Pontus Staunstrup: Köpresan – nyckeln till content marketing

Pling. Pling, pling. Så låter det när någon inte kan komma på ett av Kntnts frukostevent. Det är nämligen ljudet som mejlprogrammet ger ifrån sig när en deltagare skickar en avanmälan. I vanliga fall brukar det komma en handfull dagarna före Kntnt frukost. Men i torsdags så lät det mest hela tiden. Pling. Pling, pling.

Närmare 30 avanmälda. Har något hänt? Har talaren sagt något dumt? Absolut inte. Eller har jag retat upp en stor grupp människor nyligen? Mer troligt. Men nä, inte det heller. Det är bara vanlig influensa. Krya på er.

Köpresan – nyckeln till content marketing

Så därför var det ”bara” cirka 150 personer som i fredags fick nöjet att se Pontus Straunstrup – ansvarig för innehållsstrategi och sociala medier på PostNord – inta golvet framför den stora bioduken i salong 3 i Filmstaden Bergakungen.  För att hålla ett föredrag om köpresan – nyckeln till content marketing. Om du inte hör till de lyckliga så får du en ny chans här.

Filmen finns på Vimeo och YouTube. Och vill du se bilderna så finns de på SlideShare.

Christopher

Den som lyssnar hör att Pontus refererar till och pratar med Christopher. Det är Christopher Engman – som är grundare av och vd för Vendemore. Han var morgonens frukostvärd; och som sådan fick han vara ”förband” till Pontus. Hans presentation var riktigt bra och intressant. Den finns inte inspelad, men du hittar hans bilder på Slideshare.

Elwira

Elwira Kotowska, känd profil i den göteborgska digitalvärlden, frågade Pontus om en källa. Han blev henne svaret skyldig. Och har betalat sin skuld. Källan var 2012 B2B Buyer Behavior Survey Report från G3 Communications.

Pontus

Den som vill höra mer av Pontus ska lyssna på avsnitt 26 av Kntnt radio. Det släpps på torsdag – den 26 mars 2015. Pia och jag har då ett timslångt samtal med Pontus. Mycket spännande och väl värt att lyssna på.

Thomas Barregren

Författare: Thomas Barregren

Thomas är en av Sveriges främsta tänkare inom marknadskommunikation i allmänhet och content marketing i synnerhet. Han är en av grundarna till kommunikations- och mjukvarubyrån KNTNT som bland annat har utvecklat planerings, publicerings och rapporteringsverktyget Konzilo. Thomas har arbetat med strategi och content management sedan 2004. Under nio år var han vd för en digitalbyrå som var Sveriges mest snabbväxande bolag och numera ingår i Wunder Group. Thomas har anlitats som talare på IDG:s Webbdagarna, Sveriges Mediebyråers Stockholm Media Week, Content Marketing Norges Epic Content MarketingWednesday Relations Content Marketing Day, DI:s Gasellträff med flera konferenser. Han har förläst vid bland andra IHM och Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, hållit föredrag på uppdrag av bland andra Sveriges Kommunikationsbyråer (Komm!), Väst Svenska Handelskammaren och Business Region Göteborg. Han är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.

Läs mer av Thomas Barregren

ipsum nunc mattis sed leo eget
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest