Kick-off 3 insikter, Konzilo och höstens innehåll

Tillbaka. Efter långt sommarlov från bloggandet och poddandet är vi tillbaka. Och passande nog börjar vi med en kick-off. Vår egen.

Stopp! Du var på väg att sluta läsa där, eller hur? Gör inte det. Jag förstår att det inte är spännande att få veta att årets kick-off var på Smögen, att vi åkte ut till Hållö, badade i marmorbassängen och såg spår efter kapten Henrik Schollins dödskrach med en DC3 under andra världskriget, och att vi åt god mat och sov gott på Pensionat Bryggan. Inget av det ska jag berätta. Lovar.

Jag vill bara slå ett slag för avsnitt 62 av Kntnt Radio – Sveriges äldsta marknadsföringspodd (tror jag). Liksom efter fjolårets kick-off tillåter vi oss att prata om oss själva.

Vänta! Nu var du på väg att sluta läsa igen, eller hur? Men innan du bestämmer dig för att lyssna eller inte så ber jag dig att fundera på om något av detta kan intressera dig:

  • Tre insikter om marknadskommunikation i allmänhet och content marketing i synnerhet.
  • Konzilo äntligen klar för att släppas. Hör historien bakom och varför du inte ska missa detta verktyg.
  • Funderingar om höstens innehåll och kommande event från oss.

Om något av detta intresserar dig så tycker jag du ska lyssna på avsnitt 62 av Kntnt Radio.

Om du hör knarrande golv, skriande måsar och prat i bakgrunden så ta det lugnt. Du hallucinerar inte. Vi sitter i Haralds sjöbo på Smögen. Harald är Pias morbror – en äkta Smögen-bo – som pratar bohuslänska som få, skjutsade oss i sin eka ut till Hållö och lät oss husera i hans sjöbo. Och med sjöboden fick vi en ljudkuliss som jag hoppas du njuter lika mycket av som vi gjorde på plats.

Lyssna på Kntnt Radio

Enklaste sättet att lyssna på Kntnt Radio är med en podcast-app på din smarttelefon eller surfplatta. Här är några alternativ:

När du har en podcast-app är det bara att söka efter KNTNT och sen prenumerera på Kntnt Radio.

Du kan också prenumerera genom att ange denna URL.

Sist men inte minst kan du ladda ned dagens program.

Musik: All Alone © Ivan Chew (CC BY 3.0)
Musik: Andon © Alexander Siebert (CC BY-NC 3.0)

Thomas Barregren

Författare: Thomas Barregren

Thomas är en av Sveriges främsta tänkare inom marknadskommunikation i allmänhet och content marketing i synnerhet. Han är en av grundarna till kommunikations- och mjukvarubyrån KNTNT som bland annat har utvecklat planerings, publicerings och rapporteringsverktyget Konzilo. Thomas har arbetat med strategi och content management sedan 2004. Under nio år var han vd för en digitalbyrå som var Sveriges mest snabbväxande bolag och numera ingår i Wunder Group. Thomas har anlitats som talare på IDG:s Webbdagarna, Sveriges Mediebyråers Stockholm Media Week, Content Marketing Norges Epic Content MarketingWednesday Relations Content Marketing Day, DI:s Gasellträff med flera konferenser. Han har förläst vid bland andra IHM och Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, hållit föredrag på uppdrag av bland andra Sveriges Kommunikationsbyråer (Komm!), Väst Svenska Handelskammaren och Business Region Göteborg. Han är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.

Läs mer av Thomas Barregren

facilisis Aliquam efficitur. ut elit. elementum ut at
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest