John Ekman: Konverteringsoptimering och webbpsykologi (Kntnt frukost 19)
Äntligen dags! För ganska exakt ett år sedan var min kollega Thomas keynote speaker på Content Marketing Day i Stockholm. I ensamblen fanns även John Ekman, grundare och VD för online-konvertering specialisten Conversionista!
Jag minns hur Thomas i lyriska ordalag berömde John för hans kloka insikter och djupa kunskap om konvertering, skicklighet som talare och inte minst färdigheter som show-artist:). Och därför var det inte utan stolthet vi i fredags välkomnade John upp på scen för höstens andra Kntnt frukost – nummer 19 i ordningen.

Och mycket klokhet och många skratt bjöds de 150 göteborgare som tagit sig till Lindholmen Conference Center denna tidiga morgon på. Efter mingel och frukost sponsrad av Lindholmen meetings inleddes programmet med att Alexander Mason redogjorde för Cisions årliga journalist- och kommunikatörsundersökning.
Därefter var det dags för dagens huvudperson: John Ekman att inta scenen för att tala om modern beteendeforskning och webbpsykologi. För att optimera webb måste du förstå dina slarviga, ofokuserade stressade och krävande besökare. Vad de tror att de gör på din webb, vad du tror att de gör och vad de egentligen gör är nämligen tre skilda saker!
Vi har som vanligt spelat in presentationen. Du kan se filmen nedan eller på Vimeo eller YouTube. Om du föredrar att bara lyssna så kan du göra det på SoundCloud. Presentationen finns också på Slideshare.
Missa inte heller John Ekmans film och läslista.
Om du vill ha mer John Ekman så ska du lyssna nästa avsnitt av Kntnt Radio. Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att inte missa intervjun.