Så intervjuar du för din content marketing Kntnt Radio 189 med Lars Wirtén

Använd intervjuer i din content marketing! Att intervjua är en konst fylld med välbeprövade tekniker. Från planering till frågeformulering, själva intervjuandet och uppföljningen. Oavsett om du har hantverket i dig eller behöver hjälp på traven ska du ta del av detta program med Lars Wirtén, som är mästare i ämnet. Lyssna nu!

Om innehållet och varför du ska lyssna

Intervjun är ofta en viktig del i arbetet med att producera innehåll. Genom att publicera samtal med ämnesexperter, branschprofiler, kunder eller leverantörer kan du skapa värde för mottagaren och samtidigt bygga ditt varumärke.

Men för att intervjun ska bli den spännande berättelse du vill krävs att du är väl förberedd och har tänkt igenom flödet från ax till limpa.

Men om det nu inte bor en journalist i dig? Som på ett enkelt och naturligt sätt hittar de rätta frågorna att ställa – då kan det många gånger kännas jobbigt. Det är i alla fall min erfarenhet och också anledningen till att jag varmt rekommenderar alla som vill utvecklas i hantverket att ta del av detta avväpnande samtal med intervju-proffset Lars Wirtén.

Det märks att Lars Wirtén är engagerad i ämnet. Tipsen haglar när han steg för steg går igenom hur du lyckas med din intervju. Från inköpet av det oumbärliga spiralblocket till avstämningen av gjorda citat. Där den noggranna förberedelsen, de öppna frågorna i formuläret och vetskapen om vem som är din läsare bara hör till hygienfaktorerna.

Att intervjua är en konst fylld med välbeprövade tekniker – passa på att ta del av dem i dagens program.

Detta är en repris av Kntnt Radio avsnitt 165 från den 16 februari 2018.

Länkar

Länkar till intressant innehåll om konsten att intervjua:

Musik

Musik: All Alone © Ivan Chew (CC BY 3.0)
Musik: Give Me the Same © HILA (CC BY-ND 3.0)

Pia Tegborg

Författare: Pia Tegborg

Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing.

Läs mer av Pia Tegborg

luctus mi, risus Curabitur felis Phasellus mattis id leo. pulvinar

Pin It on Pinterest