Kntnt radio 6: Joe Pulizzi på Content Meetup

Joe Pulizzi stod på scen i Göteborgs konserthus den 22 maj. Han var inledningstalare på Content Meetup 2014. I detta specialprogram kan du höra hela hans presentation The Evolution of Content Marketing: 5 Key Elemenets.

Innehållet minut för minut

Programmet är drygt 56 minuter långt. Det här är innehållet:

  • 00:16 Konferencier Eva Essvik hälsar Joe Pulizzi välkommen.
  • 01:34 Kort presentation av Content Marketing Institute (CMI).
  • 02:13 Introduktion till ämnet.
  • 03:52 Om den mänskliga naturen att samla saker och content marketings kardinalregel.
  • 08:19 Varför content marketing lyckas bara för 4 av 10 framgångsrik.
  • 11:05 Definition av content marketing.
  • 13:38 Element 1: Sales, Savings, Sunshine
  • 22:42 Element 2: Create a Content Marketing Mision Statement
  • 32:19 Element 3: Don’t Build Your Content Ship on Rented Land
  • 40:41 Element 4: Leverage Influencers, Then Build an Audience
  • 50:13 Element 5: Open Up Your Wallet
  • 53:36 Sammanfattning
  • 55:04 Avslutning

Lyssna

Enklast prenumererar du och lyssnar på Kntnt Radio i en app i din telefon eller surfplatta. Har du iOS (iPhone eller iPad) så kan du använda Apples egen Podcaster. Har du Android så kan du använda Pocket Caster. I båda fallen söker du bara efter Kntnt Radio och prenumererar på stationen.

Du hittar också Kntnt Radio på iTunes och Stitcher. Du kan också prenumerera på RSS-flödet.

Sist men inte minst kan du ladda ned programmet eller lyssna här:

Mer Joe Pulizzi

Vill du se Joe Pulizzi framföra sitt tal? Eller vill du se hans presentation? Eller vill du läsa en sammanfattning? Denna artikel är för dig.

Du missade väl inte förra avsnittet av Kntnt Radio? Det är en nära timslång intervju med Joe Pulizzi dagen före han gav sitt tal. Och du har väl läst intervjun vi gjorde för någar månader sedan?

Musik © Ivan Chew (CC BY 3.0).

Thomas Barregren

Författare: Thomas Barregren

Thomas är en av Sveriges främsta tänkare inom marknadskommunikation i allmänhet och content marketing i synnerhet. Han är en av grundarna till kommunikations- och mjukvarubyrån KNTNT som bland annat har utvecklat planerings, publicerings och rapporteringsverktyget Konzilo. Thomas har arbetat med strategi och content management sedan 2004. Under nio år var han vd för en digitalbyrå som var Sveriges mest snabbväxande bolag och numera ingår i Wunder Group. Thomas har anlitats som talare på IDG:s Webbdagarna, Sveriges Mediebyråers Stockholm Media Week, Content Marketing Norges Epic Content MarketingWednesday Relations Content Marketing Day, DI:s Gasellträff med flera konferenser. Han har förläst vid bland andra IHM och Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, hållit föredrag på uppdrag av bland andra Sveriges Kommunikationsbyråer (Komm!), Väst Svenska Handelskammaren och Business Region Göteborg. Han är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation.

Läs mer av Thomas Barregren

accumsan elit. id adipiscing Aenean sed quis, tempus Phasellus
Kntnts nyhesbrev

Kntnts nyhesbrev

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Missa inte nästa artikel!

Gör som 2200+ kollegor.

Fyll i din epostadress och få ett mejl varje fredag med veckans innehåll.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest