Event

Då och då arrangerar vi ett event. Varje gång (med enstaka undantag) har vi filmat det hela för dig som önskar du hade varit med. Här hittar du bland annat föredrag från 38 frukostföredrag som vi gjorde från och med hösten 2013 till och med hösten 2017.

Img 0216

Sociala medier efter buzzen

Dee­ped Niclas Strandh och Sarah Lar­s­son Bern­hardt – duon som är Soci­al by Default – ger oss en spa­ning om vart soci­a­la medi­er är på väg efter buz­zen, och vad före­tag mås­te göra för att hänga med.

Läs artikeln »
Johan Ran Och Anders Thun 1

Så förflyttar du varumärke med content marketing

Johan Ran och Anders Thun berät­tar hur Saab Parts blev Orio, hur con­tent mar­ke­ting kan bidra till att för­flyt­ta varu­mär­ke, hur omvärlds­be­vak­ning och åter­an­vänd­ning kan använ­das för kost­nads­ef­fek­tiv con­tent mar­ke­ting, och hur kam­pan­jer som den pris­be­lön­ta bloc­ket­bi­len pas­sar in bilden.

Läs artikeln »
Baby 1399332 By Esudroff Via Pixabay Cc0 1.0

Frida Ramstedt: Så tar du ditt nästa steg i sociala medier (Kntnt frukost 26)

Tidi­ga­re i måna­den arran­ge­ra­de vi våren sista fru­kost­fö­re­drag. Cre­scen­dot i vårens serie av fru­kostar med inne­håll. Men det höll på att gå galet…

Läs artikeln »
Kntnt Frukost 25 Med Joakim Eklund

Joakim Eklund: Gamification i content marketing (Kntnt frukost 25)

Joa­kim Eklund från spelstu­di­on Hel­lo The­re berät­tar hur de tän­ker för att ska­pa spel som får mil­jon­tals män­ni­skor att fri­vil­ligt umgås med ett varu­mär­ke i vec­kor, ibland måna­der eller till och med år. 

Läs artikeln »
2016 03 22 08.28.40

Katarina Graffman: Förändrade spelregler för dig som jobbar med kommunikation (Kntnt frukost 24)

Alla före­tag som kom­mu­ni­ce­rar eller arbe­tar med varu­mär­kes­ut­veck­ling står inför en fram­tid med för­änd­ra­de spel­reg­ler. För­stå hur dagens unga, gene­ra­tion Z, kon­su­me­rar media, och utma­ning­ar som föl­jer med detta!

Läs artikeln »
Staffan Ekengren 3

Staffan Ekengren: Scania och den moderna kommunikationsavdelningen (Kntnt frukost 23)

Öka effek­ti­vi­te­ten i din kom­mu­ni­ka­tion med ett redak­tio­nellt arbets­sätt! Staf­fan Ekengren lär ut knepen.

Läs artikeln »
Frida Boisen Frukost

Frida Boisen: Så lyckas du med sociala medier (Kntnt frukost 22, del 2 av 2)

Den explo­si­va utveck­ling­en inom soci­a­la medi­er spe­lar en allt­mer avgö­ran­de roll för din affärs­fram­gång. För att kun­na bli viral mås­te du veta hur du skall väs­sa dina soci­a­la medier-strategier.

Män­ni­skor vill bli berör­da, kän­na sig levan­de och vara en del av sam­man­hang­et. Men vil­ka vira­la käns­lor är det mest kraft i – ils­kan, gläd­jen, sor­gen, vär­men eller räds­lan? Och vil­ka käns­lor ska­par behov av att dela vidare?

Hör Fri­da Boi­sen berät­ta hur du arbe­tar med käns­lo­styrt inne­håll – den senas­te tren­den inom soci­a­la medier. 

Läs artikeln »
Niklas Myhr Kntnt Frukost 25 Januari 2016

Niklas Myhr: Social Content Marketing (Kntnt frukost 22, del 1 av 2)

Så fun­ge­rar soci­a­la medi­er till­sam­mans med con­tent mar­ke­ting, berät­tar ”The Soci­al Media Pro­fes­sor” Niklas Myhr i vårens förs­ta Kntnt-frukost. 

I före­läs­ning­en tar Niklas ock­så upp hur du mäter soci­a­la medi­ers roll i din con­tent mar­ke­ting och hur du får ditt inne­håll att ta fart. Bland myc­ket annat. Slå dig ner och spa­na in filmen!

Läs artikeln »
Aja Guldhammer From Airbnb At Kntnt Frukost 21

Aja Guldhammer: Om Airbnbs resa och kraften i användargenererat innehåll (Kntnt frukost 21)

En maka­lös resa, kraf­ten i använ­dar­ge­ne­re­rat inne­håll och loka­la mark­nads­fö­rings­ak­ti­vi­te­ter stod i fokus när Aja Guld­ham­mer tala­de på Knt­nts sista fru­kost för säsong­en. Hon tala­de under rubri­ken: ”Airb­n­b’s Sec­ret Sau­ce.” Här kan du se hela hen­nes presentation.

Läs artikeln »
2015 11 06 08.06.31

Cecilia Torelm Tornberg: Juridiska fallgropar för dig som gör content marketing (Kntnt frukost 20)

Med­an­svar, snå­rig upp­hovs­rätt och hår­fin gräns mel­lan ytt­ran­de­fri­het och mark­nads­fö­ring. Det finns många fall­gro­par för en con­tent mar­ke­ter. Men Ceci­lia Torelm Torn­berg från Mar­Law, en advo­kat­by­rå spe­ci­a­li­se­rad på mark­nads­rätt, kan hjäl­pa. Det gjor­de hon på vid senas­te Knt­nt fru­kost. Om du mis­sa­de till­fäl­let kan du se och höra hen­nes pre­sen­ta­tion här.

Läs artikeln »

John Ekman: Konverteringsoptimering och webbpsykologi (Kntnt frukost 19)

Kon­ver­te­rings­op­ti­me­ring och fram­förallt webb­psy­ko­lo­gi stod i fokus när John Ekman tala­de på Knt­nts and­ra fru­kost i höst. Han tala­de under rubri­ken: ”Vad du tror dina besö­ka­re gör. Vad de tror att de gör. Och vad de egent­li­gen gör.” Här kan du se hela hans under­hål­lan­de och läro­ri­ka pre­sen­ta­tion (inklu­si­ve när han ram­lar av scen).

Läs artikeln »

Lina Areblad: Så växer Uber utan marknadsbudget men med ett starkt community (Kntnt frukost 18)

Uber är värl­dens högst vär­de­ra­de star­tup, men utan mark­nads­fö­rings­bud­get i Sve­ri­ge, och ändå väx­er de så att det kna­kar. Hur berät­tar Lina Are­blad, mark­nads­chef för Uber i Sve­ri­ge, i hös­tens förs­ta frukostföredrag.

Läs artikeln »