Philip Blomsterberg

Philip har sedan mitten av nittiotalet varit verksam inom Internetmarknadsföring och sökmotoroptimering. Philip har arbetat med mängder av olika projekt inom onlineföretagande - ecommerce, handel med domäner, outsourcing och med fokus på SEO. Under tidigt 2010-tal konsultade han åt några av de sajter som återfinns på Alexas lista över världens 150 största, och bestämde sig därefter för att starta upp verksamhet i Sverige och driver sedan 2015 seo-byrån Intripid i Malmö. Han är en vanligt förekommande gäst på stora, beryktade sajter såsom Ahrefs, Majestic, Jeff Bullas, och bloggar själv på sökmotoroptimering.se

Content blir viktigare än länkar enligt SEO-veteran

Vi är på väg mot ett inter­net där väl­gjort con­tent blir vik­ti­ga­re än spe­ci­fi­ka sökord och län­kar för att synas i sökre­sul­ta­tet. Det skri­ver SEO-vete­ra­nen Philip Blomsterberg. Läs artikeln!

Läs hela artikeln »