Kntnts nyhetsbrev 42/2016

Hej och välkommen till ännu ett nyhetsbrev från Kntnt. Den här veckan blir det mycket Deeped Niclas Strandh och Sara Larsson Bernhard och sociala medier.

I förra veckan var det dags för månadens frukost med innehåll. Denna gång var det Deeped och Sarah som stod för innehållet. Och det gjorde de med bravur – trots krånglande ljudanläggning. Du som inte kunde vara med, eller vill återuppleva frukosten en gång till, kan läsa Sociala medier efter buzzen och se filmen sist i artikeln.

Deeped och Sarah kom ned redan dagen före, och då passade vi på att spela in en timslångt samtal med dem. Om jag får säga det själv, så blev det riktgt bra. Du kan läsa om och lyssna på samtalet i artikeln Framtiden i sociala medier.

Både under frukostföredraget och i vårt samtal föreslår Deeped att du börjar följa Youtube-stjänor. Han nämner särskilt Casey Neistat som är en 35-årig videobloggare från USA, och min 15-åriga sons stora favorit. Så jag frågade honom om vilka de bästa avsnitten var. Han skickade mig tre förslag som alla finns i slutet av Framtiden i sociala medier. Men igår berättade han att de inte är så representativa för den sortens filmer Casey Neistat gör varje dag; att den som kom igår är mycket mer typisk honom. Så här har du den också.

En rolig detalj med filmen är att han berättar hur företag skickar honom saker, som till exempel drönaren han testar i filmen, men att han inte får betalt för det. Jag undrar just vad vår gode vän och advokat Cecilia Torelm Tornberg skulle säga om det. Läs hennes artikel Nytt reklamlandskap framkallar ny juridisk spelplan som handlar om att en bloggare för första gången ställs inför rätta för smygreklam och regeringens nytillsatta utredning om just smygreklam, native advertising, branded content och content marketing.

God läsning önskar
Thomas

P.S. Du hittar nyhetsbrevet här. D.S.

Thomas Barregren

Författare: Thomas Barregren

Thomas är en av Sveriges främsta tänkare inom marknadskommunikation i allmänhet och content marketing i synnerhet. Han är en av grundarna till kommunikations- och mjukvarubyrån KNTNT som bland annat har utvecklat planerings, publicerings och rapporteringsverktyget Konzilo. Thomas har arbetat med strategi och content management sedan 2004. Under nio år var han vd för en digitalbyrå som var Sveriges mest snabbväxande bolag och numera ingår i Wunder Group. Thomas har anlitats som talare på IDG:s Webbdagarna, Sveriges Mediebyråers Stockholm Media Week, Content Marketing Norges Epic Content MarketingWednesday Relations Content Marketing Day, DI:s Gasellträff med flera konferenser. Han har förläst vid bland andra IHM och Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, hållit föredrag på uppdrag av bland andra Sveriges Kommunikationsbyråer (Komm!), Väst Svenska Handelskammaren och Business Region Göteborg. Han är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.

Läs mer av Thomas Barregren

elementum venenatis, libero lectus efficitur. ut nec Donec libero. eleifend id
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest