Kntnt Magasin

Kntnt Magasin är vår blogg. Här hittar du artiklar om content marketing och näraliggande områden.

Ännu mer spännande innehåll hittar du under Kntnt Frukost, Kntnt Radio, Kntnt Åsikt och Kntnt Peptalk.

Schemalagda inlägg i sommar – det här ska du tänka på!

Av Johanna Stenmark

Schemalägg sommarens innehåll så håller du relationen med dina följare levande medan du njuter av din ledighet. Men se upp så att det inte går galet! Läs dagens krönika av Johanna Stenmark!

Läs mer

Det här behöver du veta om interna länkar

Av Alexandra Jung

Interna länkar är viktigare än du tror! De hjälper dig att behålla dina besökare samtidigt som de underlättar för sökmotorerna att hitta ditt innehåll. Mer om varför du ska internlänka, hur du kommer igång och tips på vägen får du i dagens bloggpost signerad Alexandra Jung.

Läs mer

Vem är det du pratar med?

Av Johanna Stenmark

För att lyckas med din marknadsföring behöver du ha koll på din målgrupp – har du det? Det är alltför lätt att gå bort sig och fastna i demografiska faktorer och behandla alla individer som ett kluster men se, det funkar inte. Istället måste du prata med din målgrupp och lyssna på vad den har att säga. Detta är ämnet för dagens artikel skriven av vår återkommande krönikör Johanna Stenmark. Läs nu!

Läs mer

Kan offentliga verksamheter göra reklam?

Av Cecilia Torelm Tornberg

Även icke kommersiella organisationer kan anses göra reklam enligt ett nyligen avgjort rättsfall i Högsta Domstolen. Men var går gränserna? När tar de kommersiella reglerna vid? Läs dagens krönika av advokat Cecilia Torelm Tornberg för svar!

Läs mer

9 steg: Så här gör du en företagspodd

Av Åsa Melin Mandre

Podcasten växer så det knakar och kanalen är nu större än både twitter och LinkedIn. Enligt undersökningen Orvesto Konsument anger hela 2,2 miljoner svenskar mellan 16-80 år att de någon gång lyssnar på poddradio och enligt podcast-plattformen Acast förväntas reklam i podcasts omsätta så mycket som en miljard dollar under 2017.

Fördelarna med podcasten är flera. Den är lätt att ta till sig, är tillgänglig på mottagarens villkor och varje avsnitt har en lång livslängd. Men vad behöver du som vill börja podda tänka på? Vi bad Åsa Melin Mandre, kommunikationskonsult på Greenhill Relations och en rutinerad podcast-programledare, att ge sina bästa tips på hur du kommer igång med din företagspodd!

Läs mer

Tre inspirationsknep för innehåll

Av Johanna Stenmark

Vad gör du när inspirationen tryter? När kreativiteten är som bortblåst samtidigt som du bara måste få till den där texten – alltmedan deadline närmar sig med stormande steg. Känner du igen dig? Läs Johanna Stenmarks krönika om knep att ta till för att sätta fart på din inspiration!

Läs mer

Stick ut i sökresultatet med rich snippets

Av Alexandra Jung

Stick ut i Google-sökningar och öka trafiken till din webbsida med hjälp av rich snippets. Vad det är, hur du gör och inte minst varför detta är viktigt för din synlighet får du svar på i dagens gästkrönika skriven av Alexandra Jung på Iprospect.

Läs mer

Lyft din SEO med PR

Av Michael Wahlgren

Google älskar bra innehåll och länkar. Att tänka sökoptimering i ditt PR-arbete kan därför göra underverk för din synlighet på Google. Tips på hur du skall gå tillväga får du i dagens välskrivna artikel av Michael Wahlgren – expert på sökmotoroptimering, författare och grundare av byrån Pineberry.

Läs mer

Glöm inte bort avtalet

Av Cecilia Torelm Tornberg

En muntlig överenskommelse är bindande men svår att bevisa när ord står mot ord. Läs advokat Cecilia Torelm Tornbergs artikel om avtalets betydelse för ett lyckosamt samarbete. Och få tips på vad det bör innehålla!

Läs mer

Content briefen – ett underskattat hantverk

Av Johanna Stenmark

En bra content brief är avgörande för slutresultatet. Ändå slarvas det alltför ofta. Vår gästkrönikör Johanna Stenmark tar upp tre frågor du behöver svar på i din brief för att ditt innehåll ska ge effekt!

Läs mer

Content blir viktigare än länkar enligt SEO-veteran

Av Philip Blomsterberg

Vi är på väg mot ett internet där välgjort content blir viktigare än specifika sökord och länkar för att synas i sökresultatet. Det skriver SEO-veteranen Philip Blomsterberg. Läs artikeln!

Läs mer

Ser ditt innehåll bra ut i sociala medier? Beskriv ditt innehåll med rätt metataggar och få en snyggare exponering

Av Fabian Sörqvist

När du postar en länk till en sida på sociala medier som Facebook, Twitter eller LinkedIn så visas en förhandsvisning av innehållet. Eftersom det här är det första som besökaren ser av ditt innehåll, är det viktigt att beskrivningen lockar till läsning! I detta inlägg får du lära dig grunderna i hur metataggar fungerar och hur de leder till en snyggare exponering av ditt innehåll.

Läs mer

Pontus och Thomas blandar äpplen och päron Lars Wirtén replikerar på Kntnt Radio avsnitt 87

Av Lars Wirtén

I senaste avsnittet av Kntnt Radio diskuterar Pontus Staunstrup och Thomas Barregren vikten av att producera innehåll regelbundet. Samtalet tar avstamp i en artikel, skriven av content marketing-profilen Lars Wirtén. I denna ifrågasätter författaren regelbundenheten vilket fick Pontus och Thomas att gå i taket. Nu ger Lars Wirtén de båda herrarna svar på tal. Läs hans replik!

Läs mer

Kom närmare med storytelling

Av Johanna Stenmark

Skapa emotionella band till din målgrupp och nå affärsmålet. Det är bara ett av skälen till att du ska använda storytelling i din kommunikation. Hur det fungerar och goda exempel på varumärken som lyckats får du ta del av i denna krönika av vår gästskribent Johanna Stenmark.

Läs mer

Hitta målgrupper för content marketing Strategiskolan, lektion 3

Av Thomas Barregren

Tredje lektionen i Kntnts strategiskola lär dig att identifiera målgrupper som ska påverka med content marketing för uppnå affärsnytta.

Läs mer

Webbplatskartor för bättre synlighet i söket

Av Alexandra Jung

Vill du synas i söket? Då ska du bli kompis med Google och andra sökmotorer. Det finns flera sätt men en väldigt enkel sak du kan göra är ett skaffa dig en XML-sitemap. Hur det går till och varför alla bör ha en får du svar på i dagens artikel skriven av vår krönikör Alexandra Ljung på Iprospect.

Läs mer

Pin It on Pinterest

2552256f92fcac0cd9175ded85485ee8(((((((((((
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!