Thought leadership på LinkedIn – detta ska du tänka på Kntnt Radio 193 med Christoffer Bertilsson

Begreppet thought leadership, eller tankeledarskap på svenska, har fått stor spridning inte minst bland B2B-företag. Kort förklarat handlar det om att genom kommunikation befästa en position som ledande inom ett visst område.

En självskriven plats att bygga tankeledarskap på är LinkedIn men där finns också fallgropar. Skall man låta medarbetare göra thought leadership (på LinkedIn)? Och vad händer när de slutar? Finns det bättre alternativ?

Detta är frågor som Christoffer Bertilsson – Norges ledande LinkedIn-expert – ger dig svaren på i avsnitt 193 av Kntnt Radio. Lyssna nu!

Länkar

Här är länkar till andra podd-avsnitt som vi hänvisar till i vårt samtal

Musik

Musik: All Alone © Ivan Chew (CC BY 3.0)
Musik: Fire, Fire © The Devil Music Co. (CC BY-NC-ND 3.0)

Pia Tegborg

Författare: Pia Tegborg

Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing.

Läs mer av Pia Tegborg

commodo mi, eget accumsan justo luctus ipsum

Pin It on Pinterest