Kntnt radio 16: Johan Ydring om digital marknadsföring

Ny forskning: Därför gillar vår hjärna bra storytelling. Den starkaste digital-trenden som du har hört – men inte hört talas om: poddradio. Content marketing fejden – professor ryter till. Och en längre intervju med Johan Ydring – mediachef på Fritidsresor. Det och mer innehåller avsnitt 16 av Kntnt Radio. Lyssna nu!

Innehållet minut för minut

Programmet är 1 tmme och 12 minuter långt. Det här är innehållet:

  • 00:00:47 Inledning
  • 00:04:35 Ny forskning: Därför gillar vår hjärna bra storytelling
  • 00:07:23 Content marketing fejden – professor ryter till
  • 00:10:52 Den starkaste digital-trenden som du har hört – men inte hört talas om: poddradio
  • 00:13:15 Längre intervju med Johan Ydring – mediachef på Fritidsresor
    • 00:13:34 Om Johan Ydring och Fritidsresor
    • 00:18:19 Adaptive marketing
    • 00:23:34 Mediaplanering
    • 00:31:30 Framtidsspaning
    • 00:35:35 Marknad och kommunikation blir ett
    • 00:37:21 Kommunikatörens nya roll
    • 00:45:17 Om att välja kanal
    • 01:00:10 Kartlägga sina besökare
  • 01:09:36 Avslutning

Lyssna

Enklast prenumererar du och lyssnar på Kntnt Radio i en app i din telefon eller surfplatta. Har du iOS (iPhone eller iPad) så kan du använda Apples egen Podcaster. Har du Android så kan du använda Pocket Caster. I båda fallen söker du bara efter Kntnt Radio och prenumererar på stationen.

Du hittar också Kntnt Radio på iTunes och Stitcher. Du kan också prenumerera på RSS-flödet.

Sist men inte minst kan du ladda ned programmet eller lyssna här:

Anmäl dig till Content Marketing Master Class

I programmet pratar vi om Content Marketing Master Class – en heldagsutbildning i Content Marketing den 19 november. Du lär dig grunderna ”from mission to measurement”. Läs mer här!

Musik © Ivan Chew (CC BY 3.0)
Bild © Stefan Tell

Pia Tegborg

Författare: Pia Tegborg

Pia Tegborg lämnade i mitten av 90-talet Handelshögskolan i Göteborg med en MBA. Hon har sedan dess arbetat med marknadsföring, verksamhetsutveckling och företagsekonomi. Under tolv år var hon anställd på Sveriges Kommunikationsbyråer. Där ledde hon bland annat arbetet med reklamvärldens mest prestigefyllda tävling: Guldägget. Hon var också ekonomichef. Sedan 2013 hjälper hon företagsledningar att utveckla innehållsstrategi och processer för content marketing.

Läs mer av Pia Tegborg

Donec ultricies commodo commodo libero odio quis sit Curabitur facilisis nec
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Missa inte nästa artikel!

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest