Lär dig content marketing

Många svenska företag och organisationer jobbar i dag med content marketing för att skapa förtroende och bygga relationer med sin målgrupp. Men problemet är att de flesta slösar pengar, tid och talang på att skapa innehåll som inte får tillräcklig effekt – eftersom de saknar en genomtänkt strategi.

På denna kurs får du framgångsreceptet för att lyckas på riktigt. Du lär dig hur du kan skapa innehåll som din målgrupp frivilligt vill söka upp och konsumera på din egen plattform och som är anpassat till var i köpresan de befinner sig. Och som dessutom, vänligt men bestämt, knuffar dem vidare längs resan mot ett beslut som gynnar din affär.

I korthet: Vi hjälper dig att skapa en modern, genomtänkt content marketing-strategi som verkligen ger dig den effekt du är ute efter.

Kursen genomförs i samarbete med Webbdagarna Academy som är en del av IDG. Antal deltagare är begränsat till 15. Bli en av dem!

Läs mer och anmäl dig på Webbdagarna Academy’s webbplats!

För dig som behöver ta fram en content marketing-strategi

Kursen är anpassad för dig som arbetar med kommunikation, marknadsföring eller försäljning och behöver ta fram en strategi för ditt företags content marketing – för att säkerställa att ni får tillräcklig effekt av era investeringar i innehåll och marknadsföring.

Det här kommer du att få lära dig under kursen

  • Att förklara content marketing och närbesläktade begrepp som inbound marketing, branded content och native advertising
  • Att hitta beteendeförändringar hos målgrupper som bidrar till affärsnytta
  • Att förstå målgrupperna och deras resa från tanke till handling och efteråt
  • Att välja ämnen som intresserar målgrupperna
  • Att välja plattform och formulera en redaktionell idé för den
  • Att ta fram en distributions- och konverteringsplan
  • Att producera innehåll kostnadseffektivt

Här är dagens program

08:30 – 09:00Registrering med frukost
09.00 – 09.45Content marketing och närbesläktade begrepp
09.45 – 10.30Affärsmål, målgrupper och beteendemål
10.30 – 10:40Förmiddagsfika
10:40 – 12:00Påverkanskartläggning, ämneskartläggning, och prioritera innehåll längs beslutsresan
12:00 – 13:00Lunch (en väldigt god lunch)
13:00 – 14:00Plattformsval, distribution och konvertering
14:00 – 14:40Redaktionell idé och innehållstyper
14:40 – 15:00Eftermiddagsfika (frukt och smarriga bakverk)
15:00 – 15:30Tekniken bakom
15:30 – 16:30Planera, mäta och följa upp

Det praktiska

Kursen genomförs i samarbete med Webbdagarna Academy som är en del av IDG. Kursen hålls i mediahuset IDG:s nya lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm. Du blir ordentligt omhändertagen under dagen. Du får en ordentlig frukost, utsökt lunch på restaurang Usine och  eftermiddagsfika med smarriga kakor. Allt ingår i kursavgiften.

Antal deltagare är begränsat till 15. Bli en av dem!

Läs mer och anmäl dig på Webbdagarna Academy’s webbplats!

Pin It on Pinterest

mautic is open source marketing automation15d4075b72162543a87bbf8b06ca1681------------
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!