SEO för dig som jobbar med content marketing Kntnt nyhetsbrev vecka 7, 2017

Hej!

Om du är intresserad av sökmotoroptimering, eller SEO som kiddsen säger, så borde du vara extra nöjd med veckans innehåll.

I onsdags skrev vår återkommande gästkrönikör Alexandra Jung, som arbetar på SEO-byrån iProspect, om webbplatskartor. Både sådana i HTML och sådana i XML. Den senare typen ofta kallade för XML-sitemap eller kort och gott sitemap. Läs Alexandra Jungs artikel!

Och dagen efteråt kom avsnitt 86 av Kntnt Radio med en lååång intervju med Sveriges kanske främsta SEO-konsult: Christian Rudolf. Han avslöjar både Google-hemligheter och delar med sig av sina bästa tips för hur du som arbetar med content marketing ska få ditt innehåll att placera sig högt i Googles sökresultat. Du kan både lyssna på intervjun och läsa om vad vi tar upp här.

Själv har jag inte skrivit något denna vecka. Jag har istället hängt i längdspåret på Bransberget, medan resten av familjen har åkt upp och ned i backarna.

Det var inte helt sant. Jag har faktiskt passat på att skriva nästa artikel i Kntnts strategiskola. Det har varit ett långt jullov, men nu är det dags att fortsätta. Så på tisdag kommer lektion 3. Om du har missat de tidigare ”lektionerna” så föreslår jag att du börjar med introduktionen och sen läser om steg 1 och steg 2.

Apropå sportlov…

Trevlig helg önskar
Thomas

Thomas Barregren

Författare: Thomas Barregren

Thomas är en av Sveriges främsta tänkare inom marknadskommunikation i allmänhet och content marketing i synnerhet. Han är en av grundarna till kommunikations- och mjukvarubyrån KNTNT som bland annat har utvecklat planerings, publicerings och rapporteringsverktyget Konzilo. Thomas har arbetat med strategi och content management sedan 2004. Under nio år var han vd för en digitalbyrå som var Sveriges mest snabbväxande bolag och numera ingår i Wunder Group. Thomas har anlitats som talare på IDG:s Webbdagarna, Sveriges Mediebyråers Stockholm Media Week, Content Marketing Norges Epic Content MarketingWednesday Relations Content Marketing Day, DI:s Gasellträff med flera konferenser. Han har förläst vid bland andra IHM och Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, hållit föredrag på uppdrag av bland andra Sveriges Kommunikationsbyråer (Komm!), Väst Svenska Handelskammaren och Business Region Göteborg. Han är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.

Läs mer av Thomas Barregren

sem, dolor. Phasellus et, diam dapibus commodo elit. quis
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest