och vilken är marknadsföringens roll? Det är några av de frågor som Pia Tegborg och Robert Börjes ställer till Marie Andervin – författare till boken Att leda Digital transformation och konsult från Digjourney – i veckans avsnitt av Kntnt radio. Lyssna nu! Det är ett riktigt bra samtal.

Läs mer

B2B-köparen vill inte ha med säljare att göra Kntnt radio 159 med content-spanarna

Av Pia Tegborg

Content spanarna (Malin Sjöman, Pia Tegborg och Thomas Barregren) diskuterar en artikel från Boston Consulting Group om hur digitala ledare transformerar B2B-marknadsföring. En av årets bästa artiklar, enligt Thomas.

Läs mer
Michael Wahlgren, som är SEO-konsult på Pineberry, besöker KNTNT på Lindholmen i Göteborg.

AdWords för content-nördar Kntnt radio 158 med Michael Wahlgren

Av Pia Tegborg

Googles annonstjänst AdWords är inte bara för handlare som säljer på webben och andra med tydliga konverteringsmål. Sökordsannonser kan också användas för att driva trafik till en webbplats eller enskilda artiklar. Sökordsannonser kan också förbättra din SEO – och vice versa.

Detta och mycket annat som intresserar content-nördar pratar vi om med Michael Wahlgren, som är grundare av Pineberry – en av Sveriges mest namnkunniga SEO- och AdWords-byråer – och författare till ett par böcker och som driver den eminenta Sökpodden. Lyssna nu!

Läs mer
Nullam ut ut ultricies elit. dapibus
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest