Krönikor

Här hittar du våra krönikörers betraktelser, tankar, funderingar, kommentarer och åsikter ditt och datt. Förutom att vara skönt content i sig så handlar krönikorna om sådant som intresserar oss content-nördar.

Skalbagar kryper över en mobiltelefonskärm som hålls av en hand

Millennials – bugg eller godis?

Millennials är ett huvud­bry för många. Hur ska man säl­ja till dem? Hur ska man job­ba med dem? Leda dem? De är nar­cis­sis­tis­ka, lata och bort­skäm­da och vill dess­utom räd­da värl­den i allt de gör! Men är de verk­li­gen så väsens­skil­da från oss and­ra? Vår krö­ni­kör Martin Modigh Karlsson är till­ba­ka och reder ut en hel gene­ra­tion. Läs nu!

Läs artikeln »

GDPR kan stärka både relationer och varumärken

Med bara 6 måna­der kvar tills EU:s nya regel­verk för data­skydd (General Data Protection Regulation, eller GDPR) trä­der i kraft är ämnet heta­re än någon­sin. Hårdare regle­ring krä­ver för­änd­ra­de arbets­sätt vid han­te­ring av data och per­son­upp­gif­ter. Men för ett varu­mär­ke finns ock­så myc­ket att vin­na. Läs dagens arti­kel av Johanna Stenmark, PR-kon­sult på Punkt PR.

Läs artikeln »

Handlar allt om video?

Vi väl­kom­nar vår nya gäst­krö­ni­kör! Martin Modigh Karlsson, vd på kom­mu­ni­ka­tions­by­rån Bridget i Göteborg. En gång i måna­den får vi ta del av hans tan­kar och klok­ska­per i Kntnt Magasin. I sin förs­ta krö­ni­ka sät­ter han vide­on som inne­hålls­form under lupp. Upphaussad eller värd all upp­märk­sam­het? Läs och se om du hål­ler med!

Läs artikeln »

Berätta mer – därför ska du prioritera varumärkesberättelsen

Låt ditt varu­mär­kes berät­tel­se stär­ka rela­tio­nen till din publik. Vår krö­ni­kör Johanna Stenmark delar med sig av sina tan­kar om berät­tel­sens bety­del­se för varu­mär­ket och ger enk­la tips på hur du kom­mer igång med den. Läs dagens arti­kel nu! 

Läs artikeln »

Därför är det bråttom att byta till https!

Med bara dagar kvar är det hög tid att läm­na http för https. Google har var­nat länge för kom­man­de för­änd­ring. Varför det­ta är en hög­ak­tu­ell frå­ga för alla webb­plat­ser reder vår krö­ni­kör Alexandra Jung från iProspect ut i den­na arti­kel. Läs nu!

Läs artikeln »

Ikea-mattor och sifferfuffens – detta ska du ta med dig från sommaren

Visserligen ing­et fan­tas­tiskt väder men på många and­ra vis en hän­del­se­rik som­mar. I den­na arti­kel sum­me­rar vår norr­länds­ka gäst­krö­ni­kör Johanna Stenmark saker som hänt och som kan vara nyt­ti­ga att bära med sig in i hös­tens kom­mu­ni­ka­tions­ar­be­te.

Läs artikeln »

Schemalagda inlägg i sommar – det här ska du tänka på!

Schemalägg som­ma­rens inne­håll så hål­ler du rela­tio­nen med dina föl­ja­re levan­de medan du nju­ter av din ledig­het. Men se upp så att det inte går galet! Läs dagens krö­ni­ka av Johanna Stenmark!

Läs artikeln »

Vem är det du pratar med?

För att lyc­kas med din mark­nads­fö­ring behö­ver du ha koll på din mål­grupp – har du det? Det är allt­för lätt att gå bort sig och fast­na i demo­gra­fis­ka fak­to­rer och behand­la alla indi­vi­der som ett klus­ter men se, det fun­kar inte. Istället mås­te du pra­ta med din mål­grupp och lyss­na på vad den har att säga. Detta är ämnet för dagens arti­kel skri­ven av vår åter­kom­man­de krö­ni­kör Johanna Stenmark. Läs nu!

Läs artikeln »

Tre inspirationsknep för innehåll

Vad gör du när inspi­ra­tio­nen try­ter? När kre­a­ti­vi­te­ten är som bort­blåst sam­ti­digt som du bara mås­te få till den där tex­ten – allt­me­dan dead­li­ne när­mar sig med stor­man­de steg. Känner du igen dig? Läs Johanna Stenmarks krö­ni­ka om knep att ta till för att sät­ta fart på din inspi­ra­tion!

Läs artikeln »

Content briefen – ett underskattat hantverk

En bra con­tent bri­ef är avgö­ran­de för slut­re­sul­ta­tet. Ändå slar­vas det allt­för ofta. Vår gäst­krö­ni­kör Johanna Stenmark tar upp tre frå­gor du behö­ver svar på i din bri­ef för att ditt inne­håll ska ge effekt!

Läs artikeln »

Kom närmare med storytelling

Skapa emo­tio­nel­la band till din mål­grupp och nå affärs­må­let. Det är bara ett av skä­len till att du ska använ­da sto­ry­tel­ling i din kom­mu­ni­ka­tion. Hur det fun­ge­rar och goda exem­pel på varu­mär­ken som lyc­kats får du ta del av i den­na krö­ni­ka av vår gäst­skri­bent Johanna Stenmark.

Läs artikeln »

5 saker marknadsförare kan lära sig av YouTubers

YouTube är den popu­lä­ras­te saj­ten för video och musik – oav­sett ålder. Redan i för­sko­le­ål­dern tar använ­dan­det fart för att kul­mi­ne­ra i ton­å­ren men pågå ända in på ålderns höst. Vad är det då som gör en Youtuber mer fram­gångs­rik än en annan och vad kan vi mark­nads­fö­ra­re lära av det­ta? Det reder vår gäst­krö­ni­kör Nils Grundberg ut i dagens arti­kel!

Läs artikeln »
non felis nec at tristique id accumsan pulvinar vulputate, ultricies Phasellus

Pin It on Pinterest