Kntnt radio 7: Content marketing

I det sjunde avsnittet av Kntnts podd pratar vi om allt från tidningsdöd till 90-talisters mobilvanor. Men det finns en röd tråd: content marketing. Vi pratar också om att mäta effekten av content marketing, varför så många misslyckas och om Berghs School of Communications nya utbildning Executive Content Marketing. Och en hel del annat därtill. Lyssna själv!

Innehållet minut för minut

Programmet är drygt 20 minuter långt. Det här är innehållet:

  • 00:17 Inledning
  • 03:40 Kntnt kuraterar innehåll på LinkedIn, Facebook, Twitter och Google+.
  • 04:40 Tidningsdöden
  • 05:50 90-talisternas mobilvanor
  • 07:11 Ökad investering i content marketing
  • 07:51 Mäta effekten av content marketing
  • 08:55 Relationer
  • 09:20 Varför content marketing misslyckas
  • 12:19 Content marketing är inte ”content for marketing”
  • 15:20 Berghs School of Communications utbildning Executive Content Marketing
  • 19:07 Avslutning

Lyssna

Enklast prenumererar du och lyssnar på Kntnt Radio i en app i din telefon eller surfplatta. Har du iOS (iPhone eller iPad) så kan du använda Apples egen Podcaster. Har du Android så kan du använda Pocket Caster. I båda fallen söker du bara efter Kntnt Radio och prenumererar på stationen.

Du hittar också Kntnt Radio på iTunes och Stitcher. Du kan också prenumerera på RSS-flödet.

Sist men inte minst kan du ladda ned programmet eller lyssna här:

Läs vidare

Länkar till några av de studier och artiklar som nämns:

Vill du lära dig mer om content marketing?

Under hösten håller Berghs School of Communication i samarbete med Kntnt utbildningen Executive Content Marketing i Göteborg. Utbildningen, som består av fem moduler à 2 heldagar, vänder sig till dig i en ledande roll som vill ta, eller redan har, ansvar att utveckla ditt företags varumärkes-, marknads- och säljstrategi med Content Marketing. Läs mer och anmäl dig här!

En mer praktisk inriktad kurs är Kom igång med content marketing, som går för andra gången den 28–29 augusti. Det är en tvådagars kurs för marknadsförare och kommunikatörer som planerar att börja med content marketing i sitt företag eller organisation. Läs mer och anmäl dig här!

Bild © Ivelin Radkov via Shutterstock.
Musik © Ivan Chew (CC BY 3.0).

Pia Tegborg

Författare: Pia Tegborg

Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing.

Läs mer av Pia Tegborg

massa Sed fringilla ipsum Donec id, neque.
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest