Kntnt radio 10: Paneldiskussion på Content Meetup

Hör Joe Pulizzi berätta hur Content Marketing Institute (CMI) jobbar med sökmotoroptimering (SEO). Eller om hans syn på skillnaden mellan PR och content marketing. Lyssna på Lena Hillstedts förklaring till hur Granngården har fått 900 000 medlemmar i sin kundklubb. Och mycket mer i detta specialavsnitt av Kntnt Radio.

Medverkande

Panelen bestod av

Medverkade gjorde också Pia Tegborg som moderator, och Patrik Olderius som provokatör och joker, samt publiken.

Innehållet minut för minut

Programmet är drygt 28 minuter långt. Frågorna som panelen diskuterade kan fritt sammanfattas i följande punkter:

  • 00:13 Hur mycket av marknadsbudgeten lägger Granngården på content marketing respektive annan marknadsföring? är också Lena Hillstedt berätta om synergier mellan content marketing och kampanjer.
  • 01:48 Hur har Granngården gjort för att rekrytera 900 000 medlemmar i sin kundklubb?
  • 04:00 Vad är Joe Pulizzis syn på sökmotoroptimering (SEO)?
  • 08:10 Vad gör man när branschen har en term och kunderna en annan?
  • 09:06 Vad anser Joe Pulizzi vara de främsta skillnaderna mellan PR och content marketing?
  • 11:00 Hur måste organisationen förändras för att stödja content marketing?
  • 13:43 Är RedBulls marknadsföring inte snarare event marketing än content marketing?
  • 18:32 Är det enklare eller svårare för små- och medelstora företag att börja med content marketing jämfört med stora företag?
  • 22:34 Varför har så få marknadschefer en strategi för content marketing trots att de säger sig göra det?
  • 24:06 Vad är Joe Pulizzis råd för ett företag som skall börja med content marketing?
  • 26:52 Vad är skillnaden mellan kunder och publik?

Lyssna (eller se filmen)

Du kan se panel diskussionen – eller lyssna på detta specialavsnitt av Kntnt Radio.

Enklast prenumererar du och lyssnar på Kntnt Radio i en app i din telefon eller surfplatta. Har du iOS (iPhone eller iPad) så kan du använda Apples egen Podcaster. Har du Android så kan du använda Pocket Caster. I båda fallen söker du bara efter Kntnt Radio och prenumererar på stationen.

Du hittar också Kntnt Radio på iTunes och Stitcher. Du kan också prenumerera på RSS-flödet.

Sist men inte minst kan du ladda ned programmet eller lyssna här:

Musik © Ivan Chew (CC BY 3.0)

Thomas Barregren

Författare: Thomas Barregren

Thomas är en av Sveriges främsta tänkare inom marknadskommunikation i allmänhet och content marketing i synnerhet. Han är en av grundarna till kommunikations- och mjukvarubyrån KNTNT som bland annat har utvecklat planerings, publicerings och rapporteringsverktyget Konzilo. Thomas har arbetat med strategi och content management sedan 2004. Under nio år var han vd för en digitalbyrå som var Sveriges mest snabbväxande bolag och numera ingår i Wunder Group. Thomas har anlitats som talare på IDG:s Webbdagarna, Sveriges Mediebyråers Stockholm Media Week, Content Marketing Norges Epic Content MarketingWednesday Relations Content Marketing Day, DI:s Gasellträff med flera konferenser. Han har förläst vid bland andra IHM och Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, hållit föredrag på uppdrag av bland andra Sveriges Kommunikationsbyråer (Komm!), Väst Svenska Handelskammaren och Business Region Göteborg. Han är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.

Läs mer av Thomas Barregren

ultricies leo. ante. tempus venenatis, vel,
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Missa inte nästa artikel!

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest