Spaningar 2017 med The Social Media Professor Kntnt Radio 81 med Niklas Myhr

Vad väntar dig som marknadsförare bakom krönet? Fortsatt fokus på mobilen, nya grepp från Google, virtual och augmented reality och en ökad personalisering  – för att nämna några saker. Men vad behöver du verkligen bry dig om, och vad kan du med stor sannolikhet strunta i under det kommande året?

Även i år får Thomas och jag sällskap av The Social Media Professor Niklas Myhr i vår framtidsspaning. Tillsammans bjuder vi på snabba spaningar, fördjupade insikter och våra förhoppningar inför 2017. Paketerat för dig som liksom oss brinner för marknadsföring och digital kommunikation. Lyssna på årets första avsnitt av Kntnt Radio!

Innehållet är 73 minuter långt och vi pratar om:

  • Ännu ett ”year of the mobile”
  • Fejk news och filterbubblor
  • Internet of things 2017
  • Virtual och augmented reality under året som kommer
  • 85% rörligt material online år 2020
  • Influence marketing – den digitala sfärens word of mouth
  • Gig-economy inom marknadsföringen ser fortsatt tillväxt
  • Så (för)blir du relevant på arbetsmarknaden
  • Hög tid att ta Facebook-videos på allvar
  • Plattformar och potentialen i live streaming
  • Jaga inte transaktioner utan vårda befintliga kunder
  • CSR och hållbarhetstänk i content marketing
  • ”Mobile first” får en djupare innebörd
  • Majoriteten av internettrafiken kommer via mobiltelefonen
  • Google straffar mobilovänliga sajter med start den 10 januari
  • Ett mobilt index ersätter dagens desktopbaserade
  • ”Dolda nätverk” står för 70% av content vi tar del av
  • Chat-botarna fixar inte relationen
  • Se till att visa ditt varumärkes personlighet
  • E-post är den snabbast växande marknadsföringskanalen
  • Konvertera alltid till en e-postlista och segmentera den väl
  • Big data är läskigt men skapar samtidigt värdefulla tjänster för mottagaren
  • Utveckla digitala lösningar för människan och inte tvärtom
  • Bryt ramarna och våga mer för en roligare marknadsföring
  • Definiera dina influencers och vårda dem väl
  • Varumärken behöver bli mer mänskliga
  • 2,2 miljoner av alla svenskar i åldern 16-80 år lyssnar på podcast varje månad
  • Poddcasten nu större än twitter och LinkedIn
  • Alltför många byråer och företag gör ”one-and-done” content
  • Contentpyramiden ger rejäl valuta för investeringen i innehåll
  • Kanske ser vi fler exekverade content marketing strategier under 2017
  • Gör inte innehåll för innehållets skull eller sociala medier för sociala mediers skull
  • En from förhoppning om ett sundare liv som marknadsförare
  • Du behöver inte hänga med på allt!

Lyssna på Kntnt Radio

Enklaste sättet att lyssna på Kntnt Radio är med en podcast-app på din smarttelefon eller surfplatta. Här är några alternativ:

När du har en podcast-app är det bara att söka efter KNTNT och sen prenumerera på Kntnt Radio.

Du kan också prenumerera genom att ange denna URL.

Sist men inte minst kan du ladda ned dagens program eller lyssna här: – ändra

Musik: All Alone © Ivan Chew (CC BY 3.0)
Musik: When He’s Away © Finn Anderson (CC BY 3.0)

Pia Tegborg

Författare: Pia Tegborg

Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing.

Läs mer av Pia Tegborg

facilisis dapibus Praesent massa porta. id, Aenean adipiscing ut risus.
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest