Paneldiskussion på Content Meetup

Hör Joe Pulizzi berätta hur Content Marketing Institute (CMI) jobbar med sökmotoroptimering (SEO). Eller om hans syn på skillnaden mellan PR och content marketing. Lyssna på Lena Hillstedts förklaring till hur Granngården har fått 900 000 medlemmar i sin kundklubb. Och mycket mer i detta specialavsnitt av Kntnt Radio.

Pia Tegborg
2 juli 2014

Hör Joe Puliz­zi berät­ta hur Con­tent Mar­ke­ting Insti­tu­te (CMI) job­bar med sök­mo­to­rop­ti­me­ring (SEO). Eller om hans syn på skill­na­den mel­lan PR och con­tent mar­ke­ting. Lyss­na på Lena Hill­sted­ts för­kla­ring till hur Grann­går­den har fått 900 000 med­lem­mar i sin kund­klubb. Och myc­ket mer i det­ta spe­ci­alav­snitt av Knt­nt Radio.

Medverkande

Det­ta spe­ci­alav­snitt är en inspel­ning av en panel­dis­kus­sion. Pane­len består av

Med­ver­ka­de gjor­de ock­så Pia Teg­borg som mode­ra­tor, och Patrik Olde­ri­us som pro­vo­ka­tör och joker, samt publiken.

Innehållet minut för minut

Pro­gram­met är drygt 28 minu­ter långt. Frå­gor­na som pane­len dis­ku­te­ra­de kan fritt sam­man­fat­tas i föl­jan­de punkter:

  • 00:13 Hur myc­ket av mark­nads­bud­ge­ten läg­ger Grann­går­den på con­tent mar­ke­ting respek­ti­ve annan mark­nads­fö­ring? är ock­så Lena Hill­stedt berät­ta om syner­gi­er mel­lan con­tent mar­ke­ting och kampanjer.
  • 01:48 Hur har Grann­går­den gjort för att rekry­te­ra 900 000 med­lem­mar i sin kundklubb?
  • 04:00 Vad är Joe Puliz­zis syn på sök­mo­to­rop­ti­me­ring (SEO)?
  • 08:10 Vad gör man när bran­schen har en term och kun­der­na en annan?
  • 09:06 Vad anser Joe Puliz­zi vara de främs­ta skill­na­der­na mel­lan PR och con­tent marketing?
  • 11:00 Hur mås­te orga­ni­sa­tio­nen för­änd­ras för att stöd­ja con­tent marketing?
  • 13:43 Är Red­Bulls mark­nads­fö­ring inte sna­ra­re event mar­ke­ting än con­tent marketing?
  • 18:32 Är det enkla­re eller svå­ra­re för små- och medel­sto­ra före­tag att bör­ja med con­tent mar­ke­ting jäm­fört med sto­ra företag?
  • 22:34 Var­för har så få mark­nads­che­fer en stra­te­gi för con­tent mar­ke­ting trots att de säger sig göra det?
  • 24:06 Vad är Joe Puliz­zis råd för ett före­tag som skall bör­ja med con­tent marketing?
  • 26:52 Vad är skill­na­den mel­lan kun­der och publik?

Musik © Ivan Chew (CC BY 3.0)

Dela artikeln om du gillade den!

Förslag på mer läsning

Miljö- och hållbarhetpåståenden i din marknadsföring

Med­vet­na kon­su­men­ter loc­kar till mil­jö- och håll­bar­hetspå­stå­en­den i före­ta­gens mark­nads­fö­ring. Men kra­ven på vad som får sägas inom det­ta områ­de är extra hår­da. Ta reda på vad som gäl­ler. Läs den­na arti­kel i Knt­nt Maga­sin skri­ven av advo­kat Erik Ull­berg och biträ­dan­de jurist Richard Fürst på Wistrand advokatbyrå.

Läs artikel »
Matrix

Content marketing v/​s redaktionell kommunikation – sex krav du skall ställa på din contentbyrå

Står du i begrepp att ta hjälp av en byrå i din con­tent mar­ke­ting? Då har du säkert upp­täckt att var och varan­nan byrå i kom­mu­ni­ka­tions­bran­schen nume­ra påstår sig vara exper­ter på ämnet. Begrep­pet används fli­tigt av många, vil­ket gör det svå­ra­re för dig som köpa­re att veta vem eller vil­ka du ska vän­da dig till. I den­na arti­kel hjäl­per Lars Wir­tén dig på traven!

