Kristina Svensson

Kristina Svensson är skribent, grundare till föreningen Egenutgivarna och förlagschef på hybridförlaget Lava. Läs mer om Kristina. I september släpps Handbok för nya författare. Förutom om bokutgivning bloggar Kristina om Antibes på franska Rivieran, något som också ska bli en bok.

75gr Of Canned Stimulation By Jose Diez Bey Via Shutterstock

Marknadsföra en ny företagssajt med #blogg100

En split­ter ny före­tags­sajt utan inne­håll, läsa­re eller syn­lig­het är både en utma­ning och en möj­lig­het. Valen är många: Vil­ket ton­fall ska använ­das? Hur sto­ra ska bil­der­na vara? Ska log­gan sit­ta till höger eller till väns­ter? Det är lätt att fast­na i fel frå­ge­ställ­ning­ar och inte kom­ma till skott att ska­pa innehåll.

Kan en bloggut­ma­ning ge en ny före­tags­sajt en kick­start? Skri­ben­ten och veten­skaps­kom­mu­ni­ka­tö­ren Kristi­na Svens­son är till­ba­ka på Knt­nt med en rap­port från ett expe­ri­ment att använ­da bloggut­ma­ning­en #blogg100 för att få läsa­re till en helt ny företagssajt.

Läs hela artikeln »
Letter Men By Baltimore City Paper By Nd 2.0

Sälj böcker med content marketing

Genom att gene­röst dela med sig av sina lär­do­mar i sökan­det efter det tryc­ke­ri som skul­le få upp­dra­get att tryc­ka och dis­tri­bu­e­ra hen­nes förs­ta bok väck­te Kristi­na Svens­son intres­se kring sin per­son. När hon sedan möt­te fler för­fat­ta­re med utma­ning­ar i för­lags­värl­den skrev de en gemen­sam bok om ämnet. Kristi­na använ­der nu con­tent mar­ke­ting aktivt för att säl­ja böc­ker sam­ti­digt som böc­ker­na är en kanal för con­tent marketing.

Tack vare en bok och blog­gin­lägg eta­ble­ra­de sig Kristi­na som expert inom just bokut­giv­ning. Nu debu­te­rar hon som gäst­blog­ga­re hos oss. Läs hen­nes spän­nan­de berät­tel­se här.

Läs hela artikeln »