Kntnt Magasin

Kntnt Magasin är vår blogg. Här hittar du artiklar om content marketing och näraliggande områden.

Så långa texter gillar Google

Av Michael Wahlgren

Långa texter är bra för din SEO. Men det finns många andra parametrar som också spelar in om du ska lyckas på Google. Med huvudet på skaft, research och kreativitet kan du skriva texter som gynnar din verksamhet. Michael Wahlgren, grundare av byrån Pineberry, berättar här hur.

Läs mer

Reklamen som försov sig.

Av Lars Falk

I årets sista nyhetsbrev bjuder vår gode vän Lars Falk på en julkaramell speciellt för dig som är intresserad av svensk reklamhistoria. Historien tar avstamp i internets intåg för 25 år sedan och hur detta förväntas påverka reklambranschen. Nu skall information och kunskap blixtsnabbt kunna överföras mellan vem som helst, när som helst och var som helst på jordklotet, och nya tider stundar för reklamen! Paralleller dras till 60-talets kreativa revolution. Men den nya eran kommer av sig, berättelserna förblir desamma och allt fortsätter som vanligt. Varsågod, en bit reklamhistoria när den är som bäst. Signerad Lars Falk.

Läs mer

Accelerationsterorin för varumärkesbyggare

Av Jerry Silfwer

Bygg din egen varumärkespublik! Uppmaningen kommer från Jerry Silfwer som är expert på digital kommunikation. Men tro inte att det är enkelt. Tvärtom. Det är både tålamodsprövande och slitsamt samtidigt som tillväxten till en början är långsam. Ändå skall du inte ge dig. För satsar du på att bygga en lojal publik är det du som tar hem segern på upploppet. Läs Jerry Silfwers artikel nu!

Läs mer

Employer branding och content marketing

Av Martin Modigh Karlsson

I rådande högkonjunktur måste ett arbetsgivarvarumärke imponera på besökaren. Annars är risken stor att just den du vill rekrytera googlar vidare. I mångt och mycket handlar det om att genom kommunikation bygga ett förtroende – ett arbete där du har stor nytta av att tänka content marketing. I dagens artikel ger Martin Modigh Karlsson konkreta tips på hur du går tillväga. Läs nu! 

Läs mer

Slutspurt på innehållsåret – dos and don’ts

Av Johanna Stenmark

Denna tid på året blir vi överösta av köpuppmaningar: ”Missa inte! Bara några timmar kvar!”, och så vidare. Som företag är det lätt att ryckas med av denna stormvind. Men om du inte håller huvudet kallt, fokuserar och är relevant i din kommunikation kan du lika gärna slänga pengarna i sjön! Läs dagens artikel författat av Johanna Stenmark.

Läs mer

Content shock förklarad

Av Thomas Barregren

För snart fyra år sedan slog blixten ned i den idylliska content marketing-världen. Mark W. Schaefer skrev på sin webbplats att ”content marketing is not a sustainable strategy”. Hela content marketing-världen exploderade. Hundratals drog lans. När dammet hade lagt sig fanns två huvudfåror. De som höll med Schaefer – mestadels metodens belackare. Och de som menade att han hade helt fel – huvudsakligen metodens förkämpar. Däremellan fanns en stor grupp ”vanliga” marknadsförare och kommunikatörer som inte visste vem de skulle tro på. Så vad är sant? Är content marketing en hållbar strategi eller inte?

Läs mer

Så optimerar du dina videos för YouTube och söket

Av Alexandra Jung

Världens näst största sökmotor och Sveriges tredje mest besökta webbplats. Vi pratar förstås YouTube – kanalen som ökar stort och snart kan ses som en hygienfaktor i den digitala marknadsföringsmixen. Men hur hittar tittare och sökmotorer till just era YouTube-videos? Har du frågor på det ska du läsa dagens krönika författad av Alexandra Jung på Iprospect!

Läs mer

GDPR: Bara början!

Av Cecilia Torelm Tornberg

EU:s nya dataskyddsförordning – General Data Protection Regulation (GDPR) – är bara ett litet steg mot en ”digital single market”. Det kommer mer, berättar advokat Cecilia Torelm Tornberg. Det är hög tid att du sätter dig in i vad det innebär för ditt företags marknadsföring och kommunikation. Börja med GDPR som träder i kraft den 25 maj 2018. Men allra först: Läs Cecilia Torelm Tornberg krönika!

Läs mer

Millennials – bugg eller godis?

Av Martin Modigh Karlsson

Millennials är ett huvudbry för många. Hur ska man sälja till dem? Hur ska man jobba med dem? Leda dem? De är narcissistiska, lata och bortskämda och vill dessutom rädda världen i allt de gör! Men är de verkligen så väsensskilda från oss andra? Vår krönikör Martin Modigh Karlsson är tillbaka och reder ut en hel generation. Läs nu!

Läs mer

3 av 4 köper av B2B-företag som ger dem insikt Lär dig om insiktsdriven marknadsföring och försäljning – insight marketing

Av Thomas Barregren

Insiktsdriven marknadsföring och försäljning – insight marketing – är en inbound-metod för B2B-företag som inte nöjer sig med att skapa leads utan också vill driva efterfrågan. Metoden använder innehåll för att attrahera presumtiva kunder och respektfullt skapa insikt om att det finns övertygande skäl att lösa ett problem eller fånga en möjlighet med varor och tjänster som företaget kan tillhandahålla. Analysföretaget Forrester har visat att det kan leda till affär i tre av fyra fall.

Läs mer

GDPR kan stärka både relationer och varumärken

Av Johanna Stenmark

Med bara 6 månader kvar tills EU:s nya regelverk för dataskydd (General Data Protection Regulation, eller GDPR) träder i kraft är ämnet hetare än någonsin. Hårdare reglering kräver förändrade arbetssätt vid hantering av data och personuppgifter. Men för ett varumärke finns också mycket att vinna. Läs dagens artikel av Johanna Stenmark, PR-konsult på Punkt PR.

Läs mer

Handlar allt om video?

Av Martin Modigh Karlsson

Vi välkomnar vår nya gästkrönikör! Martin Modigh Karlsson, vd på kommunikationsbyrån Bridget i Göteborg. En gång i månaden får vi ta del av hans tankar och klokskaper i Kntnt Magasin. I sin första krönika sätter han videon som innehållsform under lupp. Upphaussad eller värd all uppmärksamhet? Läs och se om du håller med!

Läs mer

Berätta mer – därför ska du prioritera varumärkesberättelsen

Av Johanna Stenmark

Låt ditt varumärkes berättelse stärka relationen till din publik. Vår krönikör Johanna Stenmark delar med sig av sina tankar om berättelsens betydelse för varumärket och ger enkla tips på hur du kommer igång med den. Läs dagens artikel nu! 

Läs mer

Därför är det bråttom att byta till https!

Av Alexandra Jung

Med bara dagar kvar är det hög tid att lämna http för https. Google har varnat länge för kommande förändring. Varför detta är en högaktuell fråga för alla webbplatser reder vår krönikör Alexandra Jung från iProspect ut i denna artikel. Läs nu!

Läs mer

Vad är content marketing?

Av Thomas Barregren

Denna artikel är för dig som frågar dig vad content marketing är för något. För dig som inte nöjer dig med de vanliga enkla svaren utan verkligen vill förstå. Vi börjar med ordets ursprung, djupdyker i definition, och syr till sist ihop alla delar till ett komplett och fullständigt svar.

Läs mer

Nya krav för att tagga reklam

Av Cecilia Torelm Tornberg

När måste ett kommersiellt samarbete i sociala medier reklammarkeras och hur ska en sådan reklammarkering se ut? Det ger vår krönikör advokat Cecilia Torelm Tornberg svar på i dagens artikel. Läs den nu!

Läs mer
da49e13448c4fbb1861a9553320e9473_________________________
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest