Snap your fingers

Den eländigaste av dagar blev en solskenshistoria. Med stor inlevelse berättar manusförfattare Lars Falk historien bakom reklamfilmen som fick pris för bästa kortfilm –  och dessutom blev början på en sann kärlekssaga. Häng med!

Läs hela artikeln »

Sökoptimering för dig som skriver på webben Kntnt Radio 187 med Christian Rudolf

Google är internet och dikterar villkoren. Den som tror något annat gör sig själv en stor otjänst. Därför måste du tänka sökoptimering (SEO) och strukturera ditt innehåll på rätt sätt när du skriver för webben och vill placeras högt i sökresultatet. SEO-expert Christian Rudolf kan knepen och förklarar hur du ”vinner klicket” i den allt hårdare konkurrensen om sökorden. Lyssna nu!

Läs hela artikeln »

Hemlig tangent

Mångsysslande copywriter Lars Falk bjuder på en självupplevd och mycket underhållande historia. Många skratt utlovas. Vänta inte utan läs den nu!  

Läs hela artikeln »

Köparens resa är grunden i din marknadsföring Kntnt Radio 186 med Pontus Staunstrup

Din kunds köpresa hjälper dig skapa rätt innehålla och generera försäljning. Därför måste du förstå den. Thomas Barregren och Pia Tegborg pratar med Pontus Staunstrup om varför detta är så centralt för din marknadsföring. Lyssna på dagens avsnitt av Kntnt Radio nu!

Läs hela artikeln »

Isprinsessan

Detta är en berättelse om en ovanligt händelserik resa som utspelar sig en långfredag för mycket länge sen. Författad av ordets mästare Lars Falk. Varsågod!

Läs hela artikeln »

Ta kontroll över köparens beslut Kntnt Radio 185 med Erik Modig

Påverka din mottagares köpbeslut med hjälp av kommunikation. Det är ämnet för dagens spännande samtal med Erik Modig, som är doktor och forskare i konsumentpsykologi vid Handelshögskolan i Stockholm. Lyssna nu!

Läs hela artikeln »

Smart reklam

Reklam i mottagarens ögon är kommunikation. I all annan mening är reklam en säljfrämjande åtgärd. Så skriver sommarens gästkrönikör Lars Falk. Men hur smart är egentligen den smarta reklamen? Sker smartheten på bekostnad av kreativiteten? Är det okej att luras lite, så länge ingen ser? I dagens krönika tänker Lars Falk till om begreppet ”smart” och framför allt, vad det innebär när det kommer till reklam. Håller du med? Läs så får du se!

Läs hela artikeln »

Bygg kommunikationskapital – för rätten att komma med ditt säljbudskap Kntnt Radio avsnitt 184 med Sara Rosengren

Vill du sälja något? Då måste du först vinna mottagarens förtroende så att den vill lyssna på dig. Och just därför behöver du bygga ett kommunikationskapital. Sara Rosengren som är professor i marknadsföring vid Handelshögskolan i Stockholm, förklarar hur detta kapital ger dig rätten att komma med ditt säljbudskap. Lyssna nu!

Läs hela artikeln »

Svarta damens hämnd

Sommarens gästkrönikör i Kntnt Magasin, Lars Falk är tillbaka. Denna gången med en sommarkrönika inspirerad av en resa till Hälsingland, dess märkvärdiga bruk och gårdar och den ende som sjöng som Jussi Björling. Trevlig läsning!

Läs hela artikeln »

History marketing – en dold tillgång Kntnt Radio 183 med Anders Sjöman

Historia säljer. Säljer riktigt bra. Såpass bra att en del nystartade företag använder stor portion kreativitet för att skapa sig ett historiskt arv med lånta fjädrar. Så varför tar inte fler företag vara på denna möjlighet? Ditt företags historia är en dold tillgång som du kan använda i din kommunikation, marknadsföring och försäljning. Det kallas history marketing och är ämnet för avsnitt 183 av Kntnt radio. Lyssna nu!

Läs hela artikeln »
in id non luctus Praesent consectetur elit.
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest