23 podcast att lyssna på i sommar

Mellan september 2015 och juli 2016 sändes fyrtio avsnitt av podden Åsikt – en krönika av och med Thomas Barregren. Detta är en återutsändning av avsnitt 40 från den 8 juli 2016.

Thomas Barregren
25 augusti 2017

I avsnitt 40 av Knt­nt Åsikt från den 8 juli 2016: ”23 podcast att lyss­na på i som­mar”, med mig Tho­mas Barregren.

[Inle­dan­de vinjett]

Avsnitt 40!

Jag kan knappt tro att det har bli­vit så många.

Jag sa i förs­ta avsnit­tet, som kom i bör­jan av sep­tem­ber, att Knt­nt Åsikt är ett expe­ri­ment. Ett expe­ri­ment eftersom jag inte var säker på att jag hade till­räck­ligt med tid för att göra podden.

Mer ofta än säl­lan har det varit en kamp för att hin­na med att skri­va ett manus på cir­ka 1 500 ord (lägg till eller dra ifrån någ­ra hund­ra), spe­la in och spe­la in på nytt, klip­pa ihop alla omtag utan att det hörs och läg­ga på musik, pub­li­ce­ra och promota.

Ibland klic­kar det. Som i mid­som­mar­vec­kan, när det­ta avsnitt egent­li­gen skul­le ha sänts.

Tappat rösten

Pia och jag hade myc­ket att göra. För myc­ket att göra. Fle­ra works­hops hos oli­ka kun­der i oli­ka delar av Sve­ri­ge. Och lika många rap­por­ter att skri­va. Så det fanns ing­en tid. Dess­utom hade jag en begyn­nan­de för­kyl­ning att hål­la i schack.

Vec­kan där­på tog för­kyl­ning­en hämnd för att jag hade trot­sat den. Under en works­hop hör jag min röst bli allt hesa­re och skrov­li­ga­re, och mot slu­tet av dagen är den bara en väsning.

Näs­ta dag hade jag bok­stav­li­gen talat ing­en röst. Den dagen skul­le jag leda en works­hop i Mal­mö. Det gick för­stås inte. Vi sköt upp den till fre­dag sam­ma vec­ka. För­gä­ves. Fort­fa­ran­de ing­en röst.

Och natur­ligt­vis var det inte att tän­ka på att spe­la in det­ta avsnitt av Knt­nt Åsikt. Eller som­marav­slut­ning­en av Knt­nt Radio för den delen.

Till och med idag, två vec­kor efter att jag tap­pa­de rös­ten, så låter jag som efter en lång natt på stan.

Men gång­er­na det har klic­kat är få. Och de fles­ta vec­kor­na har det bli­vit ett avsnitt av Knt­nt Åsikt. Och ofta ett bra avsnitt – om jag får säga det själv.

Sommaruppehåll

Nu är det i alla fall dags för semester.

Jag ska mest ta det lugnt. Fixa lite hem­ma. Kaj­ka med rib­bå­ten. Föl­ja mina seg­lings­to­ki­ga söner på någ­ra regat­tor upp genom Bohus­län. Och så slap­pa. Läsa böc­ker och lyss­na på poddar.

Vil­ket inte alls osökt leder mig in på dagens ämne. Tips på podcast att lyss­na på i sommar.

[Vin­jett]

Jag äls­kar att lyss­na på podcast. Per­fekt i häng­mat­tan, på stran­den eller i bilen. Eller när man målar om huset, klip­per gräs­mat­tan eller tar hand om dis­ken. Egent­li­gen när som helst man har hän­der­na upp­tag­na med något rutinar­tat, och söker eska­pism eller vill upp­da­te­ra sig själv.

Idag tänk­te jag tip­sa om någ­ra pod­dar som jag lyss­nar på. Jag bör­jar med såda­na som berör vårt fält – mark­nads­kom­mu­ni­ka­tion i en eller annan form – och avslu­tar med någ­ra som inte alls hand­lar om det men ändå är väl vär­da att lyss­na på.

1. PNR with This Old Marketing

Först mås­te jag för­stås tip­sa om PNR with This Old Mar­ke­ting. ”PNR” står för ”Puliz­zi and Rose”. Det vill säga Joe Puliz­zi och Robert Rose från Con­tent Mar­ke­ting Insti­tu­te. Och ”This Old Mar­ke­ting” syf­tar på con­tent mar­ke­ting. Nam­net som påmin­ner oss att con­tent mar­ke­ting inte alls är något nytt, utan har fun­nits lika länge som mark­nads­fö­ring som disci­plin; ända sedan mit­ten av 1800-talet.

Var­je pro­gram inne­hål­ler ock­så ett exem­pel på con­tent mar­ke­ting från förr. Bland annat har de pra­tat om Arlas mjölk­pa­ket, efter att Robert Rose besök­te oss i Göte­borg för par år sedan.

Dess­utom bju­der de på ”rants and raves” – då de sågar eller hyl­lar var sin arti­kel eller något annat som de har stött på under veckan.

Ja just det, pod­den kom­mer var­je vec­ka. Och där­för inleds den ock­så med en genom­gång av tre, fyra artik­lar som har pub­li­ce­rats under vec­kan. Bland and­ra den Lin­ke­dIn-arti­kel jag skrev för en tid sedan om forsk­ning­en på Han­dels­hög­sko­lan i Stock­holm om kom­mu­ni­ka­tions­ka­pi­tal.

Var­je avsnitt är unge­fär en tim­me långt. De är som regel gans­ka lätt­sam­ma. Bit­vis gans­ka under­hål­lan­de. Inte minst när Joe Puliz­zi gör sin röst. Om någon vet vem han här­mar så får ni gär­na berät­ta det för mig. 🙂

PNR with This Old Mar­ke­ting är ett av få podcast jag lyss­nar tro­get på var­je vec­ka. Har hängt med från det förs­ta avsnit­tet, och inte hop­pat över ett endaste.

2. The Marketing Companion

En annan podcast jag lyss­nar på var­je vec­ka är The Mar­ke­ting Com­pa­ni­on med Mark Schae­fer och Tom Webster.

Jag har en hat­kär­lek till des­sa 35–40 minu­ter var­je vecka.

Hat eftersom de båda her­rar­na, som är i sina bäs­ta år, envi­sas med att bör­ja var­je avsnitt med fem, sex minu­ter superkrys­ta­de för­sök att vara roli­ga. Och det är verk­li­gen superkrys­tat för att inte säga gôr-töntigt.

Kär­lek för res­ten av inne­hål­let, som näs­tan all­tid är superintressant.

Var­je avsnitt har någon sorts röd tråd som Mark och Tom sam­ta­lar om. Mark från sitt per­spek­tiv, som tän­ka­re inom soci­a­la medi­er och mark­nads­fö­rings­stra­te­gi. Och Tom från sitt som Vice Pre­si­dent, Stra­te­gy and Mar­ke­ting på under­sök­nings­fö­re­ta­get Edi­son Research.

Jag gil­lar att Mark vågar tän­ka på egen hand och ibland gå emot ström­men. Som när han säger att con­tent mar­ke­ting fun­ge­rar allt säm­re i takt med allt fler gör det, och att bransch efter bransch kom­mer att ham­na i con­tent shock till följd av det. Det är inte en helt popu­lär åsikt, som bland annat Joe Puliz­zi och Robert Rose har avfär­dat. Men jag anser Mark har en poäng. En obe­kväm poäng. Men lik­väl en poäng, som mås­te tas på all­var. Och det är den för den här sor­tens tan­kar och insik­ter jag står ut med deras krys­ta­de inled­ning vec­ka efter vecka.

3. Marketing Smarts

En annan inled­ning jag snabbspo­lar för­bi är den till Mar­ke­ting Smarts. Men nu pra­tar vi bara om 40–50 sekun­der reklam, innan Ker­ry O’S­hea Gor­go­ne’s röst hörs, och 30 minu­ter njut­ning tar vid.

Var­je vec­ka inter­vju­ar Ker­ry en gäst. Och det märks att hon har för­be­rett sig väl, läst på om gäs­ten och tänkt ut intel­li­gen­ta frå­gor. Hon balan­se­rar myc­ket skick­ligt gäs­tens svar med sina egna insikts­ful­la kom­men­ta­rer. Hela tiden utan att tap­pa foku­set på gästen.

Hon är helt enkelt rik­tigt, rik­tigt bra.

4. Six pixels of separation

Och rik­tigt, rik­tigt bra är ock­så Mit­ch Joel.

Fy f–n vad bra.

Jag ber om ursäkt för kraftut­tryc­ket, men jag behö­ver ta till ett kraftut­tryck för att uttryc­ka vad jag tyc­ker om hans tims­långa podd Six Pix­els of Sepa­ra­tion som kom­mer från Montre­al var­je vecka.

I var­je avsnitt inter­vju­ar Mit­ch en för­fat­ta­re eller någon annan som vi kan lära oss något av. Som regel hand­lar det om mark­nads­fö­ring eller något som är näraliggande.

Det som gör Six Pix­els of Sepa­ra­tion annorlun­da och helt out­stan­ding från res­ten av alla pod­dar som ock­så hand­lar om mark­nads­fö­ring och lik­nan­de är Mit­chs för­må­ga att få till ett rik­tigt, rik­tigt intres­sant sam­tal som bju­der på myc­ket mer djup och insikt än någon annan lyc­kas få fram.

Han nöjer sig inte med att stäl­la de van­li­ga frå­gor, och får de för­vän­ta­de sva­ren, utan får gäs­ten enga­ge­rad i ett sam­tal som tar oss läng­re och dju­pa­re än de fles­ta and­ra lyc­kas med. Han tve­kar inte att ge sina egna reflek­tio­ner, ifrå­ga­sät­ta och argu­men­te­ra emot när det behövs. Men han är all­tid trevlig.

Han är en begåv­ning. Och hans podd är en av de abso­lut bästa.

5. Social by Deafult

Finns det svens­ka pod­dar som är bra? und­rar du. Ja, abso­lut! En av de bäs­ta är Soci­al By Default med Dee­ped Niclas Strandh och Sarah Lar­s­son Bernhardt.

Dee­ped och Sara är Sve­ri­ges radar­par num­mer ett inom soci­a­la medi­er. Under fyra år har de tur­ne­rat land och rike runt med före­läs­ning­ar, utbild­ning­ar och works­hops under varu­mär­ket Soci­al by Dea­fult. Men de har ock­så egna, star­ka per­son­li­ga varu­mär­ken. Spe­ci­ellt Dee­ped, som har arbe­tat med soci­a­la medi­er ända sedan 2007, och utsetts av Cision till Sve­ri­ges främs­te PR influ­encer under 2015.

I bör­jan av sitt tur­né­liv häl­sa­de Dee­ped och Sara på oss i Göte­borg. De tala­de på Knt­nt Fru­kost. Men det höll på att inte bli något.

Vid den tiden var det inte all­mänt känt att bara en bråk­del av alla föl­ja­re av en Face­book-sida ock­så fick sidans upp­da­te­ring­ar i sitt flö­de. Det var inte hel­ler all­mänt känt att Face­book brot­ta­des med annons­be­drä­ge­ri­er. Så jag skrev en arti­kel om det­ta, med den klick-fis­kan­de rubri­ken Skit i Face­book!, som fick stor upp­märk­sam­het, även i pressen.

Rubri­ken till trots var arti­kelns slut­sats att man inte ska ski­ta i Face­book. Jag upp­ma­na­de läsar­na att tvärtom utnytt­ja Face­books för­tjäns­ter i sin verk­sam­het. Men, att inte använ­da Face­book som sin främs­ta kom­mu­ni­ka­tions­platt­form. Och, att inte beta­la för räck­vidd. Det sista tar jag till­ba­ka. I dag är det lika natur­ligt att köpa räck­vidd på Face­book som att köpa kaf­fe till kon­to­ret. Men res­ten står jag för.

Hur som helst rea­ge­ra­de Dee­ped kraf­tigt på det jag hade skri­vit, och han höll under någ­ra dagar mina fis­kar var­ma i Face­book-grup­pen för con­tent mar­ke­ting. Det­ta var bara en vec­ka före han och Sara skul­le fram­trä­da hos oss. Så vi oro­a­de oss för att de skul­le stäl­la in. Men de gjor­de de natur­ligt­vis inte. Och sedan dess har rela­tio­nen tinat upp rejält.

Dee­ped och Sara har använt Pias och min bok i sin under­vis­ning på Berg­hs (nume­ra ersatt av Joa­kim Arham­mars och Pon­tus Staun­strups bok). Och i höst är de till­ba­ka som för­drags­hål­la­re på Knt­nt Fru­kost. Mis­sa inte det!

Och i vän­tan på att få se dem live i Göte­borg, så kan jag varmt rekom­men­de­ra deras podd. Var­je vec­ka pra­tar de fritt ur hjär­tat på ett aktu­ellt tema inom soci­a­la medi­er. Det är jäk­ligt intres­sant att lyss­na på. Så bra att jag utan pro­test lyss­nar på deras sam­tal från Dee­ped bal­kong i Bor­länge med en hårt tra­fi­ke­rad väg ned­för, och i en bil som kör i häll­regn, och utom­hus i halv­storm, och mot and­ra erbarm­li­ga ljudkulisser.

6. Digitala medie-podden

En annan svensk podd jag verk­li­gen tyc­ker om är Digi­ta­la medie-pod­den med Damon Raza­zi. Jag skul­le fak­tiskt vil­ja utnäm­na pod­den till Sve­ri­ges bäs­ta, av två skäl.

Dels för att jag har lärt mig så him­la myc­ket om medi­ekö­pa­res och medie­by­å­rers värld, som har varit en vit fläck för mig. Det kanske låter kons­tigt. Ingen­jör, som jag är, så bor­de ju kal­ky­lark med kolum­ner för CPC, CPM, CPR, CPT och så vida­re till­ta­la mig. Eller hur? Men nej. Jag gil­lar det stra­te­gis­ka och det kre­a­ti­va, men inte så myc­ket medi­e­köp. Men Damon Raza­zi, som är digi­tal stra­teg på Minds­ha­re, har fått mig att vec­ka efter vec­ka lyss­na på hans podd och fyl­la i mina kunskapsluckor.

Och däri lig­ger ock­så det and­ra skä­let till var­för Digi­ta­la medie-pod­den är Sve­ri­ges bäs­ta. Pro­gram­le­da­ren. Damon Raza­zi är med sin opre­ten­tiö­sa och char­migt nai­va fram­to­ning helt fan­tas­tisk. Jag tror för­stås inte att han är naiv eller oer­fa­ren. För­mod­li­gen tvärtom. Men han vågar stäl­la de till­sy­nes enk­la och näs­tan bana­la frå­gor som jag själv inte vågar stäl­la av räds­la för att ver­ka okun­nig, men som jag vill ha svar på. Bravo!

Så om du ännu inte har lyss­nat på Digi­ta­la medie-pod­den så är det hög tid.

7. Passion för kommunikation

Det finns en tred­je svensk podd som jag all­tid lyss­nar på – Cisions Pas­sion för kom­mu­ni­ka­tion.

Cision är en sam­ar­bets­part­ner till oss. Vi gör Knt­nt Fru­kost till­sam­mans. Men det är inte där­för jag näm­ner deras podd. Utan för att den helt enkelt är bra.

Pro­gram­le­dar­na – Alex­an­der Mason, som ock­så har med­ver­kat i Knt­nt Radio, och Åsa Melin Mandre – har var­je månad en ny gäst i sin stu­dio. De pra­tar som regel inte om mark­nads­fö­ring, utan om kom­mu­ni­ka­tion. Både mark­nads­kom­mu­ni­ka­tion och PR, och ibland lite om jour­na­li­stik och lik­nan­de. Myc­ket lyssningsvärt!

8–13. Några andra lyssningsvärda

Det finns många and­ra bra pod­dar. Någ­ra som jag lyss­nar på ibland och kan rekom­men­de­ra är:

  1. Duct Tape Mar­ke­ting med John Jantsch,
  2. Soci­al­me­dia Mar­ke­ting med Michael Stelzner,
  3. Brain­flu­ence med Roger Dooley,
  4. Con­tent Mat­ters med Andy Cresto­di­na och Bar­ry Feldman,
  5. Con­tent­pod­den med Colm O’Callaghan, samt
  6. Sälj och mark­nads­pod­den med Lars Dahlberg

14–18. Några udda fåglar

Nu kanske du tror att jag bara lyss­nar på mark­nads- och kom­mu­ni­ka­tions­pod­dar. Fullt så nör­dig är jag inte. Jag lyss­nar ock­så på någ­ra ”van­li­ga” pod­dar. Och bäst av dem alla, i en helt egen klass, är This Ame­ri­can Life. Det är pub­lic ser­vice när det är som bäst. Var­je vec­ka kom­mer ett tims­långt pro­gram, som inleds med en pro­log följt av 3–5 repor­tage, alla på sam­ma tema. Och även om temat inte låter så spän­nan­de, som till exem­pel Choo­sing Wrong, Tell Me I’m Fat eller The Perils of Inti­ma­cy, så är inne­hål­let sjukt, sjukt bra. Om du gil­lar Seri­al, så kom­mer du äls­ka This Ame­ri­can Life.

En annan lyss­nings­värd podd är Between Worlds, där Mike Walsh, som beskri­ver sig själv som futu­rist och glo­bal nomad, inter­vju­ar ”glo­bal thin­kers, inno­va­tors and trouble­ma­kers who­se ide­as chal­lange the world as we know it”. Inne­hål­let är lite mer svår­smält, och ljud­kva­li­tén är inte det bäs­ta, men pod­den bju­der ibland på rik­ti­ga guldkorn.

Apro­på svår­smält och dålig ljud­kva­li­tet, så mås­te jag näm­na Stats­ve­tar­pod­den med Ulf Bjer­eld, Jonas Hinn­fors och Ceci­lia Gar­me. Så svår­smält är det inte, men ljud­kva­li­tén är under all kri­tik. Hur som helst är inne­hål­let rik­tigt intres­sant om man vill ha de båda pro­fes­so­rer­nas respek­ti­ve den poli­tis­ka jour­na­lis­tens ana­lys av vad som hän­der i vår omvärld. Rekommenderas!

Lite sam­ma andas barn, fast med super­proff­sigt ljud, är Sve­ri­ges Radio P1:s Medi­er­na, som ock­så finns som en podd. Var­je vec­ka grans­kas grans­kar­na. Väl värt att lyss­na på.

I det sam­man­hang­et ska ock­så Ema­nu­el Karlstens och Olle Lid­boms Medie­pod­den näm­nas. De träf­fas var­je vec­ka för att dis­ku­te­ra utveck­ling­en av tra­di­tio­nel­la, digi­ta­la och soci­a­la medi­er. Det är ofta intres­san­ta sam­tal. Men jag är lite bekym­rad. De båda her­rar­na är ju väl ansed­da pro­fi­ler i mediebran­schen. Så när de utta­lar sig, är det många som lyss­nar och tar till sig det de säger. Och där­för öns­kar jag att de var lite mer påläs­ta och insat­ta i de ämnen de pra­tar om.

19–23. Några poddar jag ska utforska i sommar

Till sist ska jag näm­na fem pod­dar som jag ännu inte har lyss­nat på, och där­för inte kan säga bu eller bä om, men som står på min meny i som­mar. De är…

  1. Brand News­room med James Lush,
  2. Buil­ding a Sto­ry Brand med Donald Miller,
  3. Hot Copy med Kate Toon och Belin­da Weaver,
  4. Audio White Papers for Mar­ke­ting från Ado­be, samt
  5. The Mar­ke­ting Book Podcast med Douglas Burdett.

Länkar

Du hit­tar län­kar till alla 23 pod­dar som jag har nämnt i manu­set som du hit­tar på www​.knt​nt​.se/​m​a​g​a​s​i​n​e​t​/​9​804.

Om du lyss­nar på pod­den i en podd­app, så hit­tar du i avsnitts­be­skriv­ning­en en lis­ta med län­kar som tar dig direkt till de oli­ka pod­dar­nas Itunes-sidor.

Återhörande

Det var allt för idag och för den­na säsong. Nu tar jag semes­ter. Jag är till­ba­ka på kon­to­ret i augusti, men näs­ta avsnitt av Knt­nt Åsikt drö­jer till september.

På åter­hö­ran­de.

Berätta vad du tycker om Åsikt

[Avslu­tan­de vinjett]

Berät­ta vad du tyc­ker om Åsikt. Vad gil­lar du? Vad kan göras bätt­re? Skic­ka ett mejl till tho­mas (med th) snabel‑a knt​nt​.se.

Musik: All Alo­ne © Ivan Chew (CC BY 3.0)

Dela artikeln om du gillade den!

Förslag på mer läsning

Miljö- och hållbarhetpåståenden i din marknadsföring

Med­vet­na kon­su­men­ter loc­kar till mil­jö- och håll­bar­hetspå­stå­en­den i före­ta­gens mark­nads­fö­ring. Men kra­ven på vad som får sägas inom det­ta områ­de är extra hår­da. Ta reda på vad som gäl­ler. Läs den­na arti­kel i Knt­nt Maga­sin skri­ven av advo­kat Erik Ull­berg och biträ­dan­de jurist Richard Fürst på Wistrand advokatbyrå.

Läs artikel »
Matrix

Content marketing v/​s redaktionell kommunikation – sex krav du skall ställa på din contentbyrå

Står du i begrepp att ta hjälp av en byrå i din con­tent mar­ke­ting? Då har du säkert upp­täckt att var och varan­nan byrå i kom­mu­ni­ka­tions­bran­schen nume­ra påstår sig vara exper­ter på ämnet. Begrep­pet används fli­tigt av många, vil­ket gör det svå­ra­re för dig som köpa­re att veta vem eller vil­ka du ska vän­da dig till. I den­na arti­kel hjäl­per Lars Wir­tén dig på traven!

Läs artikel »
Hänglås

Så skyddar du företagets hemligheter och viktiga kundrelationer

Den höga rör­lig­he­ten på arbets­mark­na­den leder till att många byter jobb. För att hind­ra att före­tags­hem­lig­he­ter och vik­ti­ga kund­re­la­tio­ner föl­jer med till kon­kur­ren­ten behö­ver arbets­gi­va­ren kän­na till juri­di­ken. Om det­ta hand­lar dagens arti­kel för­fat­tad av advo­kat Gus­tav Sand­berg och biträ­dan­de jurist Vik­to­ria Hyb­bi­net­te på Wistrand Advokatbyrå.

Läs artikel »
Virvlande Löv

Så får du kontroll på arbetsflödet i din content marketing – del 2

Spar på tid och kraf­ter – effek­ti­vi­se­ra arbets­flö­det i din con­tent mar­ke­ting! Lars Wir­tén och Jör­gen Ols­son – två erfar­na jour­na­lis­ter, redak­tö­rer och senio­ra skri­ben­ter, delar med sig av sina bäs­ta tips i två artik­lar i Knt­nt Maga­sin. Det­ta är en and­ra. Trev­lig läsning! 

Läs artikel »
Hitesh Choudhary T1paibmtjim Unsplash

Vad är artificiell intelligens?

Fun­de­rar du på vad AI är och hur du skall för­hål­la dig till den revo­lu­tion inom områ­det som vi med säker­het bara sett bör­jan på? Det­ta är något som vår krö­ni­kör Mar­tin Modigh Karls­son ägnar myc­ket tan­ke­mö­da. Läs hans intres­san­ta ana­lys i dagens artikel. 

Läs artikel »
Höstväg

Så får du koll på arbetsflödet i din content marketing – del 1

Effek­ti­vi­se­ra arbets­flö­det i din con­tent mar­ke­ting. Det finns fle­ra anled­ning­ar. Inte minst spar du tid. Lars Wir­tén och Jör­gen Ols­son – två erfar­na jour­na­lis­ter, redak­tö­rer och senio­ra skri­ben­ter, delar med sig av sina bäs­ta tips i två artik­lar. Den förs­ta hit­tar du här!

Läs artikel »
Lägenhetsdörrar

Personuppgifter på vift – Vad är ditt ansvar?

Då och då hän­der det att ett före­tag för­lo­rar kon­trol­len över sina kun­ders per­son­upp­gif­ter. Det är natur­ligt­vis inte bra och får kon­se­kven­ser. I den­na arti­kel för­kla­rar advo­kat Erik Ull­berg och biträ­dan­de jurist Richard Fürst på Wistrands Advo­kat­by­rå vad en per­son­upp­gifts­in­ci­dent är och vad du mås­te göra när en sådan har inträf­fat. Läs och lär!

Läs artikel »
Röstsök

Så SEO-optimerar du webbplatsen för röstsök

2020 kom­mer 50% av alla sök­ning­ar ske med rös­ten visar stu­die och Goog­les ”voice search”-tjänst väx­er så det kna­kar. Det­ta gör att du bör SEO-opti­me­ra din webb­plats för röst­sök­ning­ar redan nu. I dagens gäst­krö­ni­ka för­kla­rar Alex­an­dra Jung hur du gör!

Läs artikel »
Bebisarisimring 130121019

Inbound marketing sneglar mot content marketing

I den­na gäst­krö­ni­ka reflek­te­rar Niloo Lopez över vart inbound mar­ke­ting är på väg efter att ha besökt mega­kon­fe­ren­sen Inbound 2019. 

Läs artikel »
Niloolopez

Överraskande slutsats från INBOUND 2019

Knt­nt Radio är till­ba­ka! I avsnitt 209 dis­ku­te­rar Pia Teg­borg, Tho­mas Bar­re­gren och Niloo Loo­pez uti­från Niloos ”take aways” från 2019 års upp­la­ga av mega­kon­fe­ren­sen INBOUND. Sam­ta­let lan­dar i en ovän­tad kon­klu­sion. Pia och Tho­mas ger ock­så en för­kla­ring till den lång­va­ri­ga tyst­na­den. Efter 208 avsnitt under näs­tan lika många vec­kor blev det helt plöts­ligt tyst. Vad hände?

Läs artikel »