Ny kurs 31 januari – samarbete med Webbdagarna Academy Så skapar du en content marketing-strategi

Många svenska företag och organisationer jobbar i dag med content marketing för att skapa förtroende och bygga relationer med sin målgrupp. Men problemet är att de flesta slösar pengar, tid och talang på att skapa innehåll som inte får tillräcklig effekt – eftersom de saknar en genomtänkt strategi.

På denna helt nya kurs får du framgångsreceptet för att lyckas på riktigt. Du lär dig hur du kan skapa innehåll som din målgrupp frivilligt vill söka upp och konsumera på din egen plattform och som är anpassat till var i köpresan de befinner sig. Och som dessutom, vänligt men bestämt, knuffar dem vidare längs resan mot ett beslut som gynnar din affär.

I korthet: Vi hjälper dig att skapa en modern, genomtänkt content marketing-strategi som verkligen ger dig den effekt du är ute efter.

För dig som behöver ta fram en content marketing-strategi

Kursen är anpassad för dig som arbetar med kommunikation, marknadsföring eller försäljning och behöver ta fram en strategi för ditt företags content marketing – för att säkerställa att ni får tillräcklig effekt av era investeringar i innehåll och marknadsföring.

Anmäl dig senast den 20 december och spara 1000 kronor!

Det här kommer du att få lära dig under kursen

  • Att förklara content marketing och närbesläktade begrepp som inbound marketing, branded content och native advertising
  • Att hitta beteendeförändringar hos målgrupper som bidrar till affärsnytta
  • Att förstå målgrupperna och deras resa från tanke till handling och efteråt
  • Att välja ämnen som intresserar målgrupperna
  • Att välja plattform och formulera en redaktionell idé för den
  • Att ta fram en distributions- och konverteringsplan
  • Att producera innehåll kostnadseffektivt

Här är dagens program

08:30 – 09:00Registrering med frukost
09.00 – 09.45Content marketing och närbesläktade begrepp
09.45 – 10.30Affärsmål, målgrupper och beteendemål
10.30 – 10:40Förmiddagsfika
10:40 – 12:00Påverkanskartläggning, ämneskartläggning, och prioritera innehåll längs beslutsresan
12:00 – 13:00Lunch (en väldigt god lunch)
13:00 – 14:00Plattformsval, distribution och konvertering
14:00 – 14:40Redaktionell idé och innehållstyper
14:40 – 15:00Eftermiddagsfika (frukt och smarriga bakverk)
15:00 – 15:30Tekniken bakom
15:30 – 16:30Planera, mäta och följa upp

Det praktiska

Kursen arrangeras i mediehuset IDG:s nya lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm och har max 15 platser. Vi tar väl hand om dig under dagen – en ordentlig frukost, utsökt lunch (på den prisade restaurangen Usine) och eftermiddagsfika ingår i kursavgiften. Under 2016 har 100 procent av våra deltagare gett toppbetyg till maten och servicen på Webbdagarna Academy.

Läs mer och anmäl dig här!

Thomas Barregren

Författare: Thomas Barregren

Thomas är en av Sveriges främsta tänkare inom marknadskommunikation i allmänhet och content marketing i synnerhet. Han är en av grundarna till kommunikations- och mjukvarubyrån KNTNT som bland annat har utvecklat planerings, publicerings och rapporteringsverktyget Konzilo. Thomas har arbetat med strategi och content management sedan 2004. Under nio år var han vd för en digitalbyrå som var Sveriges mest snabbväxande bolag och numera ingår i Wunder Group. Thomas har anlitats som talare på IDG:s Webbdagarna, Sveriges Mediebyråers Stockholm Media Week, Content Marketing Norges Epic Content MarketingWednesday Relations Content Marketing Day, DI:s Gasellträff med flera konferenser. Han har förläst vid bland andra IHM och Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, hållit föredrag på uppdrag av bland andra Sveriges Kommunikationsbyråer (Komm!), Väst Svenska Handelskammaren och Business Region Göteborg. Han är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.

Läs mer av Thomas Barregren

quis, sem, commodo vel, neque. pulvinar non quis mattis libero
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest