Marknadsföring för generation Z – intervju med Katarina Graffman

Katarina Graffman är doktor i antropologi och en av Sveriges ledande experter i medie- och konsumentbeteenden. Hon har under många år genomfört flera studier av ungas mediekonsumtion. I dagens avsnitt av Kntnt Radio delar hon med sig av sin kunskap. Och tipsar om vad du behöver tänka på när du kommunicerar med gruppen som är född med mobilen i handen – generation Z.

Innehåll

Avsnitt 55 av Kntnt Radio är 49 minuter och har tre tydliga teman:

  • Hur man lär känna sin målgrupp
  • Generation Z
  • Marknadschefens situation.

Så lyssnar du på Kntnt Radio

Enklaste sättet att lyssna på Kntnt Radio är med en podcast-app på din smarttelefon eller surfplatta. Här är några alternativ:

När du har en podcast-app är det bara att söka efter KNTNT och sen prenumerera på Kntnt Radio.

Du kan också prenumerera genom att ange denna URL.

Sist men inte minst kan du ladda ned dagens program eller lyssna här:

Musik: All Alone © Ivan Chew (CC BY 3.0)
Musik: Invincible © F@bs (CC BY-NC-SA 3.0)

Pia Tegborg

Författare: Pia Tegborg

Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing.

Läs mer av Pia Tegborg

Lorem at consectetur id, non et,
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest