Pia Tegborg

Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing. Pia är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.

Kerstin Weidstam Seb

Så jobbar SEB med native advertising – intervju med Kerstin Weidstam

Vi pra­tar con­tent mar­ke­ting och nati­ve adver­ti­sing med Kerstin Weid­stam, som är ansva­rig på SEB för det­ta inom divi­sio­nen för pri­vat­mark­nad och små och medel­sto­ra före­tag i Sverige.

Läs hela artikeln »
Martin Edenström

Customer Experience Management, CEM/​CXM – intervju med Martin Edenström

Vi inter­vju­ar Mar­tin Eden­ström – expert på system som hjäl­per dig att han­te­ra dina kun­ders upp­le­vel­se på web­ben – Custo­mer Expe­ri­ence Mana­ge­met (CEM eller CMX). Vi pra­tar ock­så om pub­li­ce­rings­verk­tyg – Con­tent Mana­ge­ment System (CMS) – och om ehan­del. Avsnit­tet är knappt 54 minu­ter långt.

Läs hela artikeln »
79h By Ryan Mcguire Via Gratisography Cc0 1.0

Varumärken blir publicister i upplevelse-eran

Vi pra­tar om ”The Expe­rin­ce Era”, om Face­books ”Trust Engi­ne­ers”, att grän­sen mel­lan medi­a­fö­re­tag och van­li­ga före­tag sud­das ut och om Con­tent Inc. Lyssna!

Läs hela artikeln »
Thomas Pia Pontus

Köparens resa – intervju med Pontus Staunstrup

Änt­li­gen! Det har gått nära ett år sedan Tho­mas föreslog att vi skul­le bju­da in Pon­tus Staun­strup – en av Sve­ri­ges främs­ta inom con­tent mar­ke­ting. Det var i avsnitt 3 av Knt­nt radio. (Gud vad pin­samt det är att lyss­na på de all­ra förs­ta pro­gram­men…) Det tog lite läng­re tid än vad vi hop­pa­des på innan stjär­nor­na stod i rätt posi­tion. Men nu blev det av.

Läs hela artikeln »
Erik Modig

Så fattar dina köpare beslut – intervju med Erik Modig

Erik Modig, fors­ka­re vid Han­dels­hög­sko­lan i Stock­holm, berät­tar om hur köpa­re fat­tar sina beslut. Vi berät­tar ock­så vad vi vet om var­för Airb­nb inte dök upp på Meg och Mark­nads­chefs­da­gar­na. Lyss­na nu!

Läs hela artikeln »
Christian Rudollf By Fabian Sörqvist

Intervju med Christian Rudolf – SEO-expert

Bäs­ta avsnit­tet hit­tills. Tho­mas och jag har ett myc­ket bra sam­tal med Christi­an Rudolf om Goog­le och sök­mo­to­rop­ti­me­ring (SEO). Lyss­na och lär!

Läs hela artikeln »
Baby 84627 By Pixabay Cc0 1.0

Så börjar du med content marketing

Tho­mas berät­tar hur du ska kom­ma igång med con­tent mar­ke­ting. Pia berät­tar mer om Airb­nb. Desutom pra­tar vi om musik i podd­ra­dio, dis­ku­te­rar någ­ra artik­lar och mer där­till. Lyss­na nu!

Läs hela artikeln »
Niklas Myhr

”The Social Media Professor” – intervju med Niklas Myhr

Tänk dig att få sit­ta ned i en tim­me och pra­ta om soci­a­la medi­er och con­tent mar­ke­ting med The Soci­al Media Pro­fes­sor. Inte en självut­nämnd expert. Utan en rik­tig. En som under­vi­sar MBA-stu­den­ter i hela värl­den i soci­a­la medi­er och digi­tal mark­nads­fö­ring. En som har inter­vju­ats av BBC, ABC, CBS, NBC, FOX News, The Washing­ton Post och många fler medi­er. Och en som top­par Goog­les sökresultat.

Tho­mas och jag fick möj­lig­he­ten i för­ra vec­kan när Niklas Myhr besök­te Göte­borg och tala­de inför 185 åhö­ra­re på Knt­nt Fru­kost. Vi spe­la­de in sam­ta­let för att du ska få möj­lig­he­ten att ta del av det. Så plug­ga in hör­lu­rar­na och lyss­na på avsnitt 22 av Knt­nt Radio!

Läs hela artikeln »
Microphone With 2015 By Corund Via Shutterstock

Trender 2015

13 tren­der. Tho­mas tit­tar djupt i spåku­lan och siar om 2015. Mis­sa det inte!

Läs hela artikeln »
Christina Skoglund

Intervju med Christina Skoglund – digitalchef på Arla Foods

Knt­nt radio 20: SAS i het­luf­ten. Sve­ri­ges Radi­os Medi­er­na grans­kar con­tent mar­ke­ting. Och sam­tal med Christi­na Skoglund – digi­tal­chef på Arla Foods. Lyss­na nu!

Läs hela artikeln »
Plasma By Steve Garner Via Flickr Cc By 2.0

Content marketing är den nya kraften

Knt­nt Radio: Var går grän­sen mel­lan con­tent mar­ke­ting och en redak­tio­nell pro­dukt? Blir mark­nads­fö­ring och PR allt mer lika varand­ra? Post- och Tele­sty­rel­sen ryter till om coo­ki­es. Vad inne­bär det för dig? Con­tent mar­ke­ting är den nya kraf­ten. Vil­ka är vårens före­drags­hål­la­re på Knt­nt Frukost?

Läs hela artikeln »
Cmmc 14

Robert Rose (CMI) i en längre intervju

Robert Rose är i stan. Vi pas­sa­de på att pra­ta med honom.

Robert Rose är Chi­ef Stra­te­gy Offi­cer på Con­tent Mar­ke­ting Insti­tu­te (CMI) och par­häst till Joe Puliz­zi. Till­sam­mans har de skri­vit böc­ker, hål­ler kur­ser och gör PNR This Old Mar­ke­ting pod­den. Robert Rose besök­te Göte­borg under någ­ra dagar för att tala på Knt­nts månat­li­ga fru­kost och hål­la en Con­tent Mar­ke­ting Mas­ter Class.

Pro­gram­met är 1 tim­me och 17 minu­ter kort. Bor­sett från ”påa” och ”ava” så är det ”100% pure” Robert Rose. God lyssning!

Läs hela artikeln »