Läs artikel »
Hänglås

Så skyddar du företagets hemligheter och viktiga kundrelationer

Den höga rör­lig­he­ten på arbets­mark­na­den leder till att många byter jobb. För att hind­ra att före­tags­hem­lig­he­ter och vik­ti­ga kund­re­la­tio­ner föl­jer med till kon­kur­ren­ten behö­ver arbets­gi­va­ren kän­na till juri­di­ken. Om det­ta hand­lar dagens arti­kel för­fat­tad av advo­kat Gus­tav Sand­berg och biträ­dan­de jurist Vik­to­ria Hyb­bi­net­te på Wistrand Advokatbyrå.

Läs artikel »
Virvlande Löv

Så får du kontroll på arbetsflödet i din content marketing – del 2

Spar på tid och kraf­ter – effek­ti­vi­se­ra arbets­flö­det i din con­tent mar­ke­ting! Lars Wir­tén och Jör­gen Ols­son – två erfar­na jour­na­lis­ter, redak­tö­rer och senio­ra skri­ben­ter, delar med sig av sina bäs­ta tips i två artik­lar i Knt­nt Maga­sin. Det­ta är en and­ra. Trev­lig läsning! 

Läs artikel »
Hitesh Choudhary T1paibmtjim Unsplash

Vad är artificiell intelligens?

Fun­de­rar du på vad AI är och hur du skall för­hål­la dig till den revo­lu­tion inom områ­det som vi med säker­het bara sett bör­jan på? Det­ta är något som vår krö­ni­kör Mar­tin Modigh Karls­son ägnar myc­ket tan­ke­mö­da. Läs hans intres­san­ta ana­lys i dagens artikel. 

Läs artikel »
Höstväg

Så får du koll på arbetsflödet i din content marketing – del 1

Effek­ti­vi­se­ra arbets­flö­det i din con­tent mar­ke­ting. Det finns fle­ra anled­ning­ar. Inte minst spar du tid. Lars Wir­tén och Jör­gen Ols­son – två erfar­na jour­na­lis­ter, redak­tö­rer och senio­ra skri­ben­ter, delar med sig av sina bäs­ta tips i två artik­lar. Den förs­ta hit­tar du här!

Läs artikel »
Lägenhetsdörrar

Personuppgifter på vift – Vad är ditt ansvar?

Då och då hän­der det att ett före­tag för­lo­rar kon­trol­len över sina kun­ders per­son­upp­gif­ter. Det är natur­ligt­vis inte bra och får kon­se­kven­ser. I den­na arti­kel för­kla­rar advo­kat Erik Ull­berg och biträ­dan­de jurist Richard Fürst på Wistrands Advo­kat­by­rå vad en per­son­upp­gifts­in­ci­dent är och vad du mås­te göra när en sådan har inträf­fat. Läs och lär!

Läs artikel »
Röstsök

Så SEO-optimerar du webbplatsen för röstsök

2020 kom­mer 50% av alla sök­ning­ar ske med rös­ten visar stu­die och Goog­les ”voice search”-tjänst väx­er så det kna­kar. Det­ta gör att du bör SEO-opti­me­ra din webb­plats för röst­sök­ning­ar redan nu. I dagens gäst­krö­ni­ka för­kla­rar Alex­an­dra Jung hur du gör!

Läs artikel »
Bebisarisimring 130121019

Inbound marketing sneglar mot content marketing

I den­na gäst­krö­ni­ka reflek­te­rar Niloo Lopez över vart inbound mar­ke­ting är på väg efter att ha besökt mega­kon­fe­ren­sen Inbound 2019. 

Läs artikel »
Niloolopez

Överraskande slutsats från INBOUND 2019

Knt­nt Radio är till­ba­ka! I avsnitt 209 dis­ku­te­rar Pia Teg­borg, Tho­mas Bar­re­gren och Niloo Loo­pez uti­från Niloos ”take aways” från 2019 års upp­la­ga av mega­kon­fe­ren­sen INBOUND. Sam­ta­let lan­dar i en ovän­tad kon­klu­sion. Pia och Tho­mas ger ock­så en för­kla­ring till den lång­va­ri­ga tyst­na­den. Efter 208 avsnitt under näs­tan lika många vec­kor blev det helt plöts­ligt tyst. Vad hände?

Läs artikel »