Niklas Myhr: Social Content Marketing (Kntnt frukost 22, del 1 av 2)

kntnt-frukost-25-februari-2016-by-fabian-sorqvistTidig morgon och dags för årets första Kntnt-frukost – det tjugoandra frukostseminariet sedan starten i september 2013.

Vädret är typiskt för årstiden, gråmulet med någon minusgrad. Inte alls som för en vecka sedan, då ett snöoväder lamslog Göteborg, med stängd flygplats och totalstopp i kollektivtrafiken som följd. Från början var frukosten tänkt att vara den måndagen. Vilken tur att vi flyttade den!

Morgonens frukostgäster och åhörare anländer. Kollegorna Fabian och Ervis tar emot, prickar av och visar var de kan hänga av sig ytterkläderna. Sen är det bara att mingla med de 180 yrkesbröder och -systrar. Det bjuds på värmande kaffe, juice och smörgås och stämningen är god.

En bra start på veckan

kntnt-frukost-publik-25-februari-2016-by-fabian-sorqvistMåndag morgon sägs vara sämsta tänkbara dag för ett seminarium, men det märkte vi inte av. Tvärtom. Intresset för årets första föredrag var större än någonsin. Platserna fylldes snabbt. Kanske inte så konstigt. För vad kan vara bättre att börja arbetsveckan med än inspiration?

Två talare av världsklass

Dagens huvudtalare är The Social Media Professor, Niklas Myhr. En van talare, som till vardags är Social Media, Digital & Global Marketing Professor vid Chapman University i Kalifornien.

Vi lyssnar också på Bonnier tidskrifters digitalchef, Frida Boisen, som 2014 utsågs till världsmästare i sociala medier vid tidningsvärldens motsvarighet till Oscarsgalan.

Social Content Marketing

Jag hälsar alla välkomna, Scandic som är en av sponsorerna visar en reklamfilm, och sen är det dags för Niklas att prata om Social Content Marketing.

Vi får förklarat för oss hur sociala medier och content marketing hänger ihop, vilka former av content som faktiskt genererar leads, kraften i användargenererat innehåll och vad du ska mäta när du utvärderar social mediers roll i din content marketing. Bland mycket annat.

Vi har som vanligt spelat in presentationen. Du kan se filmen nedan eller på Vimeo eller YouTube. Om du föredrar att bara lyssna så kan du göra det på SoundCloud.

Mer…

Dagen efter Niklas föredrag spelade vi in en intervju med honom. Du hör den i avsnitt 51 av Kntnt Radio.

Och om en vecka (den 10 februari) släpper vi Fridas presentation som video. Prenumerera gärna på vårt nyhetsbrev för att inte missa detta.

Missa inte…

Nästa gång är det Staffan Ekengren som berättar om Scania och den moderna kommunikationsavdelningen. Det vill du inte missa!

Den börjar bli ganska bokad, så skynda dig att boka din plats.

Pia Tegborg

Författare: Pia Tegborg

Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing.

Läs mer av Pia Tegborg

sed eget Lorem leo. nec ut
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Missa inte nästa artikel!

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest