Redaktionell metod för content marketing Kntnt Radio avsnitt 196 med Staffan Ekengren
Allt fler företag bygger inhouseredaktioner och flyttar hem uppdrag från externa byråer. Staffan Ekengren var tidigt ute. Som chef för Scania newsdesk har han gjort denna resa – och han vet vad som krävs för att lyckas. Sina tankar och erfarenheter har han samlat i boken ”Följarna först: redaktionell metod för kommunikatörer”. Den har vi såklart läst men vi har också träffat författaren på riktigt. Lyssna på vårt spännande samtal i Kntnt Radio avsnitt 196!
Prenumerera: Apple Podcast | Andriod | Acast | Stitcher | RSS
Länkar
Länkar till mer läsning och lyssning
- I den andra säsongens första avsnitt av Kntnt tv recenseras Staffan Ekengrens bok
- Här hittar du Staffan Ekengrens bok Följarna först: redaktionell metod för kommunikatörer
- I denna inspelning av Kntnt frukost ser och hör du Staffan Ekengren prata om Scania som den moderna kommunikationsavdelningen
- I detta tidigare avsnitt av Kntnt Radio berättar Staffan Ekengren hur Scania newsdesk jobbar
- I den här artikeln kan du läsa vad Thomas menar med ”riktig” content marketing
Musik
Musik: All Alone © Ivan Chew (CC BY 3.0)
Musik: On the Come Up © Anthony Parker (CC BY-SA 3.0)