Kntnt Magasin

Kntnt Magasin är vår blogg. Här hittar du artiklar om content marketing och näraliggande områden.

Elva tips som får din intervju att lyfta

Av Lars Wirtén

Att få till en bra intervju handlar om väldigt mycket mer än att bara ställa frågor och anteckna. Låt Lars Wirtén guida dig längs vägen – steg för steg till ett garanterat lyckat resultat! 

Läs mer

Kommunicera effektivare i samband med mässor

Av Martin Modigh Karlsson

Mässorna är storslagna, moderna hubbar för kommunikation både digitalt och IRL. Biljetter scannas och rivs, stora bildskärmar pumpar ut sitt budskap. Samtal förs mellan potentiella affärskontakter. Men tar du tillvara på alla kommunikationsmöjligheter? Martin Karlsson Modigh guidar dig genom förberedelserna, vad du bör tänka på under mässan och vad du kan göra efteråt.

Läs mer

Nytt EU-direktiv ställer tuffare krav på marknadsföring online

Av Erik Ullberg

EU satsar stora resurser på att förbättra de juridiska spelreglerna i EUs digitala miljö. Inte minst vad gäller den konsumentskyddande lagstiftningen. Större krav på e-marknadsplatser och en utökad ångerrätt är bara några exempel på detta och sanktionerna vid överträdelse kan svida ordentligt. Som marknadsförare måste du veta vad som gäller. Läs dagens artikel författad av Erik Ullberg och Gunilla Karlsson på Wistrand Advokatbyrå.

Läs mer

En publicist söker sin prenumerant

Av Lars Wirtén

Har ditt företag en blogg? Finns ni på Facebook? Har ni ett nyhetsflöde på hemsidan? Grattis, då är ni i själva verket även publicister. Och då kan det vara bra att ha koll på vad det innebär. Läs mer om detta i dagens artikel  signerad Lars Wirtén.

Läs mer

Äntligen händer något i mejlen AMP för e-post: Därför ska du bry dig

Av Martin Modigh Karlsson

Nu kan du skicka och ta emot mejl med AMP (Advanced Mobile Page). Det innebär helt nya möjligheter för interaktivitet i mejl. Kntnts ständiga krönikör Martin Modigh Karlsson berättar mer.

Läs mer

Blockkedjeteknologi i marknadsföring – möjligheter och fallgropar

Av Erik Ullberg

Att använda blockkedjeteknologi (blockchain) i marknadsföring, kan det vara något? Teknologin är sedan länge väl beprövad i finanssektorn men också inom andra områden, däribland marknadsföring, sägs ett genombrott vara nära. Med stora effekter att vänta. Fördelarna med tekniken är tydliga men det finns samtidigt juridiska utmaningar att se upp med. Vad detta innebär för din marknadsföring kan du läsa i denna artikel skriven av advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Richard Fürst på Wistrand advokatbyrå.

Läs mer

Nio steg till en redaktionell plattform

Av Lars Wirtén

Oavsett vilken form du väljer för ditt content, till exempel tryck, webbmagasin eller blogg, måste du ha något att stå på och luta dig mot i det redaktionella arbetet. Vi kallar detta för redaktionell plattform. I denna artikel går Lars Wirtén igenom hur du steg för steg tar fram en sådan plattform. Läs och lär! 

Läs mer

Så ska du inte arbeta med SEO 2019

Av Alexandra Jung

Reta inte Google. SEO är ett komplext område och fallgroparna är många. Priset din webbplats får betala i form av minskad -eller ingen – synlighet kan bli högt. I denna artikel går SEO-konsult Alexandra Jung igenom saker du gör klokt i att undvika i strävan efter en framgångsrik sökstrategi. 

Läs mer

Varför ska du gästblogga?

Av Martin Modigh Karlsson

Skriva är mödosamt. Och att då skriva för annans webbplats – är det verkligen en bra idé? Martin Modigh Karlsson är skribent och en återkommande gästbloggare. I dagens artkel delar han med sig av sina erfarenheter inom ämnet! 

Läs mer

Nytt direktiv om digital upphovsrätt

Av Erik Ullberg

Slutet på internet eller ett nödvändigt ont? Vi syftar på den nya länkskatten och uppladdningsfiltret som nyligen röstades igenom av EU-parlamentet – efter att under en lång tid varit en av de mest kritiserade punkterna i förslaget till nytt direktiv för digital upphovsrätt. Vad går länkskatten och uppladdningsfiltret egentligen ut på och vad kommer det innebära för dig som marknadsförare? Detta diskuterar advokat Erik Ullberg och Gunilla Karlsson på Wistrand Advokatbyrå i denna artikel!

Läs mer

Så sätter du upp en redaktion

Av Lars Wirtén

Att arbeta med content marketing kräver ett redaktionellt sätt att tänka och arbeta. För att lyckas med det måste du bilda en redaktion. I denna artikel berättar Lars Wirtén hur du gör. Läs den nu!

Läs mer

Den svåra konsten att göra en pudel

Av Martin Modigh Karlsson

Tekniken ”att göra en pudel” har ända sedan den introducerades av statsrådet Jan O Karlsson använts flitigt av de som ofrivilligt hamnat i rampljuset. Men det är inte lätt att göra en äkta pudel. I denna krönika, signerad Martin Modigh Karlsson, får du tips på hur du hjälper någon att pudla trovärdigt – om hen ska pudla alls.

Läs mer

Användning av bild på anställda i marknadsföring

Av Erik Ullberg

Använder du bilder på anställda i din marknadsföring? Aj! Då kan du ha problem, berättar advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Richard Fürst på Wistrand Advokatbyrå i denna artikel. Läs de båda experternas rekommendationer! 

Läs mer

Åtta handfasta tips på hur ditt innehåll blir content

Av Lars Wirtén

Content är kärnan i alla former av content marketing. Vilket är rätt naturligt med tanke på begreppets namn. Men vad menar vi egentligen med content och vad kännetecknar bra content som fungerar? Lars Wirtén går igenom åtta grundprinciper som gör ditt innehåll till content. Läs artikeln nu!

Läs mer

AI, SEO, personalisering och martech 2019 En spaning om tekniktrender som marknadsförare ska tänka på under 2019

Av Thomas Barregren

2019 är det omöjligt att effektivt arbeta med kommunikation utan att ta hänsyn till trender och förändringar inom teknik. Thomas Barregren har läst 50+ artiklar med trender och förutsägelser för 2019 och valt ut sju spaningar om vart AI, SEO, personalisering och martech som han ger sin syn på.

Läs mer

Utforma webbplatsens innehåll så Google förstår

Av Nils Fridlund

Det bästa innehållet är det som syns. Se därför till att vara kompis med Google och att följa givna riktlinjer. I dagens artikel tipsar vår gästkrönikör Nils Fridlund om hur du med enkla knep får ordning på innehållet på din webbplats. Läs nu! 

Läs mer
Praesent fringilla leo. ut suscipit velit, mattis vel, at nec sit adipiscing
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest