Katarina Graffman

Katarina Graffman är doktor i antropologi och pionjär i Sverige inom området medie- och konsumentantropologi. Katarinas verktyg är enkla men praktiseras i en komplex värld. Forskningen sker överallt, då verkligheten är antropologens laboratorium. Eftersom antropologiska analyser inte bara ger attityder, det vill säga människors åsikter och tankar om, utan snarare faktiskt beteende, omedvetna handgrepp och djupt rotade värderingar, går det att utveckla varumärken på en mer genomgripande nivå. Katarina har arbetat med kunder som till exempel Volvo, Björn Borg, IKEA, Libero, Skanska, Sveriges Radio, Bonnier, BBC.

Girls Taking Pictures With Mobile Phone

Reklam som fungerar är reklam som tillåts få ett utrymme

Vi säger inte vad vi tän­ker. Vet inte vad vi kän­ner. Gör inte som vi säger. Vi går på auto­pi­lot och gör saker på ren rutin. Kata­ri­na Graff­man, dok­tor i antro­po­lo­gi och en erfa­ren medie- och kon­su­men­tan­tro­po­log, reder ut vil­ken bety­del­se det­ta har för ditt varu­mär­ke. Och tip­sar om hur du läg­ger grun­den för menings­full reklam. Läs hen­nes krönika!

Läs hela artikeln »