Rapport från Content Marketing World 2016

Vi har flugit till Cleveland, Ohio, USA för att delta på årets upplaga av världens främsta konferens för content nördar och andra som är intresserad av content marketing – Content Marketing World. Under fyra dagar rapporterar de dagligen om det mest spännande från konferensen och allt som händer runt omkring.

Del 1: Cleveland, here we come!

I första avsnittet pratar vi bland annat om vem som bör åka på konferensen. Hör du till dem? Hör våra funderingar om det.

Del 2: Content Marketing is broken

I det andra avsnittet delar vid med oss våra ”take aways” från den första konferensdagen. Mycket handlade om att ”content marketing is broken”.

Del 3: Why?

I det tredje avsnittet delar vi med oss våra ”take aways” från den sista konferensdagen. Mycket handlade om ”why”.

Del 4: See you next year, Cleveland!

I det fjärde och sista avsnittet i vår serie med rapporter från konferensen Content Marketing World 2016 i Cleveland återvänder vi till frågan om Content Marketing World är en konferens för dig.

Lyssna på Kntnt Radio

Enklaste sättet att lyssna på Kntnt Radio är med en podcast-app på din smarttelefon eller surfplatta. Här är några alternativ:

När du har en podcast-app är det bara att söka efter KNTNT och sen prenumerera på Kntnt Radio.

Du kan också prenumerera genom att ange denna URL.

Musik: All Alone © Ivan Chew (CC BY 3.0)
Musik: Everybody Dance © PassiONheels (CC BY-NC-SA 3.0)
Musik: Detroit © Great White Buffalo (CC BY-NC-SA 3.0)
Musik: Whatever You Want © Arrow & Olive (CC BY ND 3.0)
Musik: It Could Be You © Steep (CC BY-NC-SA 3.0)

Thomas Barregren

Författare: Thomas Barregren

Thomas är en av Sveriges främsta tänkare inom marknadskommunikation i allmänhet och content marketing i synnerhet. Han är en av grundarna till kommunikations- och mjukvarubyrån KNTNT som bland annat har utvecklat planerings, publicerings och rapporteringsverktyget Konzilo. Thomas har arbetat med strategi och content management sedan 2004. Under nio år var han vd för en digitalbyrå som var Sveriges mest snabbväxande bolag och numera ingår i Wunder Group. Thomas har anlitats som talare på IDG:s Webbdagarna, Sveriges Mediebyråers Stockholm Media Week, Content Marketing Norges Epic Content MarketingWednesday Relations Content Marketing Day, DI:s Gasellträff med flera konferenser. Han har förläst vid bland andra IHM och Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, hållit föredrag på uppdrag av bland andra Sveriges Kommunikationsbyråer (Komm!), Väst Svenska Handelskammaren och Business Region Göteborg. Han är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.

Läs mer av Thomas Barregren

quis, velit, id Nullam lectus nec ut ipsum non
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Missa inte nästa artikel!

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest