Kntnt Magasin

Kntnt Magasin är vår blogg. Här hittar du artiklar om content marketing och näraliggande områden.

Gör affär 3 gånger av 4 med content marketing

Av Thomas Barregren

Många gör inbound marketing fel. Det ger mest kalla och irriterade leads. Du kan få betydligt bättre resultat med insiktsdriven marknadsföring och försäljning. I den här artikeln förklarar Thomas Barregren vad det är och hur det fungerar.

Läs mer

Väg dina ord på våg Bättre webbtexter, del 4

Av Martin Modigh Karlsson

Dåliga texter får dina kunder att fly. Gör därför dina ordval med omsorg, stava rätt och se upp för fallgropar i det främmande språket. Tips på vägen och ett par goda exempel på klavertramp får du i dagens artikel skriven Martin Modigh Karlsson. Läs nu!

Läs mer

Beteendestyrd marknadsföring på rätt sätt

Av Erik Ullberg

Den pågående skandalen där dataanalysföretaget Cambridge Analytica samlat in data om miljontals Facebook-användare sätter ljuset på beteendestyrd marknadsföring. Å ena sidan handlar det om hur vi marknadsförare riktar vår kommunikation utifrån mottagarens behov, å andra sidan om den personliga integriteten. Missbruk skall givetvis beivras, och det är precis denna sortens händelse som GDPR är till för att skydda oss mot.

Därför är det högaktuellt att titta på vad som gäller med den nya lagstiftningen. I dagens krönika skriver advokat Erik Ullberg från Wistrand Advokatbyrå om just detta.

Läs mer

Gör inte fel; gör rätt! Bättre webb­texter, del 3

Av Martin Modigh Karlsson

Handen på hjärtat; har du koll på vad som gäller? Heter det de eller dem? När behövs apostrof före genitiv-s och hur får du din webbläsare att undvika fula avstavningar? Det och mycket annat reder Martin Modigh Karlsson ut när han idag, vänligt men bestämt, svingar sin pekpinne! Läs och begrunda – det är dags för den tredje delen i vår serie om hur du skriver bättre webbtexter!

Läs mer

Oraklet från Mountain View En krönika av Thomas Barregren

Av Thomas Barregren

Det är januari 2013. Utanför mitt fönstret är allt grått och vått – som det brukar vara i Göteborg. Jag sitter framför min dator för att fråga oraklet i Mountain View om något jag har grubblat på. ⁂ Det är nästan på dagen nio år efter att jag grundade webbyrån som jag precis har lämnat.…

Läs mer

Varumärkets roll i samhällsdebatten

Av Johanna Stenmark

Ditt företag har mycket att vinna på att delta i samhällsdebatten. Skälen är flera. Inte minst kan ditt deltagande bygga såväl kundens förtroende som medarbetarens engagemang och ert varumärke. Möjligheterna är många och diskuteras i dagens artikel skriven av Johanna Stenmark, PR-konsult på Punkt PR. 

Läs mer

Influencer marketing efter Kissie-domen

Av Erik Ullberg

Bristande reklammärkning dundrar patent- och marknadsdomstolen och fäller bloggprofilen och influencern Kissie. Domen är den första i sitt slag och förväntas bli vägledande. Vad ska du tänka på? Det berättar dagens gästkrönikörer – advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Gunilla Karlsson på Wistrand. De berättar också vad som föranledde domen och vad lagen säger om reklamidentifiering i sociala medier.

Läs mer

Content marketing – del av den totala produkten

Av Thomas Barregren

”Den totala produkten” är en modell som hjälper dig att förstå hur marknaden uppfattar ditt erbjudande. Den hjälper dig att förstå att din produkt är mycket mer än den fysiska varan eller faktiska tjänsten, och förstå hur du kan differentiera produkten med bland annat content marketing. Läs mer i denna artikel.

Läs mer

Tänk som en redaktör Bättre webbtexter, del 2

Av Martin Modigh Karlsson

Det är få förunnat att kunna färdigställa en bra och felfri text i ett svep. Vanligare är att stor möda behöver läggas på redigeringsarbetet. I dagens artikel får du tips och råd om hur du redigerar din webbtext. Detta är del två i Martin Modigh Karlssons skrivskola om hur du skriver bättre texter för webben.

Läs mer

Så förklarar du nyttan med content marketing och sociala medier

Av Thomas Barregren

Handen på hjärtat, kan du visa att content marketing och sociala medier bidrar till försäljningen? Hemligheten ligger i att mäta rätt saker. Inte i siffror utan i hur du kommunicerar. Denna artikel förklarar nyttan med content marketing och sociala medier och vad du ska mäta.  

Läs mer

Så undviker du fallgroparna vid content marketing

Av Thomas Barregren

Alla har snappat upp att ”content” är det nya svarta. Nästan alla förstår också poängen med att skapa innehåll som mottagaren efterfrågar. Och några nybyggare har givit sig av västerut, till content marketing-land, och fler är i startgroparna. Du finns säkert bland dessa nybyggare. Men livet som nybyggare är svårt och farligt. Och det finns många hinder att övervinna. I dagens artikel berättar Thomas Barregren om de tre vanligaste hindren, och vad du kan göra för att undvika dem. Läs på!

Läs mer

Detta gäller för användargenererat material i din marknadsföring

Av Erik Ullberg

Kundrecensioner i marknadsföringen har på senare tid ökat kraftigt. Men att använda betyg från kunder på sin webbplats ställer också krav. Vilka typer av recensioner får du egentligen publicera? Och vad gäller för material som genererats av utomstående och används i företagets marknadsföring? Det och annat besvarar Erik Ullberg, advokat på advokatbyrån Wistrand, i dagens artikel. Läs den nu!

Läs mer

Bättre webbtexter, del 1

Av Martin Modigh Karlsson

De flesta av oss skummar otåligt igenom en text på jakt efter information. Och om den inte presenteras tydligt och fångar vårt intresse söker vi oss snabbt vidare. Att de texter du skriver fungerar för webben är därför av största vikt. I en serie artiklar bjuder vår krönikör Martin Modigh Karlsson på handfasta tips och goda råd till dig som vill skriva bättre texter för webben. Den första delen kommer här. Trevlig läsning!

Läs mer

Så långa texter gillar Google

Av Michael Wahlgren

Långa texter är bra för din SEO. Men det finns många andra parametrar som också spelar in om du ska lyckas på Google. Med huvudet på skaft, research och kreativitet kan du skriva texter som gynnar din verksamhet. Michael Wahlgren, grundare av byrån Pineberry, berättar här hur.

Läs mer

Reklamen som försov sig.

Av Lars Falk

I årets sista nyhetsbrev bjuder vår gode vän Lars Falk på en julkaramell speciellt för dig som är intresserad av svensk reklamhistoria. Historien tar avstamp i internets intåg för 25 år sedan och hur detta förväntas påverka reklambranschen. Nu skall information och kunskap blixtsnabbt kunna överföras mellan vem som helst, när som helst och var som helst på jordklotet, och nya tider stundar för reklamen! Paralleller dras till 60-talets kreativa revolution. Men den nya eran kommer av sig, berättelserna förblir desamma och allt fortsätter som vanligt. Varsågod, en bit reklamhistoria när den är som bäst. Signerad Lars Falk.

Läs mer

Accelerationsterorin för varumärkesbyggare

Av Jerry Silfwer

Bygg din egen varumärkespublik! Uppmaningen kommer från Jerry Silfwer som är expert på digital kommunikation. Men tro inte att det är enkelt. Tvärtom. Det är både tålamodsprövande och slitsamt samtidigt som tillväxten till en början är långsam. Ändå skall du inte ge dig. För satsar du på att bygga en lojal publik är det du som tar hem segern på upploppet. Läs Jerry Silfwers artikel nu!

Läs mer
e51ca2fec4149973964d24711a110564fffffffffffff
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest