Kntnt Magasin

Kntnt Magasin är vår blogg. Här hittar du artiklar om content marketing och näraliggande områden.

Nio steg till en redaktionell plattform

Av Lars Wirtén

Oavsett vilken form du väljer för ditt content, till exempel tryck, webbmagasin eller blogg, måste du ha något att stå på och luta dig mot i det redaktionella arbetet. Vi kallar detta för redaktionell plattform. I denna artikel går Lars Wirtén igenom hur du steg för steg tar fram en sådan plattform. Läs och lär! 

Läs mer

Så ska du inte arbeta med SEO 2019

Av Alexandra Jung

Reta inte Google. SEO är ett komplext område och fallgroparna är många. Priset din webbplats får betala i form av minskad -eller ingen – synlighet kan bli högt. I denna artikel går SEO-konsult Alexandra Jung igenom saker du gör klokt i att undvika i strävan efter en framgångsrik sökstrategi. 

Läs mer

Varför ska du gästblogga?

Av Martin Modigh Karlsson

Skriva är mödosamt. Och att då skriva för annans webbplats – är det verkligen en bra idé? Martin Modigh Karlsson är skribent och en återkommande gästbloggare. I dagens artkel delar han med sig av sina erfarenheter inom ämnet! 

Läs mer

Nytt direktiv om digital upphovsrätt

Av Erik Ullberg

Slutet på internet eller ett nödvändigt ont? Vi syftar på den nya länkskatten och uppladdningsfiltret som nyligen röstades igenom av EU-parlamentet – efter att under en lång tid varit en av de mest kritiserade punkterna i förslaget till nytt direktiv för digital upphovsrätt. Vad går länkskatten och uppladdningsfiltret egentligen ut på och vad kommer det innebära för dig som marknadsförare? Detta diskuterar advokat Erik Ullberg och Gunilla Karlsson på Wistrand Advokatbyrå i denna artikel!

Läs mer

Så sätter du upp en redaktion

Av Lars Wirtén

Att arbeta med content marketing kräver ett redaktionellt sätt att tänka och arbeta. För att lyckas med det måste du bilda en redaktion. I denna artikel berättar Lars Wirtén hur du gör. Läs den nu!

Läs mer

Den svåra konsten att göra en pudel

Av Martin Modigh Karlsson

Tekniken ”att göra en pudel” har ända sedan den introducerades av statsrådet Jan O Karlsson använts flitigt av de som ofrivilligt hamnat i rampljuset. Men det är inte lätt att göra en äkta pudel. I denna krönika, signerad Martin Modigh Karlsson, får du tips på hur du hjälper någon att pudla trovärdigt – om hen ska pudla alls.

Läs mer

Användning av bild på anställda i marknadsföring

Av Erik Ullberg

Använder du bilder på anställda i din marknadsföring? Aj! Då kan du ha problem, berättar advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Richard Fürst på Wistrand Advokatbyrå i denna artikel. Läs de båda experternas rekommendationer! 

Läs mer

Åtta handfasta tips på hur ditt innehåll blir content

Av Lars Wirtén

Content är kärnan i alla former av content marketing. Vilket är rätt naturligt med tanke på begreppets namn. Men vad menar vi egentligen med content och vad kännetecknar bra content som fungerar? Lars Wirtén går igenom åtta grundprinciper som gör ditt innehåll till content. Läs artikeln nu!

Läs mer

AI, SEO, personalisering och martech 2019 En spaning om tekniktrender som marknadsförare ska tänka på under 2019

Av Thomas Barregren

2019 är det omöjligt att effektivt arbeta med kommunikation utan att ta hänsyn till trender och förändringar inom teknik. Thomas Barregren har läst 50+ artiklar med trender och förutsägelser för 2019 och valt ut sju spaningar om vart AI, SEO, personalisering och martech som han ger sin syn på.

Läs mer

Utforma webbplatsens innehåll så Google förstår

Av Nils Fridlund

Det bästa innehållet är det som syns. Se därför till att vara kompis med Google och att följa givna riktlinjer. I dagens artikel tipsar vår gästkrönikör Nils Fridlund om hur du med enkla knep får ordning på innehållet på din webbplats. Läs nu! 

Läs mer

Elektronisk signering av avtal: Tänk på detta innan du väljer leverantör

Av Henrik Saalman

Snabbare avslut är en drivkraft när efterfrågan på tjänster där kunden signerar dokument digitalt ökar. En förenklad administration är en annan. Men att välja rätt i djungeln av leverantörer är inte lätt. Så vad ska du tänka på? Det vet advokat Henrik Saalman på Wistrand Advokatbyrå. Läs hans rekommendationer i dagens artikel!

Läs mer

Verklighet och fiktion flyter samman – var står ditt varumärke?

Av Johanna Stenmark

Undersökningsföretaget Gartner förutspår att 85% av interaktionerna med kunder kommer att ske utan en människa inblandad redan år 2020. Och fördelarna med att låta robotarna sköta kommunikationen är flera. Kostnadseffektivitet, leveranssäkerhet och ökad tillgänglighet för att nämna några. Men till vilket pris? Vad händer med mottagarens förtroende för varumärket när det mänskliga och ”äkta” ersätts av samtal från smarta maskiner? Och vad kan du göra åt det? Det är grunden för Johanna Stenmarks filosofiska resonemang i dagens artikel. Ta del av hennes spännande läsning nu!

Läs mer

Misstag gör varumärket mänskligt Pratfall-effekten gör att du kan bli älskad för dina brister

Av Martin Modigh Karlsson

Ge inte sken av att vara det perfekta varumärket. Det skapar bara distans till dina kunder som inte känner igen sig. Faktum är att ett eller annat snedsteg faktiskt kan vara attraktivt och skapa medmänsklighet. Läs Martin Modigh Karlssons artikel om pratfall-effekten som gör att du blir älskad för dina brister. Och gör det nu!

Läs mer

Case: Så dubblerade han försäljning till nya kunder med content marketing Kntnt Radio 203 med Kristian Franzén

Av Pia Tegborg

Den Örebro-baserade it-konsultbyrån Kontract har gjort content marketing sedan av slutet av 2010. Då var de bara ett drygt tiotal medarbetare. Idag är de närmare 60. Tillväxt har skett organiskt och med god lönsamhet. Vad är framgångsreceptet? Content marketing, enligt Kristian Franzén som är grundare och vd för bolaget. Redan efter ett år med content marketing kom hälften av alla nya kunder från content marketing. Och så har det varit sedan dess. I avsnitt 203 av Kntnt Radio delar han med sig av sina erfarenheter – båda positiva och negativa. Det här avsnittet vill du inte missa!

Läs mer

SEO-checklista för den skrivande webbredaktören

Av Alexandra Jung

30% klickar på den översta länken i sökresultatet. Endast 1% bryr som om stackaren längst ner på sidan. Det ger dig en god anledning att sökoptimera ditt innehåll! Och det behöver inte vara krångligt. Med relativt enkla åtgärder kan du som publicerar och uppdaterar innehåll på webben komma en bra bit på vägen. I dagens artikel har Alexandra Jung samlat användbara tips i en ”SEO-checklista” för dig som arbetar som webbredaktör. Läs, lär och kom igång!

Läs mer

Vad gäller för användning av bilder på internet?

Av Erik Ullberg

Stränga krav på samtycke för användning av någon annans bild på internet gäller. Men det kan finnas undantag. Advokat Erik Ullberg och biträdande jurist Richard Fürst på Wistrand Advokatbyrå reder ut vad lagen säger. Läs deras artikel nu!

Läs mer
id ut porta. elementum pulvinar suscipit in dolor. ultricies facilisis ipsum Curabitur
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest