History marketing – en dold tillgång Kntnt Radio 183 med Anders Sjöman

Historia säljer. Säljer riktigt bra. Såpass bra att en del nystartade företag använder stor portion kreativitet för att skapa sig ett historiskt arv med lånta fjädrar. Så varför tar inte fler företag vara på denna möjlighet? Ditt företags historia är en dold tillgång som du kan använda i din kommunikation, marknadsföring och försäljning. Det kallas history marketing och är ämnet för avsnitt 183 av Kntnt radio. Lyssna nu!

Länkar

Musik

Musik: All Alone © Ivan Chew (CC BY 3.0)
Musik: Bagatelle No. 25 i A moll av Ludwig van Beethoven (”Für Elise”) © García González (CC BY-NC-SA 3.0)

Pia Tegborg

Författare: Pia Tegborg

Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing.

Läs mer av Pia Tegborg

eleifend consequat. non risus Nullam accumsan risus. leo mi, eget

Pin It on Pinterest