Pia Tegborg

Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing. Pia är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.

Joe Pulizzi At Content Meetup 2104 1

Joe Pulizzi på Content Meetup

Joe Puliz­zi stod på scen i Göte­borgs kon­sert­hus den 22 maj. Han var inled­nings­ta­la­re på Con­tent Mee­tup 2014. I det­ta spe­ci­al­pro­gram kan du höra hela hans presentation.

Läs hela artikeln »
Pia Tegborg Och Thomas Barregren Intervjuar Joe Pulizzi For Kntnt Radio Avsnitt 5

Intervju med Joe Pulizzi

Joe Puliz­zi är man­nen gav värl­den con­tent-feber. Han myn­ta­de ter­men con­tent mar­ke­ting för 13 år sedan. Grun­dan­de Con­tent Mar­ke­ting Insti­tu­te (CMI) för sju år sedan. Och har sedan dess åkt jor­den runt och före­läst om con­tent mar­ke­ting. Nu var det dags för Sve­ri­ge. Den 22 maj besök­te han Con­tent Mee­tup som hölls i Göte­borgs konserthus.

Kväl­len innan tog vi med Joe Puliz­zi till Upper House Lounge och gjor­de en nära tims­lång inter­vju med honom. Vi pra­tar om allt från löp­ning till con­tent mar­ke­ting. Natur­ligt­vis med tyngd­punkt på det sista. Lyssna!

Läs hela artikeln »
Pia Spelar In Kntnt Radio 4

Paradigmskifte

Para­digm­skif­te. Få har sagt det rent ut. Men många pra­tar om det. Chris­ter Ols­son om att till­fö­ra vär­de som idé. Ste­fan Hytt­fors om hur mel­lan­hand som affärsidé är en 200-årig paran­tes. Sarah Lar­s­son Bern­hardt och Dee­ped Niclas Strandh om att media inte läng­re är mass-media och att vi alla är medi­a­pro­du­cen­ter. Och inte minst Tho­mas Bar­re­gren, som pra­tar om hur inter­net, mobil kom­mu­ni­ka­tion och soci­a­la medi­er för all­tid har för­änd­rat spel­reg­ler­na för mark­nads­kom­mu­ni­ka­tion. Om det­ta pra­tar Tho­mas och jag i avsnitt 4 av Knt­nt radio.

Du får ock­så lyss­na på en inter­vju med Grann­går­dens mark­nads­chef Lena Hill­stedt, som under fle­ra år har arbe­tat med con­tent marketing.

Vi pra­tar ock­så om våra fru­kost­se­mi­na­ri­er. Om de nio som har varit och de fyra som kom­mer i höst. Och myc­ket annat smått och gott.

Läs vida­re mer infor­ma­tion om inne­hål­let och fram­för allt för att lyssna!

Läs hela artikeln »
Frontal Portrait Of A Hedgehog While Climbing Over A Wooden Panel By Prill Via Shutterstock

Vågar du ha en strategi?

Stra­te­gi. Det är något av en röd tråd i dagens pro­gram. Tho­mas avslö­jar stra­te­gin för Knt­nts blogg. Pia pra­tar om The Cur­ve – en stra­te­gi för att vin­na ”super-fans” genom att ge bort en del av sina pro­duk­ter. Tho­mas berät­tar om räds­lan för stra­te­gis­ka beslut. Och Pia tar upp vik­ten av att foku­se­ra på en pri­mär kund.

And­ra saker som tas upp i dagens späc­ka­de pro­gram är nati­ve adver­ti­sing och Face­book. Vi upp­märk­sam­mar ock­så att Knt­nts blogg fyl­ler ett år. Och berät­tar vad du kom­mer att se och höra på Con­tent Mee­tup den 22 maj.

Läs vida­re för att lyss­na och få mer infor­ma­tion om innehållet.

Läs hela artikeln »
Kind Woman With Devil Shadow By Nlshop Via Shutterstock

Skit i Facebook – igen!

Wow! Vil­ken upp­märk­sam­het Tho­mas blog­gin­lägg om Face­book fick. Vi fick mas­sor av mejl med tack och upp­munt­ra­de ord från mark­nads­fö­ra­re och kom­mu­ni­ka­tö­rer som hade anat, hört talas om eller själ­va sett att Face­book begrän­sar den orga­nis­ka räck­vid­den av upp­da­te­ring­ar för att kun­na säl­ja annon­ser. Vi fick ock­så någ­ra upp­re­ta­de Face­book-exper­ter som säger att Tho­mas har helt fel.

I det and­ra avsnit­tet av Knt­nts pod­ra­dio bemö­ter Tho­mas kri­ti­ker­na. Vi pra­tar ock­så om var­för annon­se­ring onli­ne ökar sam­ti­digt som effek­ten mins­kar, och om hur man kom­mer igång med con­tent marketing.

Läs om inne­hål­let i Knt­nt radio avsnitt 2 – och lyssna!

Läs hela artikeln »
Powerful Digital Transmitter For Tv Mobile And Multimedia By April Cat Via Shutterstock

Kommunikationskapital – intervju med Sara Rosengren

Knt­nt star­tar pod­ra­dio om con­tent mar­ke­ting och annat som intres­se­rar mark­nads­fö­ra­re och kom­mu­ni­ka­tö­rer. Lyss­na i din mobil eller på web­ben – var du vill, när du vill. Läs vida­re för att få veta mer om förs­ta avsnittet!

Läs hela artikeln »
Img 1662

14 lärdomar och insikter efter höstens frukostseminarium

Nu är hös­tens fru­kost­mö­ten genom­för­da. Det har varit kul. Det har varit ner­vöst. Och det har varit en hel del prak­tis­ka pys­sel. Upp­slut­ning har varit långt över för­vän­tan med full­sat­ta semi­na­ri­er och där­till vän­te­lis­ta. Något mås­te vi där­för gjort bra. Och annat kan vi själv­klart göra bätt­re. Mina insik­ter och lär­do­mar som pro­jekt­le­da­re för eve­ne­mang­en delar jag med mig av i den­na arti­kel. Läs gärna!

Läs hela artikeln »
Thanksgiving Pia Tegborg

Macy’s Thanksgiving Day Parade – en personlig betraktelse

Det är fjär­de tors­da­gen i novem­ber. När­ma­re bestämt den 28:e i måna­den. Över 50 mil­jo­ner ame­ri­ka­ner har sla­git på TV:n ful­la av för­vän­tan. Ytter­li­ga­re 3,5 mil­jo­ner New York bor och turis­ter trot­sar de isi­ga vin­dar­na på Man­hat­tan och beger sig ut för att under ett par tim­mars tid under­hål­las längst parad­ga­tan Bro­ad­way. Stäm­ning­en är på topp. Jag vet för jag var där för att se ett av USA:s störs­ta årli­gen åter­kom­man­de event — varu­hu­set Macy’s Thanks­giving Day Para­de. Läs min betraktelse!

Läs hela artikeln »
Close Up Portrait Of Women In Mysterious Venetian Masks By Grachikova Larisa Via Shutterstock

5 roller som behövs för content marketing

Vil­ka rol­ler behövs för att bedri­va effek­tiv con­tent mar­ke­ting? Det behövs berät­ta­re, inne­hålls­pro­du­cen­ter, redak­tö­rer, publik­chef och inne­hålls­chef. Läs vida­re om du vill veta vil­ken funk­tion de fyl­ler och vad de gör.

Läs hela artikeln »