Kntnt Magasin

Kntnt Magasin är vår blogg. Här hittar du artiklar om content marketing och näraliggande områden.

Berätta mer – därför ska du prioritera varumärkesberättelsen

Av Johanna Stenmark

Låt ditt varumärkes berättelse stärka relationen till din publik. Vår krönikör Johanna Stenmark delar med sig av sina tankar om berättelsens betydelse för varumärket och ger enkla tips på hur du kommer igång med den. Läs dagens artikel nu! 

Läs mer

Därför är det bråttom att byta till https!

Av Alexandra Jung

Med bara dagar kvar är det hög tid att lämna http för https. Google har varnat länge för kommande förändring. Varför detta är en högaktuell fråga för alla webbplatser reder vår krönikör Alexandra Jung från iProspect ut i denna artikel. Läs nu!

Läs mer

Vad är content marketing?

Av Thomas Barregren

Denna artikel är för dig som frågar dig vad content marketing är för något. För dig som inte nöjer dig med de vanliga enkla svaren utan verkligen vill förstå. Vi börjar med ordets ursprung, djupdyker i definition, och syr till sist ihop alla delar till ett komplett och fullständigt svar.

Läs mer

Nya krav för att tagga reklam

Av Cecilia Torelm Tornberg

När måste ett kommersiellt samarbete i sociala medier reklammarkeras och hur ska en sådan reklammarkering se ut? Det ger vår krönikör advokat Cecilia Torelm Tornberg svar på i dagens artikel. Läs den nu!

Läs mer

Öppen källkod – en strategisk fördel

Av Thomas Barregren

Jag vet! Du jobbar med kommunikation, marknadsföring eller försäljning. Inte IT. Trots det bör du läsa denna text som kort förklarar varför du alltid ska välja fri programvara med öppen källkod om du kan.

Läs mer

Inbound marketing ≈ content + automation

Av Thomas Barregren

Exakt vad är inbound marketing? Och var kommer content marketing och marketing automation in i bilden? Det besvarar denna artikel.

Läs mer

Ikea-mattor och sifferfuffens – detta ska du ta med dig från sommaren

Av Johanna Stenmark

Visserligen inget fantastiskt väder men på många andra vis en händelserik sommar. I denna artikel summerar vår norrländska gästkrönikör Johanna Stenmark saker som hänt och som kan vara nyttiga att bära med sig in i höstens kommunikationsarbete.

Läs mer

Inbound marketing är inte inbound

Av Thomas Barregren

Du har säkert hört talas om ”inbound marketing”. Speciellt om du är intresserad av marknadsföring och försäljning business-to-business (b2b). Men har du tänkt på att ”inbound marketing” är mer outbound än inbound? Om inte förr, så kommer du tänka det efter att ha läst denna artikel.

Läs mer

Marginalnyttan och mediebranschens dödsspiral Kntnt radio 110 med Åsikt

Av Thomas Barregren

Veckans avsnitt av Åsikt kommer ta dig på en lång och vindlande resa som börjar med disruptiva innovationer, fortsätter med en diskussion om medieföretags affärsmodell, titta närmare på marginalnyttan hos innehåll för att förstå varför medieföretag kämpar och annonsindustrin luras och avsluta med journalistprofessorns uppmaning till att reformera hela mediebranschen och annonsindustrin. Detta är en återutsändning av avsnitt 6 av Åsikt från den 13 oktober 2015.

Läs mer

Schemalagda inlägg i sommar – det här ska du tänka på!

Av Johanna Stenmark

Schemalägg sommarens innehåll så håller du relationen med dina följare levande medan du njuter av din ledighet. Men se upp så att det inte går galet! Läs dagens krönika av Johanna Stenmark!

Läs mer

Det här behöver du veta om interna länkar

Av Alexandra Jung

Interna länkar är viktigare än du tror! De hjälper dig att behålla dina besökare samtidigt som de underlättar för sökmotorerna att hitta ditt innehåll. Mer om varför du ska internlänka, hur du kommer igång och tips på vägen får du i dagens bloggpost signerad Alexandra Jung.

Läs mer

Vem är det du pratar med?

Av Johanna Stenmark

För att lyckas med din marknadsföring behöver du ha koll på din målgrupp – har du det? Det är alltför lätt att gå bort sig och fastna i demografiska faktorer och behandla alla individer som ett kluster men se, det funkar inte. Istället måste du prata med din målgrupp och lyssna på vad den har att säga. Detta är ämnet för dagens artikel skriven av vår återkommande krönikör Johanna Stenmark. Läs nu!

Läs mer

Kan offentliga verksamheter göra reklam?

Av Cecilia Torelm Tornberg

Även icke kommersiella organisationer kan anses göra reklam enligt ett nyligen avgjort rättsfall i Högsta Domstolen. Men var går gränserna? När tar de kommersiella reglerna vid? Läs dagens krönika av advokat Cecilia Torelm Tornberg för svar!

Läs mer

9 steg: Så här gör du en företagspodd

Av Åsa Melin Mandre

Podcasten växer så det knakar och kanalen är nu större än både twitter och LinkedIn. Enligt undersökningen Orvesto Konsument anger hela 2,2 miljoner svenskar mellan 16-80 år att de någon gång lyssnar på poddradio och enligt podcast-plattformen Acast förväntas reklam i podcasts omsätta så mycket som en miljard dollar under 2017.

Fördelarna med podcasten är flera. Den är lätt att ta till sig, är tillgänglig på mottagarens villkor och varje avsnitt har en lång livslängd. Men vad behöver du som vill börja podda tänka på? Vi bad Åsa Melin Mandre, kommunikationskonsult på Greenhill Relations och en rutinerad podcast-programledare, att ge sina bästa tips på hur du kommer igång med din företagspodd!

Läs mer

Tre inspirationsknep för innehåll

Av Johanna Stenmark

Vad gör du när inspirationen tryter? När kreativiteten är som bortblåst samtidigt som du bara måste få till den där texten – alltmedan deadline närmar sig med stormande steg. Känner du igen dig? Läs Johanna Stenmarks krönika om knep att ta till för att sätta fart på din inspiration!

Läs mer

Stick ut i sökresultatet med rich snippets

Av Alexandra Jung

Stick ut i Google-sökningar och öka trafiken till din webbsida med hjälp av rich snippets. Vad det är, hur du gör och inte minst varför detta är viktigt för din synlighet får du svar på i dagens gästkrönika skriven av Alexandra Jung på Iprospect.

Läs mer
9c9655f75baf522f8f710f9f54f62b58ooo
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest