Krönikor
Här hittar du våra krönikörers betraktelser, tankar, funderingar, kommentarer och åsikter ditt och datt. Förutom att vara skönt content i sig så handlar krönikorna om sådant som intresserar oss content-nördar.
Employer branding och content marketing
I rådande högkonjunktur måste ett arbetsgivarvarumärke imponera på besökaren. Annars är risken stor att just den du vill rekrytera googlar vidare. I mångt och mycket handlar det om att genom kommunikation bygga ett förtroende – ett arbete där du har stor nytta av att tänka content marketing. I dagens artikel ger Martin Modigh Karlsson konkreta tips på hur du går tillväga. Läs nu!
Läs artikeln »Slutspurt på innehållsåret – dos and don’ts
Denna tid på året blir vi överösta av köpuppmaningar: ”Missa inte! Bara några timmar kvar!”, och så vidare. Som företag är det lätt att ryckas med av denna stormvind. Men om du inte håller huvudet kallt, fokuserar och är relevant i din kommunikation kan du lika gärna slänga pengarna i sjön! Läs dagens artikel författat av Johanna Stenmark.
Läs artikeln »Millennials – bugg eller godis?
Millennials är ett huvudbry för många. Hur ska man sälja till dem? Hur ska man jobba med dem? Leda dem? De är narcissistiska, lata och bortskämda och vill dessutom rädda världen i allt de gör! Men är de verkligen så väsensskilda från oss andra? Vår krönikör Martin Modigh Karlsson är tillbaka och reder ut en hel generation. Läs nu!
Läs artikeln »GDPR kan stärka både relationer och varumärken
Med bara 6 månader kvar tills EU:s nya regelverk för dataskydd (General Data Protection Regulation, eller GDPR) träder i kraft är ämnet hetare än någonsin. Hårdare reglering kräver förändrade arbetssätt vid hantering av data och personuppgifter. Men för ett varumärke finns också mycket att vinna. Läs dagens artikel av Johanna Stenmark, PR-konsult på Punkt PR.
Läs artikeln »Handlar allt om video?
Vi välkomnar vår nya gästkrönikör! Martin Modigh Karlsson, vd på kommunikationsbyrån Bridget i Göteborg. En gång i månaden får vi ta del av hans tankar och klokskaper i Kntnt Magasin. I sin första krönika sätter han videon som innehållsform under lupp. Upphaussad eller värd all uppmärksamhet? Läs och se om du håller med!
Läs artikeln »Berätta mer – därför ska du prioritera varumärkesberättelsen
Låt ditt varumärkes berättelse stärka relationen till din publik. Vår krönikör Johanna Stenmark delar med sig av sina tankar om berättelsens betydelse för varumärket och ger enkla tips på hur du kommer igång med den. Läs dagens artikel nu!
Läs artikeln »Därför är det bråttom att byta till https!
Med bara dagar kvar är det hög tid att lämna http för https. Google har varnat länge för kommande förändring. Varför detta är en högaktuell fråga för alla webbplatser reder vår krönikör Alexandra Jung från iProspect ut i denna artikel. Läs nu!
Läs artikeln »Ikea-mattor och sifferfuffens – detta ska du ta med dig från sommaren
Visserligen inget fantastiskt väder men på många andra vis en händelserik sommar. I denna artikel summerar vår norrländska gästkrönikör Johanna Stenmark saker som hänt och som kan vara nyttiga att bära med sig in i höstens kommunikationsarbete.
Läs artikeln »Schemalagda inlägg i sommar – det här ska du tänka på!
Schemalägg sommarens innehåll så håller du relationen med dina följare levande medan du njuter av din ledighet. Men se upp så att det inte går galet! Läs dagens krönika av Johanna Stenmark!
Läs artikeln »Vem är det du pratar med?
För att lyckas med din marknadsföring behöver du ha koll på din målgrupp – har du det? Det är alltför lätt att gå bort sig och fastna i demografiska faktorer och behandla alla individer som ett kluster men se, det funkar inte. Istället måste du prata med din målgrupp och lyssna på vad den har att säga. Detta är ämnet för dagens artikel skriven av vår återkommande krönikör Johanna Stenmark. Läs nu!
Läs artikeln »Tre inspirationsknep för innehåll
Vad gör du när inspirationen tryter? När kreativiteten är som bortblåst samtidigt som du bara måste få till den där texten – alltmedan deadline närmar sig med stormande steg. Känner du igen dig? Läs Johanna Stenmarks krönika om knep att ta till för att sätta fart på din inspiration!
Läs artikeln »Content briefen – ett underskattat hantverk
En bra content brief är avgörande för slutresultatet. Ändå slarvas det alltför ofta. Vår gästkrönikör Johanna Stenmark tar upp tre frågor du behöver svar på i din brief för att ditt innehåll ska ge effekt!
Läs artikeln »