Kanye West gör en "mic drop".

"Mic drop opportunity", säger Joe Pulizzi om kommunikationskapital

”I think this is a mic drop opportunity for content marketing”, säger Joe Pulizzi om Sara Rosengrens forskning om kommunikationskapital.

Mic drop. Släppa mikrofonen. Det började rappare och ståuppkomiker göra under 1980-talet för att visa att deras framförande var definitivt och inget annat behövdes sägas. Uttrycket har sedan dess spritt sig till andra områden.

Nyligen avslutade Havas postit-kriget på Canal Street i New York med en gigantisk mic drop.

Ok #Havas this is super impressive! U win. #PostitWar #canalnotes #GettyImages #micdrop

A photo posted by Pierce Wright (@dp_dubs) on

Till och med president Obama avslutade sitt sista State of the Union-tal med en mic drop.

Och nu har Sara Rosengren, forskare på Handelshögskolan i Stockholm, också gjort en mic drop – för content marketing.

Här kan du höra Joe Pulizzi och Robert Rose prata om det i avsnitt 133 av deras podd PNR With This Old Marketing.

Du kan läsa min LinkedIn-post om Sara Rosengrens forskning här: Scientific support for content marketing.

Thomas Barregren

Författare: Thomas Barregren

Thomas är en av Sveriges främsta tänkare inom marknadskommunikation i allmänhet och content marketing i synnerhet. Han är en av grundarna till kommunikations- och mjukvarubyrån KNTNT som bland annat har utvecklat planerings, publicerings och rapporteringsverktyget Konzilo. Thomas har arbetat med strategi och content management sedan 2004. Under nio år var han vd för en digitalbyrå som var Sveriges mest snabbväxande bolag och numera ingår i Wunder Group. Thomas har anlitats som talare på IDG:s Webbdagarna, Sveriges Mediebyråers Stockholm Media Week, Content Marketing Norges Epic Content MarketingWednesday Relations Content Marketing Day, DI:s Gasellträff med flera konferenser. Han har förläst vid bland andra IHM och Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, hållit föredrag på uppdrag av bland andra Sveriges Kommunikationsbyråer (Komm!), Väst Svenska Handelskammaren och Business Region Göteborg. Han är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.

Läs mer av Thomas Barregren

id Aliquam Sed Phasellus Praesent mattis massa
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